Mindenki legnagyobb meglepetésére a Techland augusztusban lerántotta a leplet a Dying Light: The Beast nevet viselő alkotásról, ami eleinte ugyan egy szimpla DLC-nek indult, időközben viszont olyan nagyra hízott, hogy egy különálló játék lett belőle. Talán még ennél is fontosabb, hogy a program keretében visszatér az imádott első rész főhőse, a bosszútól fűtött Kyle Crane, akinek ezúttal is Roger Craig Smith adja a hangját, szóval duplán örülhetnek a játék rajongói. A Castor Woods területére invitáló spinoff megjelenési dátuma ugyan még nem ismert (bár állítólag jövőre érkezik), annyi viszont biztos, hogy nem csupán az élőhalottak kedvelőnek, de magának a fejlesztőcsapatnak is rendkívül sokat jelent az elkészülése.
Ennek kapcsán a Dying Light: The Beast rendezője nyílt meg a Play Magazine-nek adott interjúban, Tymon Smektala ugyanis egyenesen azt mondta, hogy az opusz motivációt adott a készítők kezébe. A vezető elárulta, hogy a brigád már a fejlesztés második hetében érezte, hogy ennyi ötlet és lehetőség nem fog beleférni egy mezei DLC-be, így végül amellett döntöttek a szakik, hogy inkább egy teljes, közel 20 órás történetet szentelnek a sokat látott protagonistának. A művészi vezető, Katarzyna Tamcka egyenesen az álomprojektjének nevezte a The Beastet, de emellett a többi fejlesztő is újult erővel vetette bele magát a munkálatokba, miután kiderült, hogy valami egészen egyedi van születőben – a legtöbb alkalmazott bizonyára belefáradt a Dying Light 2 foltozásába és bővítésébe.
Tymon Smektala egyébként arról is beszélt korábban, hogy szerinte a rövidebb játékoké a jövő, hiszen kevesebb időt és erőforrást igényelnek, ráadásul az emberek többsége ma már nehezen tudja beleépíteni a napirendjébe a 100+ órás időtemetőket. Ti egyetértetek ezzel a kijelentéssel, vagy inkább a „minél hosszabb, annál jobb” hívei vagytok?
A borítóképek forrása: Techland, Dying Light