Az Xbox One és a PS4 (külföldi) megjelenésével lezárult a konzolgeneráció-váltás, az Xbox 360 és a PS3 hivatalosan is nyugdíjba vonult -- még úgy is, hogy utóbbira sokáig jönnek exkluzív játékok, elég csak a nemrég bejelentett Persona 5-re gondolni, ami 2014 végén kerül boltokba.
De vajon meddig bírják a mostani gépek? Patrick Soderlund, az EA Studios alelnöke az MVC-nek mondta el, hogy 2018-2019 körül jöhetnek az új gépek, ez a ciklus tehát jóval rövidebb lesz az előzőnél. Patrick szerint a most leváltott generációnak nem kellett volna tovább piacon lennie 5 évnél, még úgy sem, hogy saját bevallása szerint le kellett volna mondanunk az olyan nagyszabású alkotásokról, mint a The Last of Us vagy a GTA 5. Mellékesen pedig megjegyezte, hogy a friss gépek első nagy durranása a Titanfall lesz, ami biztos, hogy csak Xbox One-ra jelenik meg.
Szerintetek is jobb lenne egy rövid ciklus?
"Na ez akkora hülyeség, hogy te viszont biztos valami harmadrangú fórumról szedted, még hogy az x86 magok csak segédprocesszorok."
Oh, mert mióta is van meghatározva, milyen architektúra kaphat kisegítő feladatot és melyik nem? Az x86 pont hogy tökéletesen kiegészíti a párhuzamos számolásokra koncentráló GCN GPU-t, mivel nagyon jó serial számításokra. ;)
"Na ez az állítás nevetséges. A GTA IV-et rájuk fejlesztették, akkor miért nem lett volna szabad futni rajtuk... "
Oh, tehát a next-gen konzolokra készólt játékok nem rájuk lesznek fejlesztve? Én úgy todom, ez nem fog változni, bár ki tudja, lehet C64 lesz a target platform :P
"Kifejtem, mert igaz: Az Xbox 360-ban lévő GPU Xenos átmeneti fejlesztés volt az ATI X1800 és HD2900 közt. A PS3-ba egy módosított Nvidia 7800 GTX került. Ezek mindkét konzol esetében az akkor elérhető high-end technikát képviselték, tehát nagyon gyengécske a lexikális tudásod ilyen téren. Az 512 Mb memória pedig 2005-2006 környékén egy konzolban elég volt, lévén nem volt gigákat felemésztő oprendszerük, persze a több biztos nem lett volna hátrány, csak hát épp az áron meglátszott volna, amit nem engedhettek."
Az RSX inkább 7600GS volt, de még abból sem az igazi. Még úgy sem tudott igazán produkálni, hogy volt mellette 6 SPU. A RAM-os állításod pedig megint alig áll meg. Eddig szidtad a 8Gb GDDR5-öt, lévén a minimalista, faék egyszerűségű rendszer mellé kevés, de az 512Mb RAM egy konzolhoz pont jó? Miért nézed a mostani generációt PC-s szemszögből, az előzőt pedig normális mód?
"Legjobb ismereteim szerint a The Last of Us 720p-ben renderel. Mint ahogy azt az Xbox360 és PS3 játékok egy része teszi, sőt még alacsonyabb felbontásban is renderelnek, csak ugyebár ezt fel lehet skálázni 1080p-re..."
Most már tényleg gondolkozom a neked dedikált facepalm képen. Inkább leírom úgy, hogy talán te is megértsd :):
A két előző generációs konzol a saját kitűzött felbontását ugyan úgy nem érte el a launch címekkel, mint a mostani. Tehát a Halo 3 subHD volt, de 1 év után már szinte csak natív 720p címek voltak. A mostani generációnak a 1080p a célja, amit 80%-ban el is ér (a PS4 meg csak a BF4-nél áll 900p-n) tehát a folyamat ugyan az lesz. Amint többet tudnak belőlük kisajtolni, mindenhol 1080p-t fogsz látni.
Sajnálom, de ennél primitívebben nem tudom elmagyarázni.
Az utolsó mondatod pedig elég vicces, mert valahogy egy állításodat sem tudtad normális módon alátámasztani, mert mint a jó tudatlan, szemet húnysz pár fontos dolog előtt, csak a saját butaságodat mondogatod :)
"Az RSX inkább 7600GS volt, de még abból sem az igazi" Nem igaz, mert ugyan úgy megvolt benne a 24 pixel és a 8 vertex shader, mint a 7800GTX-ben, míg az általad említett 7600GS-ben ez 12/5.
"Az x86 pont hogy tökéletesen kiegészíti a párhuzamos számolásokra koncentráló GCN GPU-t, mivel nagyon jó serial számításokra." Ez ott sántít, hogy kicsit sem ezt írtad először, hanem ezt, erre válaszoltam: "A Jaguar mint segédprocesszor dolgozik". Ugye azért érzed, hogy egyszer ezt, másodjára azt írsz? A GPU max közel azonos szinten lehet a CPU-val, az AMD PC-n is erre hajt, de az X86 CPU soha nem lesz a GPU segédprocesszora, sem a nextgen konzolokban, sem a PC-k esetében.
A felbontásról szóló jövőbelátó teóriáid inkább hagyjuk... "Amint többet tudnak belőlük kisajtolni, mindenhol 1080p-t fogsz látni" Egy ideig lehet, aztán ahogy a PC-k kenterbe verik a konzolokat, úgy kellesz feláldozni valamit. A látványt nem igazán érdemes, így marad majd a 720p-s render, felskálázva 1080p-re, hogy meglegyen a framerate. Én egyrészt nem hiszem, hogy évek múltán is képesek lesznek a most megjelenő konzolok az 1080p-re, másrészt meg a PC-k esetében akkor már jóval e felett a felbontás felett leszünk.
"valahogy egy állításodat sem tudtad normális módon alátámasztani, mert mint a jó tudatlan, szemet húnysz pár fontos dolog előtt"
Na erre mondják, hogy mindenki magából indul ki...
Sajnálom, túl emberi vonásom az, hogy úgy érzem válaszolnom kellet, pedig megígértem, hogy amíg nem teszel szert némi ismeretanyagra a témában, addig nem vitázom veled, de most már tényleg ignorálom a többi nevetséges állításod a jövőben, mert látom, hogy ez a téma nem a te asztalod.
Nagyon mellé lőttél, nem nagyon szoktam fórumozni, helyette inkább a Techpowerup, Guru3d, Prohardver stb. cikkeit olvasom. Ezek egy átlag embernek bőven elég információval szolgálnak, akár a konzolok felépítésével kapcsolatban is. Nem igazán tudom mit vár el a pici kis világnézeted, lehet szerinted ha már valaki nem közvetlenül a Sony, vagy Ms hardverfejlesztőitől kapja az információkat, akkor az már abszolút nem mondhat véleményt...
"Újabb PROTIP: A Jaguar mint segédprocesszor dolgozik, a GPGPU-k tökéletesen át tudnak venni feladatot a CPU-tól"
Na ez akkora hülyeség, hogy te viszont biztos valami harmadrangú fórumról szedted, még hogy az x86 magok csak segédprocesszorok. Ez már fizikálisan fájt...
""mert a PS3 és Xbox 360 anno az akkori PC-khez mérten elég ott voltak" Tényleg? Fejtsd már ki kérlek, mert ez így egyáltalán nem igaz. Az 512Mb memória ott is kevés volt ha PC-s szemmel nézte az ember ahogy a GPU-k sem voltak csúcskategóriások. Persze vakították az embert a Cell-el, de abba inkább ne is menjünk bele, mekkora katasztrófa.""
Kifejtem, mert igaz: Az Xbox 360-ban lévő GPU Xenos átmeneti fejlesztés volt az ATI X1800 és HD2900 közt. A PS3-ba egy módosított Nvidia 7800 GTX került. Ezek mindkét konzol esetében az akkor elérhető high-end technikát képviselték, tehát nagyon gyengécske a lexikális tudásod ilyen téren. Az 512 Mb memória pedig 2005-2006 környékén egy konzolban elég volt, lévén nem volt gigákat felemésztő oprendszerük, persze a több biztos nem lett volna hátrány, csak hát épp az áron meglátszott volna, amit nem engedhettek.
"Kicsit nevetségesek az állításaid, ha igaz lenne amiket mondasz, már az előző generációnak sem kellett volna futtatnia egy GTAIV-et sem, mégis sikerült."
Na ez az állítás nevetséges. A GTA IV-et rájuk fejlesztették, akkor miért nem lett volna szabad futni rajtuk...
"A 1080p-s marhaságod is inkább fáj. Az előző hszemben már leírtam, de leírom neked is:
A 360 egy subHD Halo 3-al indított, a PS3 pedig még az életciklusa felénél is küszködött, aztán valahogy csak sikerült egy TLoU. SubfullHD mert a Ryse "csak" 900p "
Legjobb ismereteim szerint a The Last of Us 720p-ben renderel. Mint ahogy azt az Xbox360 és PS3 játékok egy része teszi, sőt még alacsonyabb felbontásban is renderelnek, csak ugyebár ezt fel lehet skálázni 1080p-re...
Nem akarok a továbbiakban vitázni veled ebben a témakörben, amíg nem szedsz fel magadra némi érdemleges ismeretanyagot a témával kapcsolatban.
"Na ez akkora hülyeség, hogy te viszont biztos valami harmadrangú fórumról szedted, még hogy az x86 magok csak segédprocesszorok."
Oh, mert mióta is van meghatározva, milyen architektúra kaphat kisegítő feladatot és melyik nem? Az x86 pont hogy tökéletesen kiegészíti a párhuzamos számolásokra koncentráló GCN GPU-t, mivel nagyon jó serial számításokra. ;)
"Na ez az állítás nevetséges. A GTA IV-et rájuk fejlesztették, akkor miért nem lett volna szabad futni rajtuk... "
Oh, tehát a next-gen konzolokra készólt játékok nem rájuk lesznek fejlesztve? Én úgy todom, ez nem fog változni, bár ki tudja, lehet C64 lesz a target platform :P
"Kifejtem, mert igaz: Az Xbox 360-ban lévő GPU Xenos átmeneti fejlesztés volt az ATI X1800 és HD2900 közt. A PS3-ba egy módosított Nvidia 7800 GTX került. Ezek mindkét konzol esetében az akkor elérhető high-end technikát képviselték, tehát nagyon gyengécske a lexikális tudásod ilyen téren. Az 512 Mb memória pedig 2005-2006 környékén egy konzolban elég volt, lévén nem volt gigákat felemésztő oprendszerük, persze a több biztos nem lett volna hátrány, csak hát épp az áron meglátszott volna, amit nem engedhettek."
Az RSX inkább 7600GS volt, de még abból sem az igazi. Még úgy sem tudott igazán produkálni, hogy volt mellette 6 SPU. A RAM-os állításod pedig megint alig áll meg. Eddig szidtad a 8Gb GDDR5-öt, lévén a minimalista, faék egyszerűségű rendszer mellé kevés, de az 512Mb RAM egy konzolhoz pont jó? Miért nézed a mostani generációt PC-s szemszögből, az előzőt pedig normális mód?
"Legjobb ismereteim szerint a The Last of Us 720p-ben renderel. Mint ahogy azt az Xbox360 és PS3 játékok egy része teszi, sőt még alacsonyabb felbontásban is renderelnek, csak ugyebár ezt fel lehet skálázni 1080p-re..."
Most már tényleg gondolkozom a neked dedikált facepalm képen. Inkább leírom úgy, hogy talán te is megértsd :):
A két előző generációs konzol a saját kitűzött felbontását ugyan úgy nem érte el a launch címekkel, mint a mostani. Tehát a Halo 3 subHD volt, de 1 év után már szinte csak natív 720p címek voltak. A mostani generációnak a 1080p a célja, amit 80%-ban el is ér (a PS4 meg csak a BF4-nél áll 900p-n) tehát a folyamat ugyan az lesz. Amint többet tudnak belőlük kisajtolni, mindenhol 1080p-t fogsz látni.
Sajnálom, de ennél primitívebben nem tudom elmagyarázni.
Az utolsó mondatod pedig elég vicces, mert valahogy egy állításodat sem tudtad normális módon alátámasztani, mert mint a jó tudatlan, szemet húnysz pár fontos dolog előtt, csak a saját butaságodat mondogatod :)
Csak hozzá tenném, hogy ezzel jött be a shader processzoros felépítés. A PS3 megjelenésekor, meg még egy jó ideig emlékeim szerint a régi pixel, meg vertex shader felépítésűek voltak az akkori GPU-k. PC-re valóban a 7800GTX-el jött ez be, de később mint konzolra, tehát ha azt vesszük fejlettebb volt a konzol akkor, mint a PC.
De szépen elmentünk konzol vs PC-be már megint.
Csak hozzá tenném, hogy ezzel jött be a shader processzoros felépítés. A PS3 megjelenésekor, meg még egy jó ideig emlékeim szerint a régi pixel, meg vertex shader felépítésűek voltak az akkori GPU-k. PC-re valóban a 7800GTX-el jött ez be, de később mint konzolra, tehát ha azt vesszük fejlettebb volt a konzol akkor, mint a PC.
De szépen elmentünk konzol vs PC-be már megint.
Újabb PROTIP: A Jaguar mint segédprocesszor dolgozik, a GPGPU-k tökéletesen át tudnak venni feladatot a CPU-tól, ami pedig a papírvékony API-knak köszönhetően többszörös hatékonysággal dolgozik a PC-vel ellentétben.
"mert a PS3 és Xbox 360 anno az akkori PC-khez mérten elég ott voltak" Tényleg? Fejtsd már ki kérlek, mert ez így egyáltalán nem igaz. Az 512Mb memória ott is kevés volt ha PC-s szemmel nézte az ember ahogy a GPU-k sem voltak csúcskategóriások. Persze vakították az embert a Cell-el, de abba inkább ne is menjünk bele, mekkora katasztrófa.
Kicsit nevetségesek az állításaid, ha igaz lenne amiket mondasz, már az előző generációnak sem kellett volna futtatnia egy GTAIV-et sem, mégis sikerült.
A 1080p-s marhaságod is inkább fáj. Az előző hszemben már leírtam, de leírom neked is:
A 360 egy subHD Halo 3-al indított, a PS3 pedig még az életciklusa felénél is küszködött, aztán valahogy csak sikerült egy TLoU. SubfullHD mert a Ryse "csak" 900p
Nagyon mellé lőttél, nem nagyon szoktam fórumozni, helyette inkább a Techpowerup, Guru3d, Prohardver stb. cikkeit olvasom. Ezek egy átlag embernek bőven elég információval szolgálnak, akár a konzolok felépítésével kapcsolatban is. Nem igazán tudom mit vár el a pici kis világnézeted, lehet szerinted ha már valaki nem közvetlenül a Sony, vagy Ms hardverfejlesztőitől kapja az információkat, akkor az már abszolút nem mondhat véleményt...
"Újabb PROTIP: A Jaguar mint segédprocesszor dolgozik, a GPGPU-k tökéletesen át tudnak venni feladatot a CPU-tól"
Na ez akkora hülyeség, hogy te viszont biztos valami harmadrangú fórumról szedted, még hogy az x86 magok csak segédprocesszorok. Ez már fizikálisan fájt...
""mert a PS3 és Xbox 360 anno az akkori PC-khez mérten elég ott voltak" Tényleg? Fejtsd már ki kérlek, mert ez így egyáltalán nem igaz. Az 512Mb memória ott is kevés volt ha PC-s szemmel nézte az ember ahogy a GPU-k sem voltak csúcskategóriások. Persze vakították az embert a Cell-el, de abba inkább ne is menjünk bele, mekkora katasztrófa.""
Kifejtem, mert igaz: Az Xbox 360-ban lévő GPU Xenos átmeneti fejlesztés volt az ATI X1800 és HD2900 közt. A PS3-ba egy módosított Nvidia 7800 GTX került. Ezek mindkét konzol esetében az akkor elérhető high-end technikát képviselték, tehát nagyon gyengécske a lexikális tudásod ilyen téren. Az 512 Mb memória pedig 2005-2006 környékén egy konzolban elég volt, lévén nem volt gigákat felemésztő oprendszerük, persze a több biztos nem lett volna hátrány, csak hát épp az áron meglátszott volna, amit nem engedhettek.
"Kicsit nevetségesek az állításaid, ha igaz lenne amiket mondasz, már az előző generációnak sem kellett volna futtatnia egy GTAIV-et sem, mégis sikerült."
Na ez az állítás nevetséges. A GTA IV-et rájuk fejlesztették, akkor miért nem lett volna szabad futni rajtuk...
"A 1080p-s marhaságod is inkább fáj. Az előző hszemben már leírtam, de leírom neked is:
A 360 egy subHD Halo 3-al indított, a PS3 pedig még az életciklusa felénél is küszködött, aztán valahogy csak sikerült egy TLoU. SubfullHD mert a Ryse "csak" 900p "
Legjobb ismereteim szerint a The Last of Us 720p-ben renderel. Mint ahogy azt az Xbox360 és PS3 játékok egy része teszi, sőt még alacsonyabb felbontásban is renderelnek, csak ugyebár ezt fel lehet skálázni 1080p-re...
Nem akarok a továbbiakban vitázni veled ebben a témakörben, amíg nem szedsz fel magadra némi érdemleges ismeretanyagot a témával kapcsolatban.
Újabb PROTIP: A Jaguar mint segédprocesszor dolgozik, a GPGPU-k tökéletesen át tudnak venni feladatot a CPU-tól, ami pedig a papírvékony API-knak köszönhetően többszörös hatékonysággal dolgozik a PC-vel ellentétben.
"mert a PS3 és Xbox 360 anno az akkori PC-khez mérten elég ott voltak" Tényleg? Fejtsd már ki kérlek, mert ez így egyáltalán nem igaz. Az 512Mb memória ott is kevés volt ha PC-s szemmel nézte az ember ahogy a GPU-k sem voltak csúcskategóriások. Persze vakították az embert a Cell-el, de abba inkább ne is menjünk bele, mekkora katasztrófa.
Kicsit nevetségesek az állításaid, ha igaz lenne amiket mondasz, már az előző generációnak sem kellett volna futtatnia egy GTAIV-et sem, mégis sikerült.
A 1080p-s marhaságod is inkább fáj. Az előző hszemben már leírtam, de leírom neked is:
A 360 egy subHD Halo 3-al indított, a PS3 pedig még az életciklusa felénél is küszködött, aztán valahogy csak sikerült egy TLoU. SubfullHD mert a Ryse "csak" 900p
Ami pedig a játékok árát illeti: Konzolon van olyan, hogy használt játék piac. PC-n ugye ez nincs. Ha elég ügyes vagy, akkor már 1-2 hónapos játékokat tudsz féláron venni. Emellett ott a PSN+, ahol rendszeresen kapsz ingyen játékokat. Az exkluzív címekről nem is beszélve.
(A Beyond pedig egy csőjáték, de még a csőjátékok közül is a legcsövebb, így nem nehéz szépen kidolgozni pár részletet.)
Nem csak azt írtam, hogy "szoftveresen sok előnyük van, hanem azt is, hogy "Lehet közös memória címtér, szuper oprendszer, grafikus API...".
A nyers számítási teljesítmény pedig nagyon, de nagyon sok mindent elmond egy GPU-ról. Azon belül lehet kiaknázni szoftveresen a teljesítményt, azon túl nem. Most talán a kezdeti fázisban fogjuk rá, hogy tanulniuk kell még és ezért nincs alapból fullHD, (talán) később lesz. Ha lesz is később, szerintem sok esetben fel kellesz áldozniuk a felbontást és visszavenni 720p-re, hogy a többi látványfokozó effektről ne kelljen lemondani.
BigBoy:: a szitkozódásod gyerekes, ez nagyon túlmegy az értelmes vitán, semmi köze nincs az érveléshez - ellenérveléshez.
Előző generációval nem igazán célszerű érvelni, főleg nem a PS3-al, aminek a Cell processzora elég távol áll az X86-os architektúrától. Nehéz rá programozni, nem is volt jó választás a Sony részéről.
Mindegy... A lényeg, hogy csak azt akartam mondani, hogy alaposan alábecsülöd ezeket a gépeket, én a magam részéről nem mernék ilyen komoly kijelentéseket tenni, mint hogy "Ha lesz is később, szerintem sok esetben fel kellesz áldozniuk a felbontást és visszavenni 720p-re, hogy a többi látványfokozó effektről ne kelljen lemondani." majd az idő eldönti, a hardverek kielemezgetésével nem lehet ezt előre megjósolni, te PC-s szemmel vizsgálod a konzolok hardvereit, én ezt vettem észre. Öreg hiba szerintem.
@BigBoy: személyeskedést inkább hagyjuk ki a vitából köszönöm!
Nem csak azt írtam, hogy "szoftveresen sok előnyük van, hanem azt is, hogy "Lehet közös memória címtér, szuper oprendszer, grafikus API...".
A nyers számítási teljesítmény pedig nagyon, de nagyon sok mindent elmond egy GPU-ról. Azon belül lehet kiaknázni szoftveresen a teljesítményt, azon túl nem. Most talán a kezdeti fázisban fogjuk rá, hogy tanulniuk kell még és ezért nincs alapból fullHD, (talán) később lesz. Ha lesz is később, szerintem sok esetben fel kellesz áldozniuk a felbontást és visszavenni 720p-re, hogy a többi látványfokozó effektről ne kelljen lemondani.
BigBoy:: a szitkozódásod gyerekes, ez nagyon túlmegy az értelmes vitán, semmi köze nincs az érveléshez - ellenérveléshez.
8 évre számolva, évente 7 játékkal (pc-re 12 ezer, konzolra 18), minden értéket ezerrel szorozni kell!!
Pénzek pc-re: 250 most (gép), és 250 négy év múlva, amikor új gépet veszünk. Ez így a játékokkal együtt:1172.
Pénzek konzolra: 127 most. Játékokkal együtt 1135. DE ha multizni is akarunk folyamatosan (havi 1,5), akkor 8 év után 1279.
Úgy megérné a konzol, ha valaki csak singleben játszik, de a 8 év végére a pc átlagban szebb lesz. Ráadásul az idő második felében az új pc-s alkatrészek kevesebb eséllyel romlanak el, mint a már több, mint 4 éves konzol.
Természetesen mindenki maga dönti el, hogy mit választ, ez csak az én számolásom.
Ugyan ez igaz az extra alacsony fogyasztású mobil eszközökbe szánt 1,8Ghz-s AMD jaguár CPU magokkal. Elég csak belegondolni, hogy az AMD még egy ~4Ghz-s FX-el is mekkora lemaradásban van. Nem is csoda, hogy a Sony kifejezetten kérte őket, hogy a GPU egy része befogható legyen általános számítási feladatokra, tudták, hogy enélkül hosszútávon nem lenne életképes a dolog.
@BigBoy: személyeskedést inkább hagyjuk ki a vitából köszönöm!