Noha több fejlesztőcsapat is azt vallja, hogy a „testvérénél” sokkalta gyengébb teljesítménnyel felvértezett Xbox Series S egy cseppet sem hátráltatja a munkálatokat, a közelmúltban sajnos többször is bebizonyosodott ennek az ellenkezője. A legismertebb példa erre a díjnyertes Baldur's Gate 3, ami a hardveres különbségek miatt csak hónapokkal később futott be a Microsoft konzoljaira, de a Black Myth: Wukong látványos küzdelmeibe sem vethette még bele magát a zöldek tábora – bár ezen a téren most épp megint felmerült a Sonyval kötött exkluzív megállapodás lehetősége. Mindemellett a Kingdom Come: Deliverance 2 fejlesztőinek is a kisebbik masina miatt kellett visszavenniük az ambíciókból, nemrég pedig a Funcom nyílt világú, túlélőelemekkel is gazdagon megszórt MMO-ja, az Opening Night Live során jó alaposan bemutatott (a Gamescom keretében levetített gameplay videóról már nem is beszélve) Dune: Awakening kapcsán derült ki, hogy okoz némi fejfájást a ketyere.
A problémáról a Funcom egyik vezetője, Scott Junor beszélt az imént említett rendezvény során, kiemelve, hogy valódi kihívást jelent a Series S-re történő fejlesztés, így jó oka van annak, hogy első körben PC-re fog megjelenni a program, valamikor 2025 elején. Ezt követően arról értekezett, hogy a fejlesztők a minél jobb optimalizációra és skálázhatóságra törekednek, így a gyengébb masinákkal rendelkező felhasználók is megfelelő grafikai minőség mellett gyönyörködhetnek majd az Arrakis perzselő homoktengerében, ahol ugyebár rengeteg más játékos is küzd a túlélésért, ebből kiindulva pedig egyáltalán nem meglepő, hogy hírünk alanya egy picit rosszabbul viseli a meleget, mint az Xbox Series X, vagy épp a PlayStation 5. Mivel egyre több stúdió meri kimondani, hogy a Series S bizony nem tesz jót a fejlődésnek, adja magát a kérdés, hogy mire számíthatunk 2-3 év múlva, amikor a legtöbb csapat már igyekszik mindent kisajtolni a mostani konzolokból.