• A Disney nem engedi hálózatán sugározni a Netflix reklámjait
  • A Netflix mindeközben egyre gyengébben teljesít

A Netflix volt az első olyan cég, mely igazán sikeressé tette a netes videotéka elképzelését, majd előfizetéses szolgáltatást is indított, számtalan sikeres, saját gyártású sorozattal. De ahogy az lenni szokott, vérszagra gyűl az éji vad, az egyre zsírosabb húsos pitéből mások is szeretnének egy-egy szeletet maguknak, így született meg a például az HBO Go és nem titok, hogy a Disney is saját előfizetéses szolgáltatást indít Disney+ néven.

A mostanra igazi médiaóriássá növekedett cég első lépésként kivonta saját érdekeltségébe tartozó sorozatait és filmjeit a többi streaming-szolgáltató kínálatából. Most eljött az újabb húzás ideje, mellyel még jobban alávágnak a konkurenciának, nem engedik a Netflix reklámok saját hálózatain (ABC, FX, Hulu, Freeform) való sugárzását. Mindez pedig egyre szűkülő előfizetői bázist jelent a Netflix számára, melynek részvényei idén 29%-os zuhanást könyvelhettek el eddig.

disney-vs-netflix.png