Bevezetőként csak pár fogalomtisztázás: a végigjátszásban szereplő „akciózz” azt jelenti, hogy rá kell bökni a tárgyra, majd a kéz vagy a fogaskerék ikonra. Kombinálni úgy tudsz, hogy a készletben lévő cuccot megfogod, és ráhúzod a másik holmira. Amennyiben nem találsz valamit, használd a bal alsó eszköztár célkereszt gombját. Ha dialóguslehetőség van, a sztori megértése érdekében mindig menj végig minden ponton, amíg az előtte lévő jelölőnégyzetbe pipa nem kerül, és nézz meg minden tárgyat a környezetben, ezekre külön nem térek ki.
Menj be az üres metrókocsiba, és vedd fel a kábelt, a fémrudat, és az üres üdítős dobozt. Séta vissza, balra egy lépcső, a törmeléken aktív pont. A kábellel akciózz ezen, majd a kötél oszlop felőli végén a rúddal, végül a készletbe került bőröndön. Menj át a kocsin a túloldalra, fel a lépcsőn. Vedd elő a „szikét” a készletből, akciózz vele az üdítős dobozon, a lemezdarabbal a lakaton. Mozi, duma (tök mindegy, milyen válaszokat adsz), a végén lesz egy sakkfeladvány, ne ijedj meg, csak a helyes választ kijelölve fogsz továbblépni.
Amint ismét a kocsiban állsz Borisszal, menj ki a csarnokba, és gyűjtögess. Hátul pár játék, innen felszedheted a The Next Big Thing egyik karakterét, a Költőt felhúzhatós figuraként, elöl egy másik doboz, ebből két dolog is kinyerhető, egy játéktelefon és egy szintetizátor. Amire még szükségünk lesz, az italautomatából a beszorult érme, ezt az Y-kivágású „metrózsetonnal” varázsolhatod ki. A játéktelefonról vágd le a „szikével” a kézibeszélőt, ezzel akciózz Borison – megkapod a rendes telefonkagylót, amivel bökj a csarnokbeli készülékre. A Költőből a csavarhúzóval szedd ki az elemeket, tedd be őket a billentyűzetbe, és ezzel szintén akciózz a telefonon.
Akciózz az autó elején, a kesztyűtartóból tiéd egy kulcs és egy gyufa, előbbivel bökj a jármű végére, majd a nyitott raktérre. Jobbra elöl akció a kukán majd a kerítésen, a kinyert rongy és az ütő kombója egy rögtönzött fáklya, öntsd le benzinnel és gyújtsd meg.
Az állomáson szedd fel a lépcsőnél a kábelt, az oszlopnál a rudat, ezzel támadd meg a kocsi ajtaját. Odabent a próbababára adott kabátból szedd ki a töltényeket, menj ki a csarnokba, a hátsó oszlopról tépd le a fém „karikát”, majd ezt kombináld össze a kábellel. Akciózz a jobbra hátul lévő törmelékhalmazon, a szabaddá vált ajtón a rúddal. Odabent a felső csövet kínáld meg az imént elkészített csáklyával, a szekrényből vedd ki a revolvert (tárazd is be), majd a bal oldali falnál lévő szekrényajtót fektesd rá az alsó keresztrúdra, és menj vissza az állomásra. Fel a lépcsőn, a fegyverrel bökj az őrült Choke papára.
A szemben lévő, kiugró falrészen lévő képet kinyithatod, mögötte egy széf, ezt meglátva beugrik egy emlék: a recepciós kapott tőled egy borítékot, ezt csak egy jelszópár elhangzásakor adja át. Balra egy asztal, a bal szélén egy levélnyitó kés, vedd fel, menj ki a teraszra, és a balra hátul lévő lófej díszen fend meg. Irány a fürdőszoba, a most előállított „csavarhúzóval” támadd meg a plafonon lévő elszívót, tömd bele a törölközőt (a mosdó mellől veheted fel), majd tedd vissza a fedélt, végül nyisd meg a forró víz csapját. Az első jelszó megvan! A második sem lesz nehéz: a levélnyitóval akciózz a trezort rejtő kép hátoldalán, a kivágott papírlappal pedig a teraszra lépve az Eiffel-tornyon. Nincs más hátra, mint felhívni a recepciót (telefon az ágy melletti éjjeliszekrényen), és bemondani a jelszavakat.
A borítékon akció, benne egy papírlap (nézd meg) és egy úszószemüveg. Hívd fel Henryt, és kérdezz rá az „Evergreen 1853-ra”. Irány a terasz, kapcsold be a jakuzzit (kezelőpanel a hátsó falon), és a vízen akciózz előbb a szemüveggel, majd a levélnyitóval. A megszerzett csomagban lévő kulcs a trezoré, nyisd ki!
Szólítsd meg a lányt, aztán menj végig a párbeszédpontokon, kapsz egy kulcsot. A boltból felszedhetsz egy ollót (középtájon, egy asztalon) és egy lupét (balra, bár nem lényeges). Jobbra fent van egy nagy méretű falikárpit, ezt mindenképp nézd meg, hozzájutsz egy kulcsinformációhoz, egy alkimista recepthez: balra kén, jobbra higany, fent só, lent tűz. Írd fel!
A kulcs a pulttól jobbra lévő ajtót nyitja, odabent a lupéval megvizsgálhatod a Notre Dame modellt (ez csak a sztori megértéséhez kell). Gyűjtögessünk! Balra, az ajtó mellett egy kereszt, balra lent egy asztalon kis fadoboz alkimista jelekkel díszített farudakkal, jobbra az íróasztal fölött egy alkimista jelmagyarázat, illetve a kis lenyitható rekeszben egy UV-lámpa. A fadobozkával támadd meg a szoba közepén álló nagy keresztet. Kapsz egy új ablakot, balra a kereszt, jobbra a fura ábrákkal jelölt elemek. Ha az imént begyűjtött jelmagyarázattal akciózol utóbbiakon, megfelelő feliratokkal látod el őket, így nem lesz nehéz dolgod – emlékezz az imént megtanult receptre! Bökj rá a megfelelő elemre, majd ezzel a kereszt adott oldalsó, alsó vagy felső nyílására. Ha jól csináltad, a kis keresztet beillesztheted a középső tárcsába, és máris tiéd az áhított napló.
A mozi után vedd fel a középen lent lévő asztalról a hatszögletű rudat, az ollóval vágd le a naplót átfogó szalagot, tekerd rá a rúdra, és akciózz rajta az UV-lámpával. Újabb mozi...
Amikor ismét tiéd az irányítás, nyisd ki a már ismerős fali rekeszt az íróasztal fölött, most egy kulcscsomót találsz benne. A középen lévő polcról vedd le az olajmécsest, menj fel a galériára, olajozd meg az ajtót, majd kattints rá a kulccsal, és menj ki. Akciózz a bal oldali fülkében lévő szamurájszobron. Mozi...
Kérdezz rá a mesternél a katanára: elveheted, de ki nem viheted a szobából. Tégy így (jobbra, a sárkányfejen találod), majd a karddal nyisd ki az ablakot a bal oldali falon, hátul. Javasold Olhaknak, hogy játsszatok. Az nyer, aki megmondja, hány nyitott ujj van a két játékosnál összesen. Mindegy hányas számra böksz Henrynél, hiszen ezután látod majd a mester kezének árnyékát, így nincs más dolgod, mint a saját nyitott ujjaid és az ő „árnyujjai” összegét bejelölnöd. Nyereményként az utolsó opciót válaszd, kapsz egy marék csavart.
Ki a szobából, a borotvával támadd meg az ajtót, pár fémpánt és csavar a jutalmad. Menj ki jobbra, az épület elé. A bejárat mellett egy szán, rajta kötél, vedd el, akárcsak a négy palánkot (balra elöl, a híd előtt). Ezeken akciózz a pántokkal, majd menj vissza, és le jobbra a haranghoz, a nagy farönköt „kínáld meg” az imént összeácsolt pallóval. A fal mellett pár zsák, vegyél el egyet (nem a sarokhoz közeli, nyitott „játszik”, hanem a hátsó, sok), és tedd rá a pallóra, végül kösd rá a kötelet a kondítórúdra, és akciózz ezen. Mozi!
Duma, mozi, amint tiéd az irányítás, akciózz a szemben lévő épület tetején. Újabb mozi és duma (menj végig minden opción). Ha tiéd a pálya, menj jobbra, a kaput záró bilincset a nálad lévő érmékkel szedd le. Nyisd ki a vagont, jobbra a ládák előtt ragasztószalag, balra a dobozokban egy videokamera, és a sínek mellett, balra egy palánk (ezt nehéz kiszúrni, használd a mankógombot!).
Vissza, a csarnok és a kémény között pár abroncs, tedd el őket. Irány a kémény, jobbra a szemétben egy fűrészlap, illeszd bele a deszkába, rögzítsd a bilinccsel, és e rögtönzött fejszével támadd meg a kémény aktív pontját. Balra kupac, szedd le a takarót, az állványról a szerkezetet, tedd a helyére a kamerát, majd akciózz rajta. Mássz fel a kéményre (akciózz a létrán), odafönt vedd fel a festéket (balra), a filmfelvevőt tedd a gumikba, bugyoláld be a kék lepellel, tekerd körül a szalaggal, és jelöld meg a festékkel, végül dobd át a pakkot az üzem tetejére, és menj utána...
Odabent a hozzád közelebbi kukából vedd ki az RCA kábelt, elöl, jobbra a kék takaróval akciózz a tűzoltófejsze tárolóján, vedd ki a szerszámot, menj át középen, és támadd meg a bal oldali pult mögötti szekrényt. Hozzájutsz egy kapcsolási rajzhoz. A pulton „beljebb tudsz lépni” (a hozzád közelebbi oldalán megjelenik a piros nyíl).
A kapcsolótábla jobb oldalán a „video out” kimenetre dugd rá a kábelt, erre a kamerát, majd a nagy piros gombot addig nyomkodd, míg meglátod Borist. Kattints a „monitorra, és vizsgáld meg a képet (nagyító ikon). A generátor a kulcsszó... Középen egy kapcsolósor, az alsó részén három zöld gomb, a jobb szélsőt megnyomva kinyithatod a a kemence ajtaját, majd az imént felvett ábrát „tedd rá” erre a részre – láthatod, hogy az „F” gomb a generátor kapcsolója. Akciózz rajta, a közjáték után menj a kemencéhez, és használd rajta a kék takarót.
Menj át a jobb szélen lévő romokhoz, itt a tábor. Vedd fel az ásót, a lábost, az üvegek közül pedig a higanyt, a sót, a ként, az alkoholt és az ecetet. A terület bal oldalán találsz egy partvisfejet, tedd el, a tengerben töltsd meg a lábost vízzel, önts bele ecetet, és menj vissza a táborba. Tedd a gázégőre az ecetes vízzel teli ibriket, gyújtsd meg az égőfejet, végül vedd le a lábost. Irány a középen lévő, elsüllyedt, benőtt kereszt. Előtte van egy aktív pont, ezt támadd meg az ásóval, majd mártsd bele a forró ecetes vízbe a partvisfejet, és mosd le vele a keresztet. A meló ismerős lesz: a felső lyukba tedd be a sót, a bal oldaliba a ként, a jobb oldaliba a higanyt (a fedőt meg kell lazítanod a bicskáddal), alulra pedig önts alkoholt, és gyújtsd meg az öngyújtóval. Menj le mozizni.
Jobbra egy korsó, akciózz rajta, tiéd egy pohár, ezt mártsd bele a mester előtti tálak közül a bal szélsőbe (méz), a középen lévőből pedig végy el egy darab vajat. Menj ki, előre, a saroknál álló zsákból vegyél ki pár szem kukoricát. Vissza az előtérbe, a korláton egy aktív pont, használd rajta előbb a mézet, majd a magvakat. A kis közjáték után hozz még kukoricát, és szórd be ismét a lyukakba őket. Pár mag a jutalmad.
Menj ki jobbra az épület elé, a jobb oldali ágas tekerőkarján használd a vajat, majd akciózz a szerkezeten, végül a karddal szerezd meg a vödröt. Ezt használd a híd elején, a bal oldalon lévő sárkányfejen. Menj vissza, és a jégcsappal teli csebret rakd a „kályha” tetejére. Vissza az épület elé, a karddal termeld ki az elszáradt növényt, tedd a helyére a magvakat, és locsold meg a vízzel. Mozi!
Sok duma jön. „Anyáddal” és Cooperrel addig kell csevegni, míg megjelenik legalul egy új párbeszédopció, ezekre rábökve Henrynél is felbukkan egy új ág, ami továbbviszi a sztorit. A végén választanod kell, ki élje túl a kalandot. Cooper és Henry esetében csak mozizol, Johnra bökve viszont van egy plusz feladat, fel kell venned a bal kezénél lévő kést. Ha meg akarod nézni mindhárom lezárást, a főmenüből válaszd ki és indítsd el ismét a végigjátszott profilodat, és amint tiéd az irányítás, a csillaggal jelölt gombra bökve válaszd ki a legutolsó fejezetet.
Megjegyzés: állítólag létezik egy negyedik befejezés is. A neten erről egy infót találtam, mely szerint Skóciában, a „totálképen” véletlenszerűen megjelenik néhány ceruzaelem (a bal oldali hegy tetején, a jobb oldali hegy bal szélén, fent, a jobb alsó sarokban lévő sziklapárkány jobb vagy bal szélén, illetve a középen, hátul lévő hegy szélesebb ösvényén -- nem mutatja a mankógomb!), ha ezeket begyűjtöd, majd Johnt választod, és az interakciónál nem a késhez nyúlsz, hanem az elemekkel a Költőn akciózol (bal felső sarok), akkor megtekintheted ezt a rejtett finálét. Nekem ez nem jött össze, de hátha nektek szerencsétek lesz...
I. fejezet: Henry, az önkéntes
I/1: Cadway metróállomás, Henry
Menj be az üres metrókocsiba, és vedd fel a kábelt, a fémrudat, és az üres üdítős dobozt. Séta vissza, balra egy lépcső, a törmeléken aktív pont. A kábellel akciózz ezen, majd a kötél oszlop felőli végén a rúddal, végül a készletbe került bőröndön. Menj át a kocsin a túloldalra, fel a lépcsőn. Vedd elő a „szikét” a készletből, akciózz vele az üdítős dobozon, a lemezdarabbal a lakaton. Mozi, duma (tök mindegy, milyen válaszokat adsz), a végén lesz egy sakkfeladvány, ne ijedj meg, csak a helyes választ kijelölve fogsz továbblépni.
Amint ismét a kocsiban állsz Borisszal, menj ki a csarnokba, és gyűjtögess. Hátul pár játék, innen felszedheted a The Next Big Thing egyik karakterét, a Költőt felhúzhatós figuraként, elöl egy másik doboz, ebből két dolog is kinyerhető, egy játéktelefon és egy szintetizátor. Amire még szükségünk lesz, az italautomatából a beszorult érme, ezt az Y-kivágású „metrózsetonnal” varázsolhatod ki. A játéktelefonról vágd le a „szikével” a kézibeszélőt, ezzel akciózz Borison – megkapod a rendes telefonkagylót, amivel bökj a csarnokbeli készülékre. A Költőből a csavarhúzóval szedd ki az elemeket, tedd be őket a billentyűzetbe, és ezzel szintén akciózz a telefonon.
I/2: Cadway metróállomás, Cooper
Akciózz az autó elején, a kesztyűtartóból tiéd egy kulcs és egy gyufa, előbbivel bökj a jármű végére, majd a nyitott raktérre. Jobbra elöl akció a kukán majd a kerítésen, a kinyert rongy és az ütő kombója egy rögtönzött fáklya, öntsd le benzinnel és gyújtsd meg.
Az állomáson szedd fel a lépcsőnél a kábelt, az oszlopnál a rudat, ezzel támadd meg a kocsi ajtaját. Odabent a próbababára adott kabátból szedd ki a töltényeket, menj ki a csarnokba, a hátsó oszlopról tépd le a fém „karikát”, majd ezt kombináld össze a kábellel. Akciózz a jobbra hátul lévő törmelékhalmazon, a szabaddá vált ajtón a rúddal. Odabent a felső csövet kínáld meg az imént elkészített csáklyával, a szekrényből vedd ki a revolvert (tárazd is be), majd a bal oldali falnál lévő szekrényajtót fektesd rá az alsó keresztrúdra, és menj vissza az állomásra. Fel a lépcsőn, a fegyverrel bökj az őrült Choke papára.
II. fejezet: Johnny, az amnéziás
II/1: Párizs, hotelszoba
A szemben lévő, kiugró falrészen lévő képet kinyithatod, mögötte egy széf, ezt meglátva beugrik egy emlék: a recepciós kapott tőled egy borítékot, ezt csak egy jelszópár elhangzásakor adja át. Balra egy asztal, a bal szélén egy levélnyitó kés, vedd fel, menj ki a teraszra, és a balra hátul lévő lófej díszen fend meg. Irány a fürdőszoba, a most előállított „csavarhúzóval” támadd meg a plafonon lévő elszívót, tömd bele a törölközőt (a mosdó mellől veheted fel), majd tedd vissza a fedélt, végül nyisd meg a forró víz csapját. Az első jelszó megvan! A második sem lesz nehéz: a levélnyitóval akciózz a trezort rejtő kép hátoldalán, a kivágott papírlappal pedig a teraszra lépve az Eiffel-tornyon. Nincs más hátra, mint felhívni a recepciót (telefon az ágy melletti éjjeliszekrényen), és bemondani a jelszavakat.
A borítékon akció, benne egy papírlap (nézd meg) és egy úszószemüveg. Hívd fel Henryt, és kérdezz rá az „Evergreen 1853-ra”. Irány a terasz, kapcsold be a jakuzzit (kezelőpanel a hátsó falon), és a vízen akciózz előbb a szemüveggel, majd a levélnyitóval. A megszerzett csomagban lévő kulcs a trezoré, nyisd ki!
II/2: Párizs, Petit régiségbolt
Szólítsd meg a lányt, aztán menj végig a párbeszédpontokon, kapsz egy kulcsot. A boltból felszedhetsz egy ollót (középtájon, egy asztalon) és egy lupét (balra, bár nem lényeges). Jobbra fent van egy nagy méretű falikárpit, ezt mindenképp nézd meg, hozzájutsz egy kulcsinformációhoz, egy alkimista recepthez: balra kén, jobbra higany, fent só, lent tűz. Írd fel!
A kulcs a pulttól jobbra lévő ajtót nyitja, odabent a lupéval megvizsgálhatod a Notre Dame modellt (ez csak a sztori megértéséhez kell). Gyűjtögessünk! Balra, az ajtó mellett egy kereszt, balra lent egy asztalon kis fadoboz alkimista jelekkel díszített farudakkal, jobbra az íróasztal fölött egy alkimista jelmagyarázat, illetve a kis lenyitható rekeszben egy UV-lámpa. A fadobozkával támadd meg a szoba közepén álló nagy keresztet. Kapsz egy új ablakot, balra a kereszt, jobbra a fura ábrákkal jelölt elemek. Ha az imént begyűjtött jelmagyarázattal akciózol utóbbiakon, megfelelő feliratokkal látod el őket, így nem lesz nehéz dolgod – emlékezz az imént megtanult receptre! Bökj rá a megfelelő elemre, majd ezzel a kereszt adott oldalsó, alsó vagy felső nyílására. Ha jól csináltad, a kis keresztet beillesztheted a középső tárcsába, és máris tiéd az áhított napló.
A mozi után vedd fel a középen lent lévő asztalról a hatszögletű rudat, az ollóval vágd le a naplót átfogó szalagot, tekerd rá a rúdra, és akciózz rajta az UV-lámpával. Újabb mozi...
Amikor ismét tiéd az irányítás, nyisd ki a már ismerős fali rekeszt az íróasztal fölött, most egy kulcscsomót találsz benne. A középen lévő polcról vedd le az olajmécsest, menj fel a galériára, olajozd meg az ajtót, majd kattints rá a kulccsal, és menj ki. Akciózz a bal oldali fülkében lévő szamurájszobron. Mozi...
II/3: Tibet, első feladat
Kérdezz rá a mesternél a katanára: elveheted, de ki nem viheted a szobából. Tégy így (jobbra, a sárkányfejen találod), majd a karddal nyisd ki az ablakot a bal oldali falon, hátul. Javasold Olhaknak, hogy játsszatok. Az nyer, aki megmondja, hány nyitott ujj van a két játékosnál összesen. Mindegy hányas számra böksz Henrynél, hiszen ezután látod majd a mester kezének árnyékát, így nincs más dolgod, mint a saját nyitott ujjaid és az ő „árnyujjai” összegét bejelölnöd. Nyereményként az utolsó opciót válaszd, kapsz egy marék csavart.
Ki a szobából, a borotvával támadd meg az ajtót, pár fémpánt és csavar a jutalmad. Menj ki jobbra, az épület elé. A bejárat mellett egy szán, rajta kötél, vedd el, akárcsak a négy palánkot (balra elöl, a híd előtt). Ezeken akciózz a pántokkal, majd menj vissza, és le jobbra a haranghoz, a nagy farönköt „kínáld meg” az imént összeácsolt pallóval. A fal mellett pár zsák, vegyél el egyet (nem a sarokhoz közeli, nyitott „játszik”, hanem a hátsó, sok), és tedd rá a pallóra, végül kösd rá a kötelet a kondítórúdra, és akciózz ezen. Mozi!
II/4: New York, Happy Dale elmegyógyintézet / White Inc. üzem
Duma, mozi, amint tiéd az irányítás, akciózz a szemben lévő épület tetején. Újabb mozi és duma (menj végig minden opción). Ha tiéd a pálya, menj jobbra, a kaput záró bilincset a nálad lévő érmékkel szedd le. Nyisd ki a vagont, jobbra a ládák előtt ragasztószalag, balra a dobozokban egy videokamera, és a sínek mellett, balra egy palánk (ezt nehéz kiszúrni, használd a mankógombot!).
Vissza, a csarnok és a kémény között pár abroncs, tedd el őket. Irány a kémény, jobbra a szemétben egy fűrészlap, illeszd bele a deszkába, rögzítsd a bilinccsel, és e rögtönzött fejszével támadd meg a kémény aktív pontját. Balra kupac, szedd le a takarót, az állványról a szerkezetet, tedd a helyére a kamerát, majd akciózz rajta. Mássz fel a kéményre (akciózz a létrán), odafönt vedd fel a festéket (balra), a filmfelvevőt tedd a gumikba, bugyoláld be a kék lepellel, tekerd körül a szalaggal, és jelöld meg a festékkel, végül dobd át a pakkot az üzem tetejére, és menj utána...
Odabent a hozzád közelebbi kukából vedd ki az RCA kábelt, elöl, jobbra a kék takaróval akciózz a tűzoltófejsze tárolóján, vedd ki a szerszámot, menj át középen, és támadd meg a bal oldali pult mögötti szekrényt. Hozzájutsz egy kapcsolási rajzhoz. A pulton „beljebb tudsz lépni” (a hozzád közelebbi oldalán megjelenik a piros nyíl).
A kapcsolótábla jobb oldalán a „video out” kimenetre dugd rá a kábelt, erre a kamerát, majd a nagy piros gombot addig nyomkodd, míg meglátod Borist. Kattints a „monitorra, és vizsgáld meg a képet (nagyító ikon). A generátor a kulcsszó... Középen egy kapcsolósor, az alsó részén három zöld gomb, a jobb szélsőt megnyomva kinyithatod a a kemence ajtaját, majd az imént felvett ábrát „tedd rá” erre a részre – láthatod, hogy az „F” gomb a generátor kapcsolója. Akciózz rajta, a közjáték után menj a kemencéhez, és használd rajta a kék takarót.
II/5: Skócia
Menj át a jobb szélen lévő romokhoz, itt a tábor. Vedd fel az ásót, a lábost, az üvegek közül pedig a higanyt, a sót, a ként, az alkoholt és az ecetet. A terület bal oldalán találsz egy partvisfejet, tedd el, a tengerben töltsd meg a lábost vízzel, önts bele ecetet, és menj vissza a táborba. Tedd a gázégőre az ecetes vízzel teli ibriket, gyújtsd meg az égőfejet, végül vedd le a lábost. Irány a középen lévő, elsüllyedt, benőtt kereszt. Előtte van egy aktív pont, ezt támadd meg az ásóval, majd mártsd bele a forró ecetes vízbe a partvisfejet, és mosd le vele a keresztet. A meló ismerős lesz: a felső lyukba tedd be a sót, a bal oldaliba a ként, a jobb oldaliba a higanyt (a fedőt meg kell lazítanod a bicskáddal), alulra pedig önts alkoholt, és gyújtsd meg az öngyújtóval. Menj le mozizni.
II/6: Tibet, második feladat
Jobbra egy korsó, akciózz rajta, tiéd egy pohár, ezt mártsd bele a mester előtti tálak közül a bal szélsőbe (méz), a középen lévőből pedig végy el egy darab vajat. Menj ki, előre, a saroknál álló zsákból vegyél ki pár szem kukoricát. Vissza az előtérbe, a korláton egy aktív pont, használd rajta előbb a mézet, majd a magvakat. A kis közjáték után hozz még kukoricát, és szórd be ismét a lyukakba őket. Pár mag a jutalmad.
Menj ki jobbra az épület elé, a jobb oldali ágas tekerőkarján használd a vajat, majd akciózz a szerkezeten, végül a karddal szerezd meg a vödröt. Ezt használd a híd elején, a bal oldalon lévő sárkányfejen. Menj vissza, és a jégcsappal teli csebret rakd a „kályha” tetejére. Vissza az épület elé, a karddal termeld ki az elszáradt növényt, tedd a helyére a magvakat, és locsold meg a vízzel. Mozi!
II/7: Skócia, finálé
Sok duma jön. „Anyáddal” és Cooperrel addig kell csevegni, míg megjelenik legalul egy új párbeszédopció, ezekre rábökve Henrynél is felbukkan egy új ág, ami továbbviszi a sztorit. A végén választanod kell, ki élje túl a kalandot. Cooper és Henry esetében csak mozizol, Johnra bökve viszont van egy plusz feladat, fel kell venned a bal kezénél lévő kést. Ha meg akarod nézni mindhárom lezárást, a főmenüből válaszd ki és indítsd el ismét a végigjátszott profilodat, és amint tiéd az irányítás, a csillaggal jelölt gombra bökve válaszd ki a legutolsó fejezetet.
Megjegyzés: állítólag létezik egy negyedik befejezés is. A neten erről egy infót találtam, mely szerint Skóciában, a „totálképen” véletlenszerűen megjelenik néhány ceruzaelem (a bal oldali hegy tetején, a jobb oldali hegy bal szélén, fent, a jobb alsó sarokban lévő sziklapárkány jobb vagy bal szélén, illetve a középen, hátul lévő hegy szélesebb ösvényén -- nem mutatja a mankógomb!), ha ezeket begyűjtöd, majd Johnt választod, és az interakciónál nem a késhez nyúlsz, hanem az elemekkel a Költőn akciózol (bal felső sarok), akkor megtekintheted ezt a rejtett finálét. Nekem ez nem jött össze, de hátha nektek szerencsétek lesz...