A mai napon kerül fel a polcokra a számos vita tárgyát képező PS5 Pro, ami leginkább a meredeknek mondható árcédulájával csapta ki a biztosítékot az emberek körében, de azt is megjegyezték páran, hogy miközben a Sony kidob egy félgenerációs konzolt, új exkluzív címek helyett még mindig az ilyen-olyan remasterek vannak reflektorfényben. A szóban forgó masina ugyebár 45%-kal gyorsabb renderelést tesz lehetővé az alapgéphez képest, a cég saját felskálázási technológiájának, a PSSR-nak (PlayStation Spectral Super Resolution) köszönhetően pedig számos játék nyújt majd stabilabb teljesítményt magasabb felbontás mellett, ami papíron ugyan remekül hangzik, na de mi a helyzet azokkal az alkotásokkal, amelyek nem kapták meg a PS5 Pro Enhanced címkét?
Ilyen például a FromSoftware rengeteg díjat bezsebelő soulslike csodája, az Elden Ring, ami a nyílt világával és dinamikus napszak- valamint időjárásváltozásával bizony alaposan feladja a leckét a hardvereknek, legyen az konzol vagy PC. Ebből adódóan nem meglepő, hogy a meglehetősen alapos technikai elemzéseiről ismert Digital Foundry is az imént említett akció-RPG-vel tesztelte le a PlayStation 5 Pro Game Boost módját – a csapat azt szerette volna megtudni, mennyire képes tartani a program a stabil 60 fps-t a különböző grafikai módokban.
Nos, nem igazán, a látványt előnyben részesítő Quality Mode-ban például leginkább az 50-es zónában mozgott az alkotás, az igazán mozgalmas és látványos jelenetek során pedig 50 alá is bekúszott a képkockaszám, ami VRR (Variable Refresh Rate) esetén már meglehetősen feltűnőnek mondható. Talán mondanunk sem kell, hogy a sebességre kihegyezett Performance Mode-ban már valamivel jobb a helyzet, ám még ebben az esetben sincs meg a betonbiztos 60fps, holott pont ez lenne a mód lényege. Ami a meglehetősen erőforrásigényes ray tracinget illeti, a Digital Foundry úgy összegezte a tapasztalatait, hogy bár a játék egyes részei „jelentősen” jobban futottak, mint korábban, olyan pillanatok is akadtak, amikor nem igazán mutatta ki az erejét a frissített hardver. Összességében nézve persze elmondható, hogy az Elden Ring messze PS5 Prón nyújtja a legjobb konzolos élményt, de bizonyára többen is arra számítottak, hogy az extra kakaónak köszönhetően tükörsima 60fps-t fog produkálni az opusz, ez pedig jól láthatóan nem történt meg.
A borítóképek forrása: Xbox, Steam