Todd Howard, a Bethesda Softworks producere az IndustryGamersnek adott interjút, melyben kifejtette, hogy a cég nem tervez semmit a Wii-re és az iPhone-ra. Todd ezt azzal magyarázta, hogy projektjeik nem illenek össze a casual réteg kedvelt játékszereivel. Elsőnek a Wii-ről nyilatkozott:
"A cucc, amit mi csinálunk, más platformoknak áll jól. Sose mondhatod, hogy soha, de azt hiszem, azok a játékok, amiket mi szeretünk játszani és készíteni, más rendszerekhez valók."
Howard persze elismeri, hogy emögött a hozzáállás mögött némi szkepticizmus is rejlik:
"Még ha lennének durvább, komolyabb játékok a gépre, sem felejtenénk el, hogy eleve a casual rétegnek találták ki. Persze ha volna olyan ötletünk, ami kihasználná és előrelökné a platform lehetőségeit, kiviteleznénk. Általában azonban komolyabb grafikára törekszünk, mint amit ez a vas mutatni képes. Minket ez izgat."
Amikor az iPhone került szóba, Todd érdekes példával élt. Az id-et hozta fel, mely mikor csatlakozott a ZeniMax csoporthoz, már tapasztalt mobilos fejlesztőcégnek számított. Howard mindazonáltal úgy gondolja, hogy az a piac nem elég erős ahhoz, hogy ők a nagyobb projektek hátráltatásának kockázata mellett embert és időt öljenek bele, így ez a fajta lelkesedés egyelőre nem terjedt át a testvér Bethesdára.
S hogy mi van a szociális oldalak népszerű játékaival, mint a Facebook Farmville-je?
"Őszinte leszek, nem értem. Próbáltam megérteni a sikerük titkát, de egyelőre inkább ignorálom."
Nem is baj Todd, nem is baj. Inkább dolgozz tovább az Elder Scrolls V-ön, ideje lenne már egy igazán nívós fantasy RPG-nek.
(A felső sor képei az Oblivionból, az alsó soréi a Fallout 3-ból származnak.)
"A cucc, amit mi csinálunk, más platformoknak áll jól. Sose mondhatod, hogy soha, de azt hiszem, azok a játékok, amiket mi szeretünk játszani és készíteni, más rendszerekhez valók."
Howard persze elismeri, hogy emögött a hozzáállás mögött némi szkepticizmus is rejlik:
"Még ha lennének durvább, komolyabb játékok a gépre, sem felejtenénk el, hogy eleve a casual rétegnek találták ki. Persze ha volna olyan ötletünk, ami kihasználná és előrelökné a platform lehetőségeit, kiviteleznénk. Általában azonban komolyabb grafikára törekszünk, mint amit ez a vas mutatni képes. Minket ez izgat."
Amikor az iPhone került szóba, Todd érdekes példával élt. Az id-et hozta fel, mely mikor csatlakozott a ZeniMax csoporthoz, már tapasztalt mobilos fejlesztőcégnek számított. Howard mindazonáltal úgy gondolja, hogy az a piac nem elég erős ahhoz, hogy ők a nagyobb projektek hátráltatásának kockázata mellett embert és időt öljenek bele, így ez a fajta lelkesedés egyelőre nem terjedt át a testvér Bethesdára.
S hogy mi van a szociális oldalak népszerű játékaival, mint a Facebook Farmville-je?
"Őszinte leszek, nem értem. Próbáltam megérteni a sikerük titkát, de egyelőre inkább ignorálom."
Nem is baj Todd, nem is baj. Inkább dolgozz tovább az Elder Scrolls V-ön, ideje lenne már egy igazán nívós fantasy RPG-nek.
(A felső sor képei az Oblivionból, az alsó soréi a Fallout 3-ból származnak.)
Szerintem nem csak rpg-t, de más jellegû játékot is keveset fejlesztenek wii-re a nyugati csapatok. Ôk inkább a MS, Sony konzoljára koncentrálnak. Pedig szerintem is lenne benne bôven lehetôség, ráadásul akkora a felhasználói bázisa, hogy elvileg nem lenne gond egy játékot sikerre vinni. De tegyük hozzá, hogy annak azért van némi alapja, hogy a wii-felhasználók jelentôs hányada alkalmi játékos.
Gondolom Iphone-ra nem férne ki annyi gyorsparancs, mint amit az ember használni szokott egy nívósabb RPG-ben. Viszont Wii-n még talán el tudok valamit képzelni.
Viszont az Elder Scroll legújabb része már jöhetne, mert már 4 éve megjelent az Oblivion.
2009, Dragon Age? Rémlik? Sztem elég nívós volt.
Morrowindet nem játszottam, Obliviont igen. Nem rossz játék, de annyi barlang és rom ("magyarán" mondva dungeon van) benne, ráadásul annyira egyformák, h egy idő után már nagyon fárasztó tud lenni. Ha a (mellék)küldetések nagy része nem ezeken a helyeken játszódna, akkor még megbocsájtható lenne a sok dungi.
Amúgy amilyen néhány játékuk grafikája én az alapján nem hiszem el ezt az állítást.