Körülbelül 10 óra játék után írom ezt a tesztet,ami nem valami sok idő egy szerepjátékhoz képest,de már szinte így is mindent láttam,amit érdemes/kell. A játék fő színtere egy Torchlight nevű kis falucska lesz,itt kezdjük meg kalandjainkat az általunk választott hőssel.
Karakterek és jobbkezeik...
Három féle karakter közül választhatunk, az izomagyú Destroyer,egy tipikus warrior,a közelharcok mestere. Választhatjuk még az Alchemist nevű karaktertípust is,aki leginkább egy mágusra hasonlít,jól bánik a különböző mágikus tárgyakkal/fegyverekkel. A harmadik választható karakter pedig egy nőnemű egyed,a Vanquisher,aki leginkkább egy tolvajra,rogue-ra hasonlít és távolsági harcban jeleskedik. Bizonyára a női játékosok már tudják,hogy kivel lesznek,ha elkezdenek játszani ezzel a pompás játékkal.
Mindhárom karakter mellé jár még egy kis "kedvenc",legjobban a WoW-hoz lehetne hasonlítani a játék ezen részét,a választott társ mindig mellettünk lesz,segít nekünk. Ezen kívül még összeszedi az általunk megölt szörnyekből potyogó cuccokat,és ha utasítjuk,akkor vissza is viszi azokat a faluba,és esetleg eladja őket,majd a pénzzel visszatér és tovább segít nekünk,ő a jobb kezünk.
Igazából választási lehetőségünk nem lesz sok,hiszen csak két féle jószág közül választhatjuk ki a nekünk megfelelőt. Az egyik egy kutya-farkas keverék,míg a másikat a gép Cat-nek hívja,ami angolul a macskát jelenti,de igazából egy hiúz szerűség. Nagy jelentősége a választott karakternek nincs,különbség csak a kinézetükben van.
A különböző karaktereket lehet fejlesztgetni,új képességeket,esetleg varázslatokat tanítani nekik,azonban nagy változatosságra ne számítsunk! Minden szintfejlődés végén,ha jól emlékszem,5 "elkölthető" pontot kapunk,amiket csak 4 dologra tehetünk : Erő,Állóképesség,Mágia,Védekezés. Nem igen változatos ez a rész,de hát ez van. Azért ezekkel is el lehet lenni. Egyébként ez az ábra mind a három karakter esetében ugyanaz,így akár egy Destroyer-nél is gyúrhatunk a mágiára és egy Alchemist-nél is gyúrhatunk például erőre.
Ezen kívül pedig lesz majd egy képességfánk,ami már,-ha jól tudom-akkor eltérő a mindhárom karakter esetében. Legjobban egy fára hasonlít,mint a hogy a neve is mutatja . A képességeket egy,az alattuk lévő + jellel tudjuk felvenni,ezeket is tovább fejleszthetjük,harcok során pedig kifejezetten hasznosak is lehetnek.
Egyszerű,szinte alig van,és akárki kitalálhatta volna...
Sajnos a történetről beszélek,ami a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető éppen remeknek,izgalmasnak,vagy éppen figyelemfelkeltőnek,és ez egy RPG esetében nem egy derék dolog.
A történet szerint adott Torchlight városa, egy bányaváros, melynek munkásai éjt nappallá téve dolgoztak a hegyek gyomrában egy bizonyos értékes mágikus anyagot keresve, az Embert. Nem,nem olvassátok rosszul,az anyagnak tényleg ez a neve,az angol Amber (borostyánkő) szóbol kialakított fantasy változatáról van szó. Ez kicsit megtévesztő lehet a magyar játékosoknak,de egy idő után meg lehet szokni.
.Az Ember kitermelés idővel akadozni kezdett, később pedig felfüggesztették a bányászatot, ugyanis gonosz szörnyek és túlvilági teremtmények lepték el a tárnákat, s több bányász tűnt el nyomtalanul. A rémhírek keresett hellyé tették Torchlight városát a kincsvadász és hősködő kalandorok számára. Mi is egy ilyen hőst testesíthetünk meg, ha elkezdjük a játékot.
Ilyen pofon egyszerű az egész,nem hiszem,hogy sokat gondolkozhattak rajta a fejlesztők...
Fáklyafény városa,ami inkább egy kis falu...
Mint már előbb is írtam,a történet számunkra itt kezdődik, ezen a nem túl nagy településen,ám tökéletesen megtalálunk itt mindent,ami segít majd nekünk a föld alatti harcokban. Van itt kereskedő,fegyverátalakító,fegyverkovács,zsákbamacska árus(nem lehet tudni,hogy az árult fegyverei közül melyiknek mekkora a sebzése,csak ha megvesszük),lehet pecázni is,ha ahhoz tartja kedvünk,majd a kifogott halakat kedvencünknek adhatjuk. Ebben a kis városkában lehetőségünk van még mellékküldetéseket csinálni,amiért tapasztalati pontokat,tárgyakat kaphatunk,de a fő történetszál is itt bontakozik ki.Torchlight -ban futunk bele Syl névre keresztelt hölgy harcosba, akit eléggé megviselt a bányában eltöltött idő. A sebesült Syl megkér minket, hogy keressük meg barátját, Brinket, akivel együtt kezdték meg a tárnák feltárását. S itt kezdődik a fő történeti szál.
A bányában a ránk támadó ellenfelek halomra gyilkolásánál sokkal több nem vár ránk. Ahogy haladunk előre a történetben, s egyre mélyebbre a bányában, úgy erősödnek az ellenfelek, s úgy változnak a helyszínek. A játékban nincs két egyforma dungeon, hiszen mindet véletlenszerűen generálja a motor. Minden szinten összefuthatunk főellenségekkel, akik legyőzésével jókora tapasztalati pont bónuszra tehetünk szert. Ugyanígy találhatunk rejtett kincseskamrákat, de vannak olyan lények is, melyek likvidálásával egy rejtett dimenziókapu nyílik meg, amely extra kincsekhez vezethet el bennünket. Érdemes minden ládát feltörni és minden hordót szétverni, mert egészen hasznos zsákmányokra is rábukkanhatunk. Én fegyverre szinte sohasem költöttem, mert a bánya elég jól ellátott ezen a téren,ezen kívül pedig egy 30-40 db health potit is szépen be lehet gyűjteni egy ilyen kirándulás alkalmával.
Ami rossz ezekben a kalandozásokban,hogy a zsákmány viszonylag sok,azonban a táskánk tárolóképessége ehhez képest igen csekély.
Az irányítás...
Már azt is leírtam,hogy csak egyszerűen egy egér kell hozzá,de most leírom mégegyszer is...Azonban az,aki minden áron szeretne billentyűt használni,az is megteheti,igaz billentyűink segítségével csak térképeket hívhatunk elő,képességfákat,quest-eket jeleníthetünk meg,de aki akarja az akár F1-től F12-ig beprogramozhatja magának a különböző,képességfán megtanult képességeket,és csata közben már csak meg kell nyomnia az adott gombot,nem kell neki keresgélni. Az irányítás szerintem tökéletes,soha rosszabbat. Ezt mondom a nézetre is,ugyanis a kamera helyzete rögzített,csak zoom-olni tudunk az egérrel. Ez nem is baj,mert így akár a legnagyobb létszámú csaták,kavalkádok is könnyen áttekinthetők.
Summa summarum...
Ami jó benne: Olcsó,vannak jó ötletek,szerethető karakterek,a harcok látványosak pörgősek,a hangulat és a karakterek a WoW-ra emlékeztetnek, a grafika nem csúcs,de mindenképpen kellemes,bármilyen gépen elfut(még ha butítva is).
Kontra: Néha már-már halálosan unalmas,repetatív,egyszerű történet(ami unalmassá teszi az alkotást),kevés karakter,átvezetők hiánya,egy kevés zene azért lehetne benne...
Véleményem szerint a játék egy erős 80%.
Mindenkinek ajánlom,akik már alig bírják kivárni a következő Diablo-t,vagy csak egyszerűen akarnak egy jót hentelni minimális sztori mellett.
Torchlight
Néhány nappal ezelőtt nézelődtem a Steam-en,kiváncsi voltam,hogy mostanában milyen játékok jelentek meg,és mennyiért. Egyszer csak megláttam ezt a gyöngyszemet,a Runic Games(Ex-Diablo tagokból verbuvált csapat) legújabb játékát,és nem bírtam megállni,hogy megvegyem,mint utólag kiderült,ezt jól is tettem.(kb. 2500 Ft-ba kerül)A játék kiadója az általam egyáltalán nem ismert Perfect World,de végülis mindegy,hogy ki adja ki.
Típus szerint az alkotás egy Hack 'n' Slash RPG,kicsi fantasy beütéssel.
Típus szerint az alkotás egy Hack 'n' Slash RPG,kicsi fantasy beütéssel.
Annak idején a Dungeon Siege első részével voltam így,menni ütni,menni ütni,de nagyon tetszett a története,és így végig is vittem.
Szerintem a játék megér egy próbát,csalódni nagyon nem lehet benne,csak hát egy "kicsit" monoton.
"A játékban nincs két egyforma dungeon, hiszen mindet véletlenszerűen generálja a motor. "
Ennek örülnék,ha más RPG-kben is hasonló megoldás születne.
Magát a játékot nem ismerem,így arról véleményt nem tudok nyilvánítani,viszont a teszted nekem tetszik!
Grat!