- A következő Mass Effect a jelek szerint már nem Frostbite motorral fog futni
- Az Unreal Engine kerülhet a motorháztető után
A Bioware játékainak megítélése az utóbbi időben nem túl pozitív. A Mass Effect: Andromeda technikai rémálom lett, az Anthem pedig… Nos, egy unalmas és érdektelen programként merült a feledés homályába, aminek végül a 2.0-ás változatát sem készítették el. Hogy ennek mennyi köze van a Frostbite motorhoz, az jó kérdés, de azért valamennyi köze van.
Főleg a Mass Effect: Andromeda fejlesztése során okozott nagyon komoly fejfájást a motor a készítőknek, amit alapvetően a Battlefield: Bad Company-hoz készítettek el. Aaryn Flynn, a Bioware korábbi általános menedzsere szerint bár a motor gyors és igen erős, rengeteg embert igényel a karbantartása és optimális szinten tartása és nagyon nehéz kezelni. Ráadásul komoly gondot okozott, hogy miután átalakították arra, hogy külső nézetes játékokat is tudjon kezelni, senki sem készített pontos dokumentációt a motorról, így sok esetben fejlesztés közben kellett kitalálni, mi mire való.
Nos, úgy tűnik, az EA egyre kevésbé erőlteti a Frostbite-ot – talán pont azért, mert sok fejlesztő panaszkodik rá. Először a Respawn Entertainment válthatott át az Unreal Engine-re a Star Wars Jedi: Fallen Order készítésekor, most pedig, a jelek szerint a Bioware is átállhat erre a motorra. Legalábbis erre enged következtetni az, hogy a csapat a következő Mass Effecthez olyan programozókat keres, akiknek van tapasztalatuk az Unreal Engine 4-gyel és 5-tel. Vagyis a játéksorozat visszatér a gyökeréhez, ugyanis az eredeti trilógiát az Unreal Engine 3 hajtotta meg.