A Valve a nappalit célozza

2013 harmadik negyedévének legérdekesebb bejelentése, vagyis akarom mondani, bejelentés-sorozata a Valve nevéhez köthető, a cég ugyanis elhatározta, hogy meghódítja az eddig konzolok által dominált nappalikat. A siker érdekében egy három elemből álló tervet eszeltek ki, ami magába foglal egy saját készítésű operációs rendszert, egy, a játékosok igényeit kielégítő HTPC-t, valamint egy egyedi kontrollert.

A sort a SteamOS nyitotta, mely a Valve Linux alapokon fekvő operációs rendszere. Ezt úgy alakították ki, hogy tartalmazza mindazokat a funkciókat és lehetőségeket, amiket a Steam is nyújt, de ne egy kiterjesztett Steam Big Picture-nek fogjuk fel, annál ugyanis több: a fejlesztők a konkurenciához képest jobb grafikus teljesítményt, kiváló hangminőséget, illetve rendszerszinten csökkentett lag-ot ígérnek. A fejlesztésben az Nvidia segédkezik.

A másik nagy bejelentés a Steam Machines volt. Ezek gyakorlatilag modern játékokat kiszolgálni képes HTPC-k (Home Theater PC), s mivel mezei komponensekből állnak, bárki elkészíthet magának egyet, de természetesen boltban is kaphatók lesznek majd előre összeszerelt példányok, mégpedig nem is kevés. A Valve célja az, hogy egy egész termékcsaládot hozzon létre Steam Machines név alatt, s ezeket különböző gyártók mindenféle formában és kiszerelésben gyártják majd a vásárlók ízlésének és pénztárcájuknak megfelelően. Az első tesztpéldányokat éppen a napokban küldték ki, a CES-en pedig megtudjuk majd, hogy kik lesznek a partnerek, a Valve ugyanis nem fog saját Steam Machine-t kiadni.

A harmadik és végső bejelentés a Steam Controller volt, amit a Valve tervezett és ők is fognak gyártani. A periféria formára és méretre is hasonló egy Xbox 360 kontrollerhez, ám az egyezések itt meg is szűnnek, hiszen ez nem analóg karokkal, hanem homorú érintésérzékeny felületekkel operál, a közepén pedig egy szintén érintésérzékeny, nagyfelbontású képernyő foglal helyet, ami kiegészítő információk megjelenítésére lehet alkalmas. Összesen 16 gombot találunk az eszközön, rezgőmotorjaival összetett, különböző erősségben, impulzusban és irányban tud jelzést adni, valamint visszafele kompatibilis a Steamen kiadott játékokkal, mégpedig egér és billentyűzet párosának álcázva magát.

osszefoglalo-steam.jpg

Megjelent a GTA 5

Szeptember 17-én megjelent a GTA 5, a világ pedig aznap egy kicsit megállt, s hirtelenjében, egyik napról a másikra az emberek tömegesen jelentettek beteget. Egy igazi esemény, ha megjelenik a GTA-sorozat új része, s ez alól természetesen az 5-ös számmal jelzett rész sem volt kivétel.

A játék már az első nap 800 millió dollárt hozott a konyhára, ezzel játszi könnyedséggel visszahozva a több mint negyedmilliárd dolláros fejlesztési költségeket -- de ekkor még nem állt meg a GTA 5, hiszen három nappal a premier után az egymilliárd dollár is összejött, ami rekord a játékiparban és a szórakoztatóiparban is egyaránt.

A GTA 5 népszerűségének növelését csak segítette, hogy páran megbotránkoztak az interaktív kínzási jeleneten, vagy azon, hogy a bulvársajtó felkapta azt a hírt, miszerint Wendy Williams (nem baj, ha nem tudod kicsoda ő és mit csinál) fia 13 évesen GTA 5-özik.

osszefoglalo-gta-5.jpg

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!