Todd Howard, a Bethesda Softworks producere az IndustryGamersnek adott interjút, melyben kifejtette, hogy a cég nem tervez semmit a Wii-re és az iPhone-ra. Todd ezt azzal magyarázta, hogy projektjeik nem illenek össze a casual réteg kedvelt játékszereivel. Elsőnek a Wii-ről nyilatkozott:

"A cucc, amit mi csinálunk, más platformoknak áll jól. Sose mondhatod, hogy soha, de azt hiszem, azok a játékok, amiket mi szeretünk játszani és készíteni, más rendszerekhez valók."

The Elder Scrolls IV: Oblivion JátékképekThe Elder Scrolls IV: Oblivion JátékképekThe Elder Scrolls IV: Oblivion Játékképek

Howard persze elismeri, hogy emögött a hozzáállás mögött némi szkepticizmus is rejlik:

"Még ha lennének durvább, komolyabb játékok a gépre, sem felejtenénk el, hogy eleve a casual rétegnek találták ki. Persze ha volna olyan ötletünk, ami kihasználná és előrelökné a platform lehetőségeit, kiviteleznénk. Általában azonban komolyabb grafikára törekszünk, mint amit ez a vas mutatni képes. Minket ez izgat."

Amikor az iPhone került szóba, Todd érdekes példával élt. Az id-et hozta fel, mely mikor csatlakozott a ZeniMax csoporthoz, már tapasztalt mobilos fejlesztőcégnek számított. Howard mindazonáltal úgy gondolja, hogy az a piac nem elég erős ahhoz, hogy ők a nagyobb projektek hátráltatásának kockázata mellett embert és időt öljenek bele, így ez a fajta lelkesedés egyelőre nem terjedt át a testvér Bethesdára.

Fallout 3 JátékképekFallout 3 JátékképekFallout 3 Játékképek

S hogy mi van a szociális oldalak népszerű játékaival, mint a Facebook Farmville-je?

"Őszinte leszek, nem értem. Próbáltam megérteni a sikerük titkát, de egyelőre inkább ignorálom."

Nem is baj Todd, nem is baj. Inkább dolgozz tovább az Elder Scrolls V-ön, ideje lenne már egy igazán nívós fantasy RPG-nek.

(A felső sor képei az Oblivionból, az alsó soréi a Fallout 3-ból származnak.)