A hét legérdekesebb eseménye mindenképpen az volt, hogy a Valve beszáll az operációs rendszerek piacába a saját készítésű, Linux platformra épülő, SteamOS névre keresztelt disztribúciójával. Ez a cég nappalikat célzó hadjáratának első igazán komoly lépése, mely egy nyitott, a játékosoknak kitalált rendszer lesz, ráadásul ingyenesen, a Steam minden előnyével.

A fejlesztés nagy részét a Valve végzi, de a munka nem egyedül folyik: az Nvidia mérnökei a Valve főhadiszállásán, az ottani tervezőkkel közösen dolgoznak azon, hogy a SteamOS-re optimalizálják az OpenGL illesztőprogramokat, s növeljék a rendszer grafikus teljesítményét az Nvidia hardvert használók számára, illetve segítik az átiratok elkészítését, és azt, hogy rendszerszinten csökkenjen a perifériáknál jelentkező késés. Egyszóval egy komoly kollaborációról van szó, melynek az Nvidia részéről is az a célja, hogy egy játékosoknak kitalált, nyitott platformot hozzanak létre kiváló, kompromisszumoktól mentes grafikai teljesítménnyel.

A SteamOS megjelenési dátumot még nem kapott, de várhatóan hamarosan megjelenik, ha már 2014-ben elstartolnak a Valve által lefektetett szabályokhoz illeszkedő, SteamOS-t használó Gamer-PC-k.

steam-os.jpg