A Dying Light: The Beast egy szimpla kiegészítőnek indult, de olyan nagyra nőtt, hogy a Techland úgy döntött, inkább önálló stand-alone címet csinálnak belőle. A játék a Castor Woods nevű területen játszódik majd, ahol megjelenik a névadó Szörnyeteg – aki viszont nem más, mint maga Kyle Crane, az első rész főszereplője. Tymon Smektała, a Techland fejlesztője szerint az ehhez hasonló AA-élmények jelenthetik a játékok jövőjét: nem 100+ órás AAA-kalandok, de nem is alig egyórás indie-élmények. A The Beast "18+" órás lesz a csapat szerint.

Smektała kitért a videójátékok által kínált órák számával kapcsolatos aggályokra, és arra is, hogy egyre több ember, aki megveszi a 100+ órányi játékidőt kínáló címeket, többnyire nehezen tudja beilleszteni őket a mindennapjaiba. „Ahogy a játékosok egyre idősebbek lesznek, ahogy a körülöttünk lévő világ egyre intenzívebbé válik, és ahogy rengeteg dolog rabolja el a figyelmünket, ha van egy játék, amivel 50-100 órát kell játszanod, hogy befejezd, akkor nagyon nehéz időt találni rá, nem igaz?” – tette fel a kérdést. Példaként az Assassin's Creed Odyssey-t hozta. „Már 100 órája játszottam az Odyssey-vel, amikor feltűnt, hogy még be sem fejeztem...” – mesélte. Hozzátette, hogy a Dying Light: The Beast ugyan rövidebb lesz, viszont ez lehetőséget adott a fejlesztőknek arra, hogy új ötletekkel kísérletezhessenek.