Több napnyi tesztelést követően nyíltan kijelenthetem, hogy a konzolos játékélményt két dolog befolyásolja irgalmatlanul. Az egyik a pénztárcánk kérdése, ugyanis a játékélmény akkor az igazi, ha valódi, legalább 90 centi feletti HD Tv-vel rendelkezünk, ugyanis akkor jön ki a játékok szépsége, nem mellesleg, ilyen kütyün fogjuk látni rendesen, hogy mi történik a játékban. Nem azt mondom, hogy nem lehet játszani egy sima 100 Hz-es képcsöves TV-n, ez nem lenne igaz, de az élmény összehasonlíthatóan nem ugyanaz.
HALO A CSÚCSON A másik tényező már abszolút nem rajtunk múlik, hanem a fejlesztőkön, hiszen a másik alapkő az irányítás és a menük - ha ezt nem szúrják el, akkor szinte biztos nem csalódunk a programban. No jó, ez így talán picit túlzás, de az biztos, hogyha az irányítás nincs eltalálva, akkor lehet szó akármilyen gyönyörű vagy jó történettel rendelkező játékról, két küldetés után szitkozódva hagyjuk a fenébe az egészet. Talán mondanom sem kell, hogy a Halo Wars esetében semmiféle fennakadás nem volt, hiszen a legendás Ensemble Studios áll a program mögött. Az irányítás, fejlesztés, egységkezelés remekül működött a programban és bizony a menük is rettenetesen jól kézre álltak és átláthatóak voltak, a tutorial végére az ember már nem nagyon gondolkodott, hogy mikor mit kellene csinálni. Nem csak a parancsok kiadása könnyed, de még a több fronton történő harc is zökkenőmentesen kivitelezhető, csupán tudni kell, hogy mikor mit nyomjunk le. Pofon egyszerű az egész, s bizony tényleg nem kell hozzá sem egér, sem billentyűzet. Külön kezelhetjük az egységtípusokat, kisebb és nagyobb csapatokat, pillanatok alatt elérjük a bázist és a fejlesztés és termelés is másodpercek alatt menedzselhető. RED ALERT BAKIK Ugyanez részben igaz a Red Alert 3-ra is, ott csupán egyetlen dolgon akadtam fenn, méghozzá a játék közbeni menürendszeren. Hiába pofonegyszerű az egységek kezelése, mikor fejleszteni vagy termelni kell, bizony mindig megakadtam, ugyanis ez a része a játéknak nem sikerült valami fényesre. Ha az épületeinkkel akarunk foglalkozni, akkor bejutunk egy kör alakú menübe, ahol megjegyezhetetlen szürke ikonok sorakoznak és hosszú másodpercekig tart mire kiigazodunk köztük és megtaláljuk amit akarunk. Ez egyrészt lassú, másrészt lelombozó és mikor ötödször kell egy ilyen menüben keresgélni, az már bizoy a játékélmény rovására megy. Ugyanez a Halo-nál jóval egyszerűbben lett megoldva, mert bár ott is egy tárcsás menübe jutunk, de legalább rögtön látjuk, hogy mi-micsoda (az egységek, épületek rendes képe rajzolódik ki) és minden épülettípusnak külön menüje van, nem egyetlen hatalmasból kell kiválasztani, amit éppen használni szeretnénk és még azon belül kotorászni. Habár nem állítom, hogy nincs ég mit csizsolni a konzolos stratégiákon, azt kell mondanom, hogy jelen állapotukban már teljes egészében szórakoztatóak és mindenkinek érdemes kipróbálni őket, akinek lehetősége adódik rá, már csak azért is, hogy megtapasztaljátok, valóban alkalmas egy 12 gombos kontroller egy komplett stratégia irányítására. |
Stratégia Konzolon
Az elmúlt hónapban nekem jutott a nemes feladat, hogy leteszteljem a Halo Univerzum legújabb játékát a Halo Warst (cikkem a februári Guru hasábjain olvasható, a konzol rovatban). Aki esetleg nem lenne képben a programot illetően, egy a Halo-trilógiát megelőző játékról van szó és ezúttal nem FPS-ben kell a Covenant orrára csapnunk, hanem RTS keretek között kell rendet tennünk a háborútól dúlt univerzumban. Sokáig számomra is elég fura gondolatnak tűnt a kontrollerrel történő stratégiázás, de most, hogy tapasztalatokat szereztem a Halo Wars, majd azt követően a Red Alert 3 képében, azt kell hogy mondjam, hogy korántsem science-fiction téma a stratégia next-gen konzolon, csupán odafigyelés kérdése, hogy miképp oldanak meg a fejlesztők egy ilyen feladatot.
az első : A 90 centi feletti HD tv
a második : nincs Xbox ( lehet hogy ennek én vagyok a hibája ).
Úgy különben nekem tetszik az EndWarnál a hangvezérlés és a videó is tetszet.
Az Endwar-t én nem próbáltam, de mivel ott hangkommunikáció van, nem nagyon sorolnám a RA3 és HW kategóriájába.
Amúgy az EndWar-ral mi a helyzet, mint konzolos stratégia?
Ja és még mindig nem értem az Ensemeble bezárását,hallatlan hülyeségnek tartom
Tehát én maradok a pc-nél
Kettő- Csipke bokor vessző...
Három- Mind a magazinos mind a fent látható írásod teljesen magával ragadott...és ez nagy szó mert egy fanatikus őrültet aki MasterChief plüss figurával kel s fekszik, Halo bögréből issza a kakaót és még a tolltartóját sőt a tollát is Gruntok díszítik nagyon nehéz így meghatni.
Köszönöm!