Az egyik első dolog, ami nekem feltűnt a Starfield végigjátszása során (már persze a temérdek töltőképernyő mellett, ami még egy korábbi fejlesztőt is meglepett), hogy a Fallout 4-gyel (vagy akár a 3-mal) ellentétben a Bethesda kisebb csalódásnak bizonyuló sci-fi RPG-jében egyáltalán nincsenek külsérelmi nyomok a legyőzött ellenfeleken, holott lefejezéssel például már az őszülő halántékú Skyrimben is találkozhattunk. A stúdió a későbbi frissítések keretében sem csempészett leszakadó végtagokat és szublimáló kobakokat a szerepjátékba, így aztán adja magát a kérdés, hogy mégis mi állhat a dolog hátterében – annyi biztos, hogy nem a korhatár-besorolás.
A rajongók kíváncsiságát végül a Starfield (valamint a Fallout 4 és a Skyrim) egyik vezető művésze, a karakterekért felelős Dennis Mejillones igyekezett csillapítani a KIWI TALKZ-nak adott interjúban, az alkotó ugyanis elárulta, hogy eleinte nagyon is tervben volt a gore belekeverése az űrreceptbe, ám később két okból kifolyólag is elvetették a vérengzés ötletét. Az egyik, hogy a karakterkészítő lehetővé tette a méretek megváltoztatását, ráadásul a ruhákkal (különös tekintettel a sisakokra) is számolniuk kellett volna a fejlesztőknek, alaposan megnehezítve (és persze megdrágítva) ezzel a rendszer implementálását.
Ennél is fontosabb viszont, hogy a Bethesda szerint egyszerűen nem illett a játék tematikájába az erőszak nyers ábrázolása, hiszen míg a Fallout fekete humorral és barbarizmussal átitatott világának jól áll a trancsírozás, addig a Starfieldet olyan címek ihlették, mint például a Star Trek és A Térség, szóval inkább a kukába dobták az egészet. Nem a lustaság miatt maradt tehát ki a játékból a kaszabolás és az amputálás, mindenesetre szívből reméljük, hogy a The Elder Scrolls 6-ban már repkedni fognak azok a fejek.
A borítóképek forrása: Xbox, Polygon