Milyen megnyilvánulásokból? Pl. "imádtam" az egyik tanár mondatát, aki így szólt az utolsó kurzuson, gyakorlaton: "áhhh, 2 hét múlva húsvét van, akkor nem találkozunk. Pedig mennyivel jobb élmény forgatni, mint locsolkodni" LOL. Jó, azt aláírom, hogy a forgatás egy hatalmas élmény, és a mai "nemlocsolkodást" is kenterbe veri, de azért ne csak a locsolkodásról szóljon, szerintem. Jó, tudom, manapság már az, hogy "hit" nem ugyanazt jelenti, így nem várható el az sem, hogy a húsvétot mindenki egyként ünnepelje. A zsidóknak is például mai napig az egyiptomi kivonulással, tehát ószövetségi tradíciókkal kapcsolatos, Jézust tagadják is. S ugye azoknak is mást jelent már, akik ateisták, illetve nem vallják magukat semmilyen csoporthoz, valláshoz tartozónak (a kettő nem ugyanaz, persze).

Azonban véleményem szerint az nem vallási kérdés, vagy felekezeti cucc, hogy Jézus megváltotta-e a Világot halálával, vagy nem. Ugyanis az a "probléma" ezzel, hogy ő ezt mindenféle kivételezés nélkül tette. Ő, amikor életét adta az emberekért, nemcsak a követőinek hozott megváltást, hanem Júdásnak is, a rómaiaknak is, és azoknak is, akik "Barabás!"-t kiáltottak. Ez egy univerzális dolog. Hiába tiltakoznak a zsidók ellene, Jézus őket is megváltotta, érte adta életét. Illetve, aki tagadja mindenféle isten létezését, illetve minden, kézzel meg nem fogható dolgot elutasít, annak is üdvösséget hozott. Sőt, a sátánistákat is megváltotta XD. Még Hitlert is, pedig ő sem volt éppen a "szeretetreméltó".

Szóval ez az egész ünnep, bár sokan elfelejtik, mit takar igazából, mégis mindenkinél ugyanannak az évfordulója. A locsolkodás, meg a tojásfestés szép (magyar) hagyományok, de szerintem nem lenne rossz, ha ezek mellett, két feles között, eszünkbe jutna, mi is történt 2000 évvel ezelőtt. Mert jó, nem kell hinni a Bibliának, meg az egyháznak, de mára már történelmi tény, hogy létezett egy ember, aki legalábbis felforgatta az akkori római provinciát, mind vallásilag, mind politikailag. Egy egész könyvem van arról, melyben a TÖRTÉNELMI Jézus jelenik meg, mint forradalmár. S ő nemcsak a zsidók szabadságáért harcolt, hanem az emebriség univerzális megszabadulásáért is egyben. Igaz, akkoriban az "emberiség" Európát, Kis-Ázsiát, és Észak-Afrikát jelentette. Szóval, ha másért nem, történelmi szerepe miatt emlékezzünk arra az (isten)emberre, aki elsőként merészelt egységesen szembeszállni mindenféle hatalommal, és erőszakkal. Jézus a legbátrabb ember is volt, hiszen a legmodernebb (akkoriban) harcosokkal szállt szembe, tökéletesen fegyvertelenül (jó, Péternek volt fegyvere - a Biblia szerint le is vágta a fülét egy szolgának vele).

Jó, persze én könnyen beszélek, mondhatják mások, hiszen hiszek Jézusban, mint Istenben is. De mégis én arra buzdítok mindenkit, hogy gondolkodjon el legalább ezen a történelmi szerepen. Hiszen akármit is tett, akárkiként is tette, a jövőért, értünk tette. S akármilyen köcsög emberek is léteztek, és úgy látszik ma, hogy semmi értelme nem volt halálának, azért szerencsére vannak még normális emberek is - akik bizonyíthatják azt, hogy igen is volt értelme meghalnia egy (isten)embernek.

S bár semmi az, amit ezért tehetünk, de azért a hamvazószerdai és a mai "önmegtartóztatás" egy gesztus, egy jelképes dolog lehet ennek a hálának és elkötelezettségnek a kifejezésére. Én pl. ma nem ettem húst és nem töltöttem be játékot, s délután 3-ig semmit nem ettem. Amellett, hogy ennek eszmei értéke is van, még az egészségünket is szolgálja.

Bár köcsög vagyok, és templomba nem járok már XD, így nem mondhatom, hogy keresztényhez méltó módon ünneplem a húsvétot, látszólag. Viszont szerintem a hit nem a templomban kezdődik, főleg nem akkor, ha a pap, akinek az "üzenetet" közvetítenie kéne, pocsékul látja el a dolgát. Én ilyenkor elolvasom a Bibliának ide vonatkozó részeit, és elgondolkodok rajta, hogy mi, miért van. De, ha ennyit nem is, két sonkás szendvics és egy kupica pálinka között mindenképp megemlékezek ennek az ünnepnek az eszmei hátteréről.