A különféle videójátékos rendezvényeken általában számos bejelentést szoktunk kapni, ez pedig különösen igaz a Gamescom esetében, ami mostanra a legnagyobb ilyen tematikájú expónak tekinthető. Igen ám, csakhogy néhány mutatós teaser, esetleg a logó leleplezése még nem jelenti azt, hogy az adott produktum egyhamar életjelet ad magáról, éppen ezért a tavalyi show (melynek összefoglalóját ITT tudjátok elérni) során is akadtak olyan leleplezések (vagy épp emlékeztetők), amelyek azóta is a levegőben lógnak. Szerencsére nincs belőlük túl sok, hiszen prezentációkon látott programok zöme már vagy megjelent azóta (Return to Monkey Island, The Callisto Protocol, Goat Simulator 3, High on Life, Dead Island 2, satöbbi) vagy hallhattunk felőle az elmúlt időkben (Lies of P, The Outlast Trials, Homeworld 3, Under the Waves). Következzenek tehát azok a címek, amelyek szürke szamár módjára lógtak meg a radarról, hogy csak néha, vagy egyáltalán ne térjenek vissza.

Bár a Build a Rocket Boy egészen rendhagyónak ígérkező játékából (vagyis inkább platformjából) láthattunk már egy letaglózó előzetest a GC óta, fontosnak tartottuk megemlíteni a GTA-sorozat egykori producere által jegyzett Everywhere-t, mivel még mindig elég keveset tudunk róla azon túlmenően, hogy NAGYON más lesz, mint az ipar többi képviselője. A leírás alapján Leslie Benzies alkotásában különböző portálokon át juthatunk el teljesen más élményt és látványt kínáló világokba, melyekben építkezhetünk, versenyezhetünk, lövöldözhetünk, felfedezhetünk, tehát azt csinálhatjuk, amihez épp kedvünk szottyan. Maga a koncepció papíron eléggé paradigmaváltónak hangzik, de így látatlanban túl szépnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen – mindenesetre szurkolunk, hogy valóban egy játéktörténeti mérföldkő legyen születőben.

Az Everstone Games debütáló címe szintén kakukktojásnak tekinthető valamilyen szinten, mivel a Where Winds Meetből már félórás játékmenet-videókat is találhatunk YouTube-on (jobbára hat hónappal ezelőttről), ám a videójátékos portálok nem szentelnek neki túl nagy figyelmet, holott elég jónak tűnik – bár eredetinek éppenséggel semmiképp sem neveznénk. A nyílt világú akció-RPG a Kínában uralkodó Szung-dinasztia idejébe kalauzol minket, látványvilágot tekintve pedig mintha a Ghost of Tsushima elfeledett (és valamivel kisebb büdzséből készülő) kistestvére lenne, néhány Wo Long: Fallen Dynastyből kölcsönzött játékelemmel. Az eddigi bemutatók alapján az „ebből még bármi lehet” kategóriába sorolnánk, bízzunk benne, hogy végül pozitív csalódásnak bizonyul.

Az Ironbird Creations gondozásában készülő Phantom Hellcat legnagyobb különlegessége, hogy dinamikusan változtatja a perspektívát, így míg a platformrészeket 2,5D-s környezetben kell abszolválnunk, addig a Platinum Games munkásságát idéző összecsapások már az ezerszer látott hack n’ slash formula mentén lettek megalkotva. Maga a történet is meglehetősen egyedinek ígérkezik, mivel egy Jolene nevezetű hölgyeményt terelgetve kell megmentenünk elrabolt édesanyánkat, méghozzá a színházi játékok és kellékek világában, melyet épp a démonok vettek birtokukba.

Ha eddig esetleg nem lett volna elég különleges ez az összeállítás, akkor íme egy valódi csemege. Az eredetileg Christian Sparks hobbiprojektjének induló Snaccoonban egy folyton éhes mosómedve felett vehetjük át az irányítást, hogy egy nasik nélküli világban próbáluk meg valahogy teletömni a feneketlen bendőt. Az Unreal Engine által hajtott programban a lopakodás kapja majd a főszerepet (nem mindenki rajong ugyanis az imádnivaló állatkáért), és bár a megjelenés még alsó hangon is messze van (a Steam szerint 2025. december), a Stray kedvelőinek mindenképp kötelező vétel lesz.

Az állítólag idén év végén érkező The Gap (nem összekeverendő az azonos című horrorjátékkal!) egy felettébb szomorú történetet mesél el a Joshua Hayes nevű idegkutató szemszögéből, kinek családját egy rendkívül ritka genetikai rendellenesség sújtja, ami szép lassan felemészti az ember személyiségét és épelméjűségét. A játékban (bár inkább utazásnak mondanánk) a betegség elleni küzdelemnek lehetünk szemtanúi, a főhős ugyanis egy biotechnológiai vállalat, a Neuraxis által vezetett kísérleti programban vesz részt, melynek során különböző tárgyak segítségével tárulnak fel a múlt kapui – de vajon megbízhat a saját emlékeiben? Hamarosan kiderül.

Neill Blomkamp (District 9, Elysium, Gran Turismo) NFT-kre épülő battle royale játéka, az Off the Grid is eléggé lement a térképről a tavalyi Gamescom óta (mi egyébként interjút is készíthettünk a rendezővel), bár tény, hogy kisfilmekkel és fegyverbemutatókkal azért mindig kedveskedik a Gunzilla Games csapata. Egyelőre tehát kérdéses, hogy képes lesz-e felrázni a műfaj állóvizét a cyberpunk stílusú lövölde, bár állítólag erősen épít a narratívára, ami eleve eléggé távol áll ettől a zsánertől. Az előzetesek mindenesetre felettébb hangulatosak, szóval igyekszünk optimistán állni a dologhoz.

Direkt a végére hagytuk az egyik legfájóbb "hiányzót", a legendás Gothic felújításából ugyanis tavaly augusztus óta nem láttunk szinte semmit, holott az Alkimia Interactive boszorkánykonyhájában fődögélő felújítást már rengetegen várják – legalábbis a demóra adott reakciók alapján. Legutóbb szerencsére eléggé bőbeszédűek voltak a fejlesztők, így kiderült például, hogy teljesen átszabták a harcrendszert (mármint a kipróbálható verzióhoz képest), visszatérnek az oktatók, ismét lehet kotyvasztani és sütögetni, az eredeti szinkronszínészek zömét is sikerült visszacsábítani a projekthez, emellett pedig a bejárható területet is kiegészítik néhány új helyszínnel. Ez így leírva mind szép és jó, viszont még mindig alig láttunk belőle valamit, szóval szívből reméljük, hogy idén végre megtörik a csend, és hosszabban is megcsodálhatjuk a klasszikus szerepjáték vérfrissítést kapott verzióját. Ahogy jobb esetben minden felsorolt (vagy épp kimaradt, mivel rengeteg bejelentés volt a rendezvényen) címről kapunk némi új infót, esetleg előzetest, vagy épp megjelenési dátumot.