• A botrányok ellenére az EA remek üzleti évet zárt
  • Több szempontból is rekordot döntöttek
  • Az utolsó negyedév is kiválóan teljesített

Március 31-én zárult a 2018-as pénzügyi év, ami alatt az EA-nek bizony sikerült pár botrányba belemennie. Bár még a 2017-es üzleti évben jelent meg, a Mass Effect: Andromeda körüli problémák bőven belenyúltak a 2018-as időszakba, majd annak közepén jött a Need for Speed: Payback és a Star Wars Battlefront 2 mikrotranzakciója körüli botrány.

Az ember azt hinné, hogy ezt megsínylette az EA pénztárcája, de legfeljebb PR katasztrófáról beszélhetünk, mert a 2018-as üzleti év bizony rekorder lett. Az EA 5,15 milliárd dolláros bevétellel zárt, ebből 1,04 milliárd a tiszta profit. Ez 6,2 és 7,9 százalékos növekedést jelent bevétel és profit terén az előző évhez képest.

A digitális termékekből (mobiljátékok, mikrotranzakció, játékok digitális változatai) a 2018-as üzleti év során 3,538 milliárd dollár folyt be, ez 7 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest képest.

Az utolsó negyedév adatai is kiválóak, ezalatt a bevétel 1,582 milliárd dollár volt (3,6%-os növekedés 2017 utolsó negyedévéhez képest), míg a haszon 607 millió dollár (7,2%-os növekedés) lett.

Az EA az idei évet is optimistán látja. Terveik szerint a 2019-es időszakot 5,6 milliárd dolláros bevétellel és 1,11 milliárdos haszonnal zárják majd le. Az optimizmusukat vadonatúj IP-jük, az Anthem, az új Battlefield és az évenként jelentkező EA Sports játékok adják – a Battlefield, a Sims és a sportjátékok közösségei évről-évre nőnek.

A FIFA 18 és a Madden NFL 18 között 18 millió játékos oszlik meg (ez több mint 75%-os növekedés), a Battlefield közösség 54 milliós nagyságú, a Sims pedig már a 80 milliós közösséggel bír PC-n és mobilon.

ea-money.jpg