Nem sokkal a korai hozzáférés elstartolása után nagy népszerűségre tett szert a Facepunch új játéka, a Rust, ugyanis pár hét alatt 150 ezer példány fogyott, ez a szám pedig egészen odáig növekedett, hogy a 19 eurót kóstáló játék a decemberi megjelenése után már januárban összehozta a Garry’s Mod összbevételének 55%-át. Szóval népszerű a Rust -- a csapat azonban most mégis elölről kezdi a munkálatokat.
Ezt Garry Newman jelentette be a PC Games stábjával készített interjúja során, illetve a hivatalos oldalon közzétett devblogban is. Elmondta, hogy az eredeti Rust egy prototípusnak tekinthető, s majd a most készülő verzió lesz az igazi, amit alaposan átgondolva, tiszta lappal és kész tervekkel tudnak elkészíteni.
A Rusttal az volt a baj, hogy a kódsor nem volt alkalmas arra, hogy olyan módosításokat hajtsanak végre benne, amilyeneket szeretnének, ez pedig arra vezethető vissza, hogy ezek a sorok nem is a Rusthoz készültek, hanem egy nyitott világú, a Hitman-sorozathoz rokoni szálakkal kapcsolódó játékból, a Cash4killsből származnak. Ebből végül nem lett semmi, de az elkészült munkát azért a Rustban felhasználták, csak ugye két teljesen más játékról van szó, így mikor bármit át kellett írni, egy rakás hiba jelent meg, a kódsor pedig egyre nagyobbra duzzadt.
A Rust átalakul, nagyobb, szebb és jobb lesz. Az egyik fontos pont a kezelőfelület, amit HTML-ben írnak meg, hogy ne terhelje a játékot, ezen kívül egységes lesz és a felhasználók által moddolható. A tervek között van továbbá az is, hogy a kontrollereket is támogassa az új Rust, illetve skálázható legyen, annak érdekében, hogy a régebbi gépek is elbírják a programot.
A nagy kérdés ezek után természetesen az, hogy mi van azokkal, akik az év elején, vagy tavaly decemberben megvették a Rustot, azt a változatot, amit a továbbiakban már nem fog támogatni a fejlesztőcsapat? A válasz az, hogy semmi, ugyanis, amikor a játék indul, felteszi a kérdés, hogy a régi vagy az új kiadást akarod-e elindítani. Egyszóval nem kell még egyszer fizetni.
Így néznek majd ki az új barlangok.