A játékipar szépen csendben visszatérni látszik a gyökerekhez. Kifulladt és anyázásokkal telt meg minden olyan próbálkozás publikus felülete, ami megpróbálja lenyomni a torkunkon 20-adszor is ugyan azt, mellé pedig közben 0 történet + max adrenalin kombót társít. A vérpistikék persze tucatszám veszik a CoD részeket és így a profit fenntartja a látszatot. Van aki másra vágyik...
Nem is olyan régen megtudtuk, hogy éledezik a Dark Souls pc-s portja. Miért is érdekes ez nekünk? Mert mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy ez tucat játék. Egy valami biztos: nehéz. Nem szokatlanul, de az átlagnál sokkal inkább. Ahhoz elég, hogy megbélyegezze és rétegjátékot gyártson belőle. Meglátjuk mi lesz ebből, de én már előre félek...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Időközben megjött Wake barátunk is. Igen, az az Alan Wake, aki elsőre a PC-sek ajtaján kopogtatott, hogy megossza velünk rémálmait. Ideje volt már. Remélhetőleg a Remedy Entertainment is felébredt a rémálomból és belátja, hogy az hogy egy platform mögé fejleszt sehogy sem alternatíva...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idén debütál elvileg a Diablo III is, ami csak messze a kultikus jelzővel illethető elődök mögé besorakozva, lélegzetvisszafojttott várakozásra kényszerítve évről-évre egyre jobban kezdett inkább legenda lenni, mintsem fejlesztés. Most mégis itt van, alig pár hétre a megjelenéstől... vagy mégsem? Ne legyünk negatívak, de ha a kezembe fogtam, akkor hiszem el hogy végre elkészült.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brian Fargo úgy tűnik anyagilag nem áll a helyzet magaslatán, úgyhogy feltámasztja a klasszikus Wasteland játékot. Ha őszinte akarok lenni: nem, nem vártam. Azért nem vártam, mert az a fajta átalakulás, ami a szellemi utód Fallout 1 és 2 felé vezetett olyan mértékben reformálta meg, hogy nem látom a cucc létjogosultságát. Sokkal közelebb áll a szívemhez a Van Buren project, inkább kezdtek volna azzal valamit.. de nem. Ettől függetlenül bármi kisülhet a cuccból, akár egy remekmű is, de nekem fenntartásaim vannak, amíg csak egyetlen koncepciórajzot kaptunk. Íme: link
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az idei évben(?) debütál a Baldur's Gate felújított verziója is. Nagyszerű. El kell ismerni, nem rossz ötlet egy-egy ilyen remake. DE! Ha idén kijön, akkor félek több hiba lesz benne, mint a korábbi verziókban, tudván mennyi szöveg van pl. benne. Kissé aggasztó. Az a kijelentés, hogy az elveszettnek hitt harmadik részt is előszedi valaki mégis reménnyel tölti el az ember szívét... és mellé aggodalommal is.
Láthatjuk tehát, hogy a PC-s ipar, mint egy zombi, aki sírjából ébred időről időre magához tér, főként mikor a konzolok éppen a generáció nyilvánvaló vége felé közelítenek. Most, hogy a lassú de biztos haldoklásuk közeledtével megérezték páran, hogy a csúcs pc-s játékos társadalom nem feltétlen az a 12 éves igénytelen banda, akik eddig potenciálisan vevőként voltak jelen és az igénytelenség nem könyvelhető el naprakész tényként igyekeznek előszedni, ami még megmaradt... Már csak reménykedni kell, hogy kellő tisztelet és kitartás elég lesz, mert a fenti címekhez nem elég a pénzre fókuszálni. Alan Wake máris bizonyítani látszik, hogy egy korábbi tévedést hogy kell helyrehozni. A többieknek is menni fog?
A feltámadás
A nem túl távoli múltban sok olyan méltán vagy méltatlanul elfelejtett cím kerül elő, ami már csak reményként lebegett egy-egy rajongó szeme előtt...