Először is ezt kell, hogy megemlítsem, ez annyira adja magát. Fantasztikus univerzum, ami hála a DS9-nak nem csak tökéletes és vidám, hanem bizony lehetnek sötétebb pillanatai is. Valahogy úgy képzelem ezt el, mint a Deus Ex, a Mass Effect, az Elite Force, a DS9: The Fallen és a Bridge Commander/Freelancer/Freespace játékok ötvözetét. Bővebben egy alapvetően olyan játékot, ami a Deus Ex-re hasonlít, csak áthelyezve a Star Trek világába, átemelve különböző elemeket a többiektől. Például a párbeszédrendszert (továbbfejlesztve, talán olyat, amilyet a DX3-ba ígérnek) a ME-ből, a holofedélzetet, a kütyüket és a hajók bejárhatóságát az Elite Force-ból, csak még többet mutatva belőlük, a The Fallen-ből a DS9 űrállomást, :) végül a Bridge Commander, a Freelancer és a Freespace játékokból az űrharcot. Értelemszerűen előbbiből a nagy hajókkal történő csatározást, utóbbiakból a kisebb hajók kezelését (különféle shuttle típusok és új vadászgépek -vagy hogy hívják a kis halálosztókat magyarul :D).
A játékban meg lehetne látogatni az ismertebb helyeket, a DS9 fináléja után, főleg arra a sorozatra és az ott megismert karakterekre koncentrálva. Szerepjátékhoz tökéletes lenne ez a helyzet. Egy nagy űrállomás rengeteg különböző fajjal, sok érdekes karakter, a közelben egy szép bolygó (Bajor), egy köpésre a féreglyuk, amivel egy jórészt felfedezetlen kvadránsba lehet eljutni, plusz a Star Trek világa az ismert dolgokkal (többször látott bolygók, holofedélzet, időutazás, alternatív univerzumok, kütyük, stb.). És lehetne váltani a külső és belső nézet között. Nem tudom felfogni, miért nem csinált már valaki egy ilyen játékot. Ha a színészek visszatérnének még egyszer eljátszani a szerepeiket, hogy megtudjuk, mi lett a szeretett karakterekkel, ha egy tehetséges fejlesztőcsapatot találna egy olyan kiadó, amelyik nem sürgetné a játékot, nem kotnyeleskedne bele a fejlesztésbe, akkor meggyőződésem, hogy olyan mesterművet kaphatnánk, ami nálam legalábbis letaszíthatná a Deus Ex-et a legjobb játék trónjáról.
Warren Spector ötlete továbbgondolva
Néhány éve olvastam egy jó kis interjút a Mesterrel és volt benne egy nagyon érdekes ötlet. Megkérdezték tőle, milyen játékot szeretne már nagyon megcsinálni és erre azt válaszolta, egy teljes mértékben interaktív szimulátort. Vagy valami ilyesmi volt a lényeg. Gyakorlatilag egy lakóházra gondolt, több lakással és itt mindent meg lehetetne fogni, minden tárgynak lenne funkciója és így tovább. Ez nekem nagyon tetszik és napjaink technológiájával meg is lehetne valósítani. Már a Deus Ex-ben is mindent meg lehetett fogni, azóta csak fejlődött a fizika. Ma már lehet törni rendesen a dolgokat, deformálni és el/megégetni is őket. Ez lenne a kiindulási alap.
Mert ugye ez csak ideig-óráig lenne jó móka, utána unalomba fulladna ez a techdemó. De menjünk tovább az ötlettel és töltsük meg lakókkal, érdekes karakterekkel az épületet, kint legyen tél, dermesztő hideggel, hogy senki ne menjen el, történjen egy bűntény és legyen a játékos karaktere egy (magán)nyomozó. Egy nagyon fejlett párbeszédrendszer ide nagyon fontos lenne, a játékmenet pedig a nyomozós kalandjátékokra hajazna, szerepjátékos beütéssel, nagyban építve a fizikára, a fizikai feladványokra is, nem csak olcsó trükkükként szerepelnének, mint a legtöbb játékban. Itt is váltogatható lenne a nézet. A játékidő nem lehetne túl hosszú, de ügyes írókkal és dizájnerekkel olyan 10-15 órányi sztorit és tennivalót össze lehetne kalapálni, ami egy ilyen játékhoz elég is lenne.
F1-es játék
Tudom, készül egy a 2010-es évadra, de csak az lesz benne és ki tudja történik addig a sport berkein belül és ott lesz-e a Ferrari és a többi nagy. Amit én szeretnék látni, az egy olyan játék, amiben az összes évad szerepel, az összes pilótával és az eltérő szabályokkal a különböző évekre. Ehhez tartozik az is, hogy az autók viselkedése és kezelhetősége is nagyban eltérne a kortól függően. Nem akarok viszont teljesen hardcore szimulátort, mert annyira nem vagyok jó és úgy nem is lenne annyira sikeres a játék. Inkább lehessen a játékos ízlése szerint konfigurálni, úgy, hogy a hardcore és a casual pilóta is élvezze a vezetést. Azt pedig említenem sem kell ugye, hogy az időjárás és az autók fizikájának tökéletes lemodellezése, valamint az élethű pályák is az elvárások közt lennének. Vezetés közben a mérnökünk és a csapatfőnök beszélne hozzánk, a végén vagy akár játék közben megnézhető visszajátszás alatt pedig bekapcsolható lenne egy vagy két kommentátor is. A verseny befejezéséze pedig egy pódiumos díjátadás és pezsgőzés lenne, majd ha akarjuk le lehetne menteni a futamot, hogy később visszanézzük az egészet TV-s közvetítésként zenével és/vagy kommentátorokkal, a többi versenyzőt is mutatva. A többi kötelező dolgot röviden felsorolva: boxkiállás lemodellezése, sok kameraállás vezetés közben és visszajátszáskor is, sérülések rendes megvalósítása az autó és a pilóta esetében is. Utóbbit úgy értem, hogy súlyosabb sérülés vagy halál esetén versenyeket kellene kihagyni vagy újrakezdeni az évadot. Tehát élethűnek kell lennie a játéknak, a régi idények újrajátszhatóságával (szó szerint, a már megtörtént eseményeket/időjárást beíéptve, kivéve, ha épp mi vagyunk egy szerencsétlenül járt pilóta, mert akkor lehetne változtatni a történelmen) és saját karrier indításával is (pilóta és autó/csapattervezéssel együtt), temérdek opcióval. A menedzselés nem lenne kötelező, de extraként be lehetne tenni.
Az esetleges extra tartalmakról azért nem írtam, mert először történjen egy bejelentés, utána lehetne azokon is gondolkodni. :) Egyelőre ennyi, de később még azt hiszem, visszatérek a témára.
Be lehetne építeni egy olyasmi életerő rendszert, mint ami a Call of Cthulhu-ban volt, csak ehhez igazítva és jobban kidolgozva. Lehetne akár egy pisztolyunk is, csak mondjuk 2-3 tár lenne hozzá összesen. Később a lakásokban találhatnánk még egy kevés utánpótlást, de bőségben soha nem lennénk, ezért nagyon alaposan meg kellene fontolni, mikor használjuk a fegyvert és inkább keressünk alternatív megoldásokat. Ez is egy módszer lehetne, mellyel a játékosok kreativitását vennénk igénybe. És a fizika újra színre lépne, mivel minden szétszedhető, így le lehetne törni valamit és azt használni. Vagy ha talál a játékos néhány szerszámot, akkor eszkábálhatna valami hatékonyabb fegyvert is. Illetve néha a továbbjutáshoz is szükség lenne egy kis barkácsolásra.
Jönnek az ötletek egyből. Amit fent felvázoltam, az csak a kiindulási helyzet volt, onnan lehetne még hosszasan fejtegetni egyes játékelemeket, de mivel nem vagyok fejlesztő, nem tudom, mit lehet megvalósítani, mit nem, megéri-e ráfordítani az energiát vagy sem, stb, ezt a részét meghagynám a hozzáértő, ilyen téren tapasztalt embereknek. Például a Star Trek játék esetében is tudnék még oldalakat írni arról, milyen történeteket lehetne elmesélni benne, a holofedélzeten minek kellene mindenképp helyet kapnia, és így tovább, de egyrészt soha nem érnék a végére, másrészt már akkora játék lenne belőle, hogy 10 év alatt sem fejeznék be.
Persze a második ötlethez egy nagyon jó fejlesztőcsapat és egy elég bátor kiadó is kellene, utóbbiból meg nagyon kevés van.
A siker korántsem sem lenne garantált, de új, szokatlan játékmenettel bemutatkozó játékoknak már sikerült a vásárlók és a kritikusok elismerését kivívni korábban, talán ennek is sikerülne.