
...de éjszaka jelmezt öltött, hogy MMORPG-t csináljon. Hogy miről is beszélek? Kiderült, hogy az Elder Scrolls sorozattal elhíresült Bethesda Softworks tulajdonosa, a ZeniMax Media alapított egy kifejezetten internetes játékokra fókuszáló divíziót, a ZeniMax Online Studiost. Vezetője az a Matt Firor, aki a Mythic Entertainmentnél (az ebben a stílusban vízválasztónak számító Dark Age of Camelot fejlesztőcége,

jelenleg éppen a Warhammer Online-t hegesztgetik nagy vidáman) dolgozott a vállalat EA-s közbelépéséig. Hogy konkrétan min is dolgozik majd az új stúdió? Nem tudni, de nem nehéz kitalálni, ha visszaemlékszünk, hogy a Bethesda szakemberei igen esélyesnek találták az Elder Scrolls széria internetes szegmens felé fordulását, a két cég meg ugye egy tőről fakad. Mindenesetre hivatalosan semmi nincs bejelentve egyelőre tőlük, de miután az anyacég közvetetten olyan jogokat birtokol többek között mint a Fallout vagy éppenséggel az Oblivion, azért lehetőségeik akadnak bőven...

Mit érdemes tudni a Bethesda Softworksről, a ZeniMax Media legjobb tulajdonáról? A céget 1986-ban alapította Christopher Weaver Marylandben, majd a cég Rockville-be költözött 1990-ben, és a mai napig ott tevékenykednek. Az sem meglepő, hogy sokan úgy emlékeznek rájuk, mint a sportprogramok úttörőire: első szoftverük a Gridiron! egy focijáték volt 1986-ban, ezt pedig két hokicím követte (88-ban és 90-ben) a Wayne Gretzky Hockey képében. Miután már akkor is meglátták a

kínálkozó lehetőségeket ahogy tették ezt mostanában a Fallout esetében , lecsaptak a Terminátor jogaira, 1990-ben a filmekkel azonos címen egy akció-kalandjátékot dobtak a piacra, de eközben volt idejük másra is: még ugyanebben az évben debütált tőlük a Hockey League Simulator, majd egy esztendőre rá a Wayne Gretzky Hockey sorozat harmadik és utolsó darabja, valamint egy kosárlabdaprogram, az NCAA Basketball: Road To The Final Four. 1992-ben egy új akcióstratégiával, a Terminator 2029-cel dobbantottak, valamint folytatták a Hockey League Simulator sorozatukat, de az igazi áttörésre valójában 1993-ig kellett várni.

Ekkor két újabb terminátor címen kívül (The Rampage, valamint a 2029 expanziója, a Scour Add-on) megalkották első szerepjátékukat, a The Elder Scrolls: Arenát. Ezután már nem volt megállás, bár még jó ideig próbálkoztak más címekkel is (még több robotos szoftverrel, autószimulátorokkal, ilyesmi) az ősöreg tekercsek lassan a vállalat megkerülhetetlen tényezőjévé váltak. 1996-ban megérkezett a Daggerfall, 97-ben egy vadhajtásként megpróbálkoztak egy Elder Scrolls Legends spinoffal - soha nem készült ennek a szériának új része a Battlespire-vel, majd 98-ban egy másik szemszögből próbálták megközelíteni saját univerzumukat, Elder Scrolls Adventures alcímen

ez lett a meglehetősen sajátságos Redguard, ám ez a mellékág is csak egy részt ért meg. 2002-ig főképp szimulátorokat tettek le az asztalra (IHRA Drag Racing, Motorsports, Drag Racing 2) majd jött a Morrowind, és mindenki számára tényként közölte: a Bethesda megkerülhetetlen tényező az úgynevezett nyitott világú szerepjátékok között. Bár a különböző verseny- és sportprogramok gyártásával nem hagytak fel, 2006-ban a több tucat év játéka díjas Oblivion végképp beskatulyázta a céget a stílus mellett, amely azonban őket nem nagyon zavarja: a Fallout 3 jogok megvásárlásakor a fél világ támadt rájuk, most viszont az első információk kézhez kapását követően mindenki lélegzetvisszafojtva várja, vajon tudnak-e az Elder Scrolls univerzumon kívül is szerepjátékot teremteni.
Egyebkent meg hajrä Bethesda Softworks, csak igy toväbb, es keszülhetne mär a TESV!
(bocs, a billentyüzetemen nincsenek ekezetek)
Mellesleg köszönöm a cikket ,mert a Bethesda áll a legközelebba szívemhez és alig várom ,hogy újra Oblivion-ozak ,de mostmár max grafikai beállításokon.
Mint WoW játékos én is abba a helyzetbe vagyok hogy már nagyon kínoz az unalom és szívesen áttérnék egy jobb masszív multiplayer játékra.
Az MMORPG nem véletlenül lesz jo választás; nincsen tört verzio, ami van az is csak minimálisan töri a bevételt, WoW-ba is hosszu évek kellettek hogy egy normális tört verziot csináljanak amin még mindig szenvedés játszani...
A havi fizetés biztosítja a folyamatos javításokat, addonokat és jobbnál jobb kiegészítöket.
És persze ahogy Bagoly is leírta, tényleg kevesen vannak azok akik sokallják ezt a pénzt, és a Blizzardnak nem fog azon a kis hányadoson megesni a szíve aki ingyen akar játszani egy játékkal amit több ezer szerver és ember tart életben...
Én speciel inkább költök minimálisat WoW-ra, mintsem havonta upgradeljem a gépem egy olyan játékért amivel max 10-12 orát játszok egy hétvégén
Én kifejezetten agyhúgykövet kapnék egy Oblivion MMORPG-től, amúgy... Ha azért is fizetnem kéne, hogy kedvenc offline szerepjátékomat egy MMO keretében folytassam minden hónapban, akkor irtóra bedurranna az agyam... Olyannyira, hogy áttérnék konzolra
Komolyra fordítva a szót: ha valakinek arra van igénye, hogy az Elder Scrolls-t MMO-ként is játsza, legyen. Ez mindaddig ok, amíg nem akarják tökéletesen MMO-sítani.
A ZeniMax Media pedig jól nyomja. Övék ugye a Bethesda, van egy kézikonzol/mobil divíziójuk, a Vir2L Studios, és most a ZeniMax Online, ezzel gyakorlatilag lefedték a jelenlegi piacot. Kíváncsi vagyok az új MMO-ra, Firor nagyon rutinos ürge, ilyen licencekkel nagyot lehet dobni még ebben a zsúfolt szegmensben is...