Ha kritikusan állunk hozzá, akkor azt kell mondani, hogy bizony minden elemét láthattunk már valahol máshol jobb-rosszabb megvalósításban. Nos, ami mégis egyedivé, ötletessé teszi ezt a játékot, az a Glaive. Ez a hősünket érő fertőzés során kialakult vágó eszköz, amit legjobban egy bumeránghoz lehetne hasonlítani. A glaive penge alkalmas közel harcra, mikor szemtől szembe állunk az ellenféllel, és sújtunk le, ha pedig gyengébb állapotban van, vagy mögöttük állunk, kivégzésekben is asszisztálnak (erről majd később). De akad még hasznos funkciója kis segítőnknek. Még pedig az eldobás, lehetőségünk van eldobni a pengét, és ha ügyesen célzunk (pl: fejre) azonnal öl, minden szerves dolgot (főleg a húst) átnyes lazán. Ha azonban kicsit jobban betartjuk, jól időzítünk, akkor a pengénk sokkal erősebb, és ezáltal nagyon a sansz rá hogy meghal a élpont, vagy jobbik esetben akár több -egymás mögött álló- kill-t is eredményez. Ez nagyon látványos húzás, főleg, hogy a történet folyamán megtehetjük azt is, hogy lassított módban irányítjuk pengénket, ezáltal manőverezni is képesek vagyunk, amik egyrészt ugye tovább bővítik a gyilkolás lehetőségeit, másrészt pedig kisebb fejtörőkben akadályok leküzdésében segít. Például mikor 2 rács választ el minket a kapcsolótól, akkor eldobjuk a glaivet, és szépen beirányítjuk a kívánt helyre.


De miért is mondtam, hogy már minden elemét láthattuk máshol? Mert a harcba beépítették a manapság igen csak divatos fedezék rendszert, amit ugye a Gears of Warban láthattunk először. Aztán ugyan úgy jobb egér gomb szükséges ahhoz, hogy egyáltalán megjelenjen a célkereszt, sprint közben alig tudunk navigálni. Ugyan ezek a dolgok remekül illeszkednek a játék menetbe, de akkor is a Glaive pengén kívül nem nagyon találni újdonságot. Persze ez nem akkora baj, mert jótól lopni nem bűn, főleg ha ezt jól megvalósítják . Aztán a játék menetbe még bekerült 2 járműves rész, amik során egy a fenti képen látható robotot, azaz "Jackal"t irányítunk. Ezekkel ugyan szembe kerülünk párszor, de az igazi királyság, mikor mi irányítjuk őket xD. Ugyan ezek a részek maximum 5 percesek, de arra pont jók, hogy feldobják a játék menetet . Ami még szintén dicséretes, hogy a történet során össze akadunk különböző főellenfelekkel is. Ezek elég változatosak, a a legyőzésükhöz bizony mindig valamilyen trükkhöz kell folyamodni. Az előbb említett roboton kívül még össze akadunk a minket megfertőző egyénnel is, 2 "mumussal"-egy láthatatlannal és egy óriással-, aztán ott van még az a pár helikopter vadászat is, és persze a legfőbb ellenség is elég "nagy" . Ezek szerintem nagyon ötletesek, és elég kihívást nyújtanak. . Magára a játékra is jellemző, hogy a 2. felében már azért bekeményít. Nem egyszerm szidtam a Digital Extremes egyének anyukáját, mert bizony néha felidegesített


Persze vannak azért hibái is a programnak: például a sztori, ami azért eléggé "amatőr" szinten van. Hősünk, Hayden egy bevetés során megfertőződik, össze fut az őrült tudóssal, akit aztán jól megmogyoróz, és annyi nagyjából. Ott van még az egyediség hiánya, de ezt már említettem. Éééééééés...., őőőőő...., nem jut eszembe más
Ha már ecsetelgetem a hátrányait, mondanák pár erényt is : A glaive nagyon király dolog, a hangulat az odaver, a játék menet végig pörgő(én nem untam magam rajta, pedig pl tegnap kb 4 órát játszottam egy húzomba, de nem untam meg amíg be nem fejeztem ), A mai játékokhoz képest picivel hosszabb, kb 10-12 óra. És még Írnék a lenti képen látható páncélról, ami szerintem eszméletlenül "nájsz". a Játék vége felé szerezzük meg, de ez szerintem nagyon király.

És most pontozzuk a kicsikét:
Grafika: 8,5-10 (pofás, de Picit lehetne szebb, de mindenképpen hangulatos)
Zene: 9/10 (a szinkron jó, kicsit hiányoltam a pörgősebb számokat)
Játék élmény: 9/10 (végig élvezetes a játék, csak tán egy kicsit hmmm... nemtom, de nem adok 10et xD)
85%ot adok neki, mert egy nagyon jó játék, de hiányzik belőle az eredetiség