Star Trek akció-RPG

Először is ezt kell, hogy megemlítsem, ez annyira adja magát. Fantasztikus univerzum, ami hála a DS9-nak nem csak tökéletes és vidám, hanem bizony lehetnek sötétebb pillanatai is. Valahogy úgy képzelem ezt el, mint a Deus Ex, a Mass Effect, az Elite Force, a DS9: The Fallen és a Bridge Commander/Freelancer/Freespace játékok ötvözetét. Bővebben egy alapvetően olyan játékot, ami a Deus Ex-re hasonlít, csak áthelyezve a Star Trek világába, átemelve különböző elemeket a többiektől. Például a párbeszédrendszert (továbbfejlesztve, talán olyat, amilyet a DX3-ba ígérnek) a ME-ből, a holofedélzetet, a kütyüket és a hajók bejárhatóságát az Elite Force-ból, csak még többet mutatva belőlük, a The Fallen-ből a DS9 űrállomást, :) végül a Bridge Commander, a Freelancer és a Freespace játékokból az űrharcot. Értelemszerűen előbbiből a nagy hajókkal történő csatározást, utóbbiakból a kisebb hajók kezelését (különféle shuttle típusok és új vadászgépek -vagy hogy hívják a kis halálosztókat magyarul :D).



A játékban meg lehetne látogatni az ismertebb helyeket, a DS9 fináléja után, főleg arra a sorozatra és az ott megismert karakterekre koncentrálva. Szerepjátékhoz tökéletes lenne ez a helyzet. Egy nagy űrállomás rengeteg különböző fajjal, sok érdekes karakter, a közelben egy szép bolygó (Bajor), egy köpésre a féreglyuk, amivel egy jórészt felfedezetlen kvadránsba lehet eljutni, plusz a Star Trek világa az ismert dolgokkal (többször látott bolygók, holofedélzet, időutazás, alternatív univerzumok, kütyük, stb.). És lehetne váltani a külső és belső nézet között. Nem tudom felfogni, miért nem csinált már valaki egy ilyen játékot. Ha a színészek visszatérnének még egyszer eljátszani a szerepeiket, hogy megtudjuk, mi lett a szeretett karakterekkel, ha egy tehetséges fejlesztőcsapatot találna egy olyan kiadó, amelyik nem sürgetné a játékot, nem kotnyeleskedne bele a fejlesztésbe, akkor meggyőződésem, hogy olyan mesterművet kaphatnánk, ami nálam legalábbis letaszíthatná a Deus Ex-et a legjobb játék trónjáról.


Warren Spector ötlete továbbgondolva

Néhány éve olvastam egy jó kis interjút a Mesterrel és volt benne egy nagyon érdekes ötlet. Megkérdezték tőle, milyen játékot szeretne már nagyon megcsinálni és erre azt válaszolta, egy teljes mértékben interaktív szimulátort. Vagy valami ilyesmi volt a lényeg. Gyakorlatilag egy lakóházra gondolt, több lakással és itt mindent meg lehetetne fogni, minden tárgynak lenne funkciója és így tovább. Ez nekem nagyon tetszik és napjaink technológiájával meg is lehetne valósítani. Már a Deus Ex-ben is mindent meg lehetett fogni, azóta csak fejlődött a fizika. Ma már lehet törni rendesen a dolgokat, deformálni és el/megégetni is őket. Ez lenne a kiindulási alap.

Mert ugye ez csak ideig-óráig lenne jó móka, utána unalomba fulladna ez a techdemó. De menjünk tovább az ötlettel és töltsük meg lakókkal, érdekes karakterekkel az épületet, kint legyen tél, dermesztő hideggel, hogy senki ne menjen el, történjen egy bűntény és legyen a játékos karaktere egy (magán)nyomozó. Egy nagyon fejlett párbeszédrendszer ide nagyon fontos lenne, a játékmenet pedig a nyomozós kalandjátékokra hajazna, szerepjátékos beütéssel, nagyban építve a fizikára, a fizikai feladványokra is, nem csak olcsó trükkükként szerepelnének, mint a legtöbb játékban. Itt is váltogatható lenne a nézet. A játékidő nem lehetne túl hosszú, de ügyes írókkal és dizájnerekkel olyan 10-15 órányi sztorit és tennivalót össze lehetne kalapálni, ami egy ilyen játékhoz elég is lenne.


F1-es játék

Tudom, készül egy a 2010-es évadra, de csak az lesz benne és ki tudja történik addig a sport berkein belül és ott lesz-e a Ferrari és a többi nagy. Amit én szeretnék látni, az egy olyan játék, amiben az összes évad szerepel, az összes pilótával és az eltérő szabályokkal a különböző évekre. Ehhez tartozik az is, hogy az autók viselkedése és kezelhetősége is nagyban eltérne a kortól függően. Nem akarok viszont teljesen hardcore szimulátort, mert annyira nem vagyok jó és úgy nem is lenne annyira sikeres a játék. Inkább lehessen a játékos ízlése szerint konfigurálni, úgy, hogy a hardcore és a casual pilóta is élvezze a vezetést. Azt pedig említenem sem kell ugye, hogy az időjárás és az autók fizikájának tökéletes lemodellezése, valamint az élethű pályák is az elvárások közt lennének. Vezetés közben a mérnökünk és a csapatfőnök beszélne hozzánk, a végén vagy akár játék közben megnézhető visszajátszás alatt pedig bekapcsolható lenne egy vagy két kommentátor is. A verseny befejezéséze pedig egy pódiumos díjátadás és pezsgőzés lenne, majd ha akarjuk le lehetne menteni a futamot, hogy később visszanézzük az egészet TV-s közvetítésként zenével és/vagy kommentátorokkal, a többi versenyzőt is mutatva. A többi kötelező dolgot röviden felsorolva: boxkiállás lemodellezése, sok kameraállás vezetés közben és visszajátszáskor is, sérülések rendes megvalósítása az autó és a pilóta esetében is. Utóbbit úgy értem, hogy súlyosabb sérülés vagy halál esetén versenyeket kellene kihagyni vagy újrakezdeni az évadot. Tehát élethűnek kell lennie a játéknak, a régi idények újrajátszhatóságával (szó szerint, a már megtörtént eseményeket/időjárást beíéptve, kivéve, ha épp mi vagyunk egy szerencsétlenül járt pilóta, mert akkor lehetne változtatni a történelmen) és saját karrier indításával is (pilóta és autó/csapattervezéssel együtt), temérdek opcióval. A menedzselés nem lenne kötelező, de extraként be lehetne tenni.


Az esetleges extra tartalmakról azért nem írtam, mert először történjen egy bejelentés, utána lehetne azokon is gondolkodni. :) Egyelőre ennyi, de később még azt hiszem, visszatérek a témára.