Zuttyanjunk bele Sebaj Tóbiás... hm, azaz Klaymen kalandjaiba:
Miután felébredtél, a falon található kart húzd
meg háromszor, erre kinyílik az ajtó. A szobában, ahol a Vénusz légycsapója áll
lesben a földön, a plafonról pedig négy gyűrű lóg, felugorva húzd meg
mindegyiket egyszer! Eztán menj az ajtóhoz, és nyomd meg a nyitógombot!
Ismételd meg néhányszor... hehe, ha már unod, akkor told a zöld ragadozó növényt pont a
jobb szélső gyűrű alá, majd ugorj fel a karikára. A mohó növény ráveti magát és
kikapja a kezedből, így megnyílik az út ki a szabadba.
A szobában, ahol egy báb lóg a mennyezetről,
kattints a fura kis TV képernyőjére. Egy kis kirakós játék következik, a baba
minden "testrészét" ki kell cserélned dinamitrudakra. Ehhez kattints azon
elemeire, amelyekből nem lóg ki gyújtózsinór egészen addig, míg nem találsz
több ilyet. Ha készen vagy, a "lógós" figura lepottyan a földre.
Ballagj ki a jobb oldali ajtón, keresd meg a kis zenedobozt (egyenesen a falon levő jelig, majd balra), rögvest klikkelj is rá.
Miután a lelkes szörnyeteg elől visszarohantál a
dinamitbabához, az udvarias kopogtatás hatására egy gyufaszál esik melléd a
földre. Ezzel a kezedben (vedd fel!) bal klikk a feszülten várakozó piros
bábura, majd széles vigyorral figyeld a műsort.
Az épületben, amelyiknek az ajtaja felett H betű
látható, egy újabb puzzle vár reád. Itt egy "H" alakot kell kihoznod a négyzetes
darabkákból (a három barna legyen a jobb oldalon). Ha sikerül, megnyílik jobb
felé az út.
A földön mindenfelé található kis barna kazettákat
gyűjtsd szorgalmasan (bal klikk), rajtuk videofilm-részletek vannak, amelyekből
megtudhatod Neverhood történetét, valamint hasznos tippekhez jutsz eljövendő
teendőiddel kapcsolatban.
Megtekintésükhöz járulj egy videolejátszó elé, majd
a képernyő közepén elhelyezett gomb lenyomása után válassz a kazetták közül.
A hosszú folyosón, ahol a falon szorgos nemzedékek
keze munkáját, Neverhood "neverending" regéit és mondáit olvashatod, bizony
végig kell menned. Nem muszáj végigolvasnod, de ha van néhány szabad órád, ne
habozz elmerülni a régi korok legendáiban! Vedd fel a poharat a földről, és
nyomd meg a gombot is útközben a falon, ez ez felszabadítja az utat egy kis terembe, ahol ha sötét van, 3 ábra világít a falon (erre később szükségünk lesz). Ha kijöttünk a teremből, érdemes visszkapcsolni a falból kiálló tüskéket, mert ez egy másik helyszínen létraként fog funkcionálni. A
folyosó végére jutva hopp, ott egy videokazi, aztán egy lendülettel futás
vissza!
Mielőtt bejutsz a kis házikóba, amely előtt egy
nagy gomb van a földön, fel kell áldoznod robbanékony ismerősödet a mohó szörny
ebédjeként (lásd feljebb), valamint birtokodban kell legyen a pohár a legendák
hosszú folyosójáról (lásd az előbb). Térj vissza oda, ahol leszámoltál a
szörnnyel, és keresd meg a barna ajtót szemben a piros bokorral. Bent egy
triceratops-fejet találsz, alatta gomb, "gombold" is be. Miután megemelted így a hely komfortfokát
(folyóvíz), fuss a kis házikóhoz, és helyezd testsúlyodat a gombra a földön.
Klikkelj a vízre, Klaymen erre iszik egy jót, ha nála van hű pohara. Csengess
be az ajtón, és jól jegyezd meg a felhangzó dallamot, mert ezzel megegyezőt kell
kicsikarnod a kis orgonaféléből úgy, hogy megfelelő mennyiségű vizet köpsz a
csövekbe feneketlen pofazacskódból (nem kell mindig újra innod!). Botfülűek
kedvéért a szükséges köpések száma rendre: 3,1,2,0,4. Bent ne törődj a tévéből kipattanó kiabáló emberkével, csak ijesztget...
A jobb szélső szobában, ahol lyuk van a mennyezeten, az oszlopból kicsalhatod a lépcsőt a legendák folyosóján talált gomb megnyomásával (lásd feljebb).
Egy folyosó végén zöld ajtóra bukkansz három
retesszel. Ahhoz, hogy kinyisd, meg kell tenned mindent, amit eddig leírtam,
valamint megnyomnod három gombot három különböző helyen. Az elsőt (kék gomb) a
Legendák Folyosója alatt találod - használd a liftet. A másodikat
(narancsszínű) a kis ház padlásán, a harmadikat (fehér) pedig a barlangban
leled, ahol a szörnyeteg kitört a sziklafalból, a spirál alakú vájat közepén
(használd a kis kocsit). Ha mindezeken túl vagy, a három retesz kinyílik, és az
ajtó feltárul.
A hídon átkelve egy épületbe jutsz, ahol egy csomó agyagdarabkát találsz. Ezeket össze kell illesztened. Ha ez megvan, menj ki az ágyúhoz és beülve nyomd meg a nagy piros gombot. A tó lefolyik, menj vissza és nyomd meg az utolsó agyagdarabkát a lépcső leeresztéséhez. Ha most kimész, nicsak, a híd lépcsővé alakult!
Ha nem szól a rádió, menj vissza a szobába, ahol
ébredtél és húzz meg minden gyűrűt egyszer (amelyiknél "kolompoló" hangocskát észlelsz, az a rádió kapcsolója), ahogy már akkor mondtam, ez
bekapcsolja majd. Ezután játszani kell a rádióval, hogy a mellette lévő kisajtó megnyíljon.Ha pedig megfelelő adóra állítod immár működő kis
zenedobozkádat, a muzsika megnyitja a labor ajtaját. A megkeresendő dalt
meghallhatod a kis zöld kocsiban a tó falán furikázás közben.
A nagy üvegkupolánál, ha égnek a lámpák, a "Bobby" feliratot látod a gép külsején, ez a helyzet kulcsa. Kapcsold le a fényeket, menj be a gépbe. A név betűinek megfelelő színekre kell beállítanod a kristályokat: b: kék, o: narancs, y: sárga. Hm, gyengébbek kedvéért: kék-narancs-kék-kék-sárga a sorrend! Amikor kijössz, ha minden jól ment, Hüvelyk Matyi méretére zsugorodtál.
Mit is tegyél a kis zöld laborban? Gyere ki előbb, majd fel a lépcsőkön át a kis ajtón be a szobába.
A kis bíbor laborban vissza kell nyerned kényelmes, megszokott méreted a megfelelő folyadékmennyiségek adagolásával kevert koktélt felhajtva. A helyes kombinációt megtalálod a kis zöld kocsival a tó falán kalandozva a labor külső oldalán. Ez minden játékban különbözik!
Ha nem kocsikáztál el megnézni az italkombinációt, és már összementél, szaladj fel a lépcső tetejére, nézd meg ott a kombinációt, ezt kikeverve a zöld laborban visszanyered eredeti termetedet.
A szobában, ahol szobrok és oszlopok állnak és látszólag nincs kiút, a jobb oldali egyik emlékmű mögött, mely egy fejet formáz kilógó létrával (vigyázat, nagyon el van dugva), találsz egy gombot, nyomd meg hát, hogy elibéd hulljon a megoldás.
Fent becsüccsenhetsz a fura sárga kütyübe, irány a villogó helyszín. Miután kihúztad a szöget, a félbevágott világ hathatós segítségeddel
újraegyesül, és teleportálsz a rózsaszín szobába; rohannod kell, hogy kijuss,
mielőtt az ajtó az arcodba csapódik.
A játékban két helyet találsz, ahol a piros gomb
megnyomására jelek villannak fel. Az első helyen (az alakítható hídnál, az ágyú mellett) meg kell jegyezned a
sorrendjüket, mert a másik szerkentyűnél ugyanabba a sorrendbe kell helyezned
őket, amit pedig itt az új helyen találhatsz meg, a boltív után rögtön jobbra, a falba építve. A trükk az, hogy másodjára eggyel több jel van. Az első masina az egyik
jelnél fura hangot ad, ezt a jelet kell a hiányzó helyre raknod, jól figyeld
meg tehát, melyik is az! Ez is minden játékban véletlenszerűen alakul ki.
A szobában, ahol a zajongó egérke van és a sárga gomb a padlón, nyomd meg egyiket, hogy a másik "felszívódjon" :).
A rejtvényben, amiben az egeret kell eljuttatnod a
jobb alsó sarokban levő lyukhoz, menj mindig az orrod után, vagy ha lusta lennél megtalálni a megoldást, akkor kövesd a képen látható sorrendet!
A vörös szobában a fehér falon látható négyzetek egy memóriajáték elemei, meg kell keresned a párokat. Ha tévedsz, mindegyik visszafordul - jobb, ha jegyzetelsz!
Ott, ahol egy mackó lóg egy rúdról, és három képet találsz, mellettük számlálókkal, a következőt tedd: minden kép mellé az a számot állítsd be, amennyit találtál az adott ábrából a vörös szobában a memóriajáték tábláján, aztán hozd működésbe a kart a sárga gombbal, a maci átlendül a másik oldalra. A robot utánamegy, siess az ágyúhoz vissza, és szomorúan lődd szét a fejét szegénynek.
Az ágyú irányzékának beállításához két jelsorra
van szükség. Az első a legendák folyosójának pincéjében van, a kék gomb
mellett, de csak akkor látszik, ha leoltod a lámpát. A másik a gomba belsejében
van, ahova felülről illik bepottyanni a lyukon át. Állítsd be a jeleket, az
ágyúcső fel és jobbra mozdul, aztán jöhet a végzetes piros gomb... Miután
lelőtted, menj vissza és nézd meg, mit csinál éppen fejvesztve roncsolt
barátunk.
A szívszorító animáció után a szobában, ahol az egérkét találod másodszorra, a
bíbor ajtóhoz három kulcsra van szükséged. Az első a kastély erkélyén pihen, a
másodikat a már emlegetett barlangban (ahonnan a szétpukkant szörny ugrott rád)
leledző kis autóval érheted el az út végén, a harmadikat pedig automatikusan
akkor kapod meg, amikor mind a húsz összeszedett videokazettát behelyezed az
egyik lejátszóba. Ne feledd, a legnehezebben beszerezhető kazi a legendák
folyosójának a legeslegvégén pottyant a földre, futás tehát érte, ha eddig nem
tetted meg! (Hihi, előre sajnálom azokat, akik most indulnak vissza...)
Az erkély fölött lebegő kulcs megszerzéséhez
szükséged van a tűre. Menj fel a kastély liftjén a teleportszobába, nézz ki az
ablakon és szúrd ki a lufit, majd térj vissza az erkélyre és vedd csak fel a
földről. Ha megvan mind a három kulcs (erkély, piros puttyogó-kocsi vége, az összes kazi végignézése), akkor nincs más hátra, mint meglátogatni a nagy bíbor ajtót és belepakolni a kulcsokat.
Tipp: Sokszor ments állást, így ha netán eljő a vég, nem
kell újra bejárnod mindent. A legendák folyosóján bizony nem túl szívderítő
másodszorra is végigslattyogni egy meggondolatlan lépés miatt!
Érdekességek
- A játékban egyetlen helyen lehet megpurcanni, méghozzá a vizesárok lefolyójába belehuppanva! Tudod, ahol a rádióállomás is van.
- A végső animációnál egy apró poén található, ha kellően megváratod Kloggot a választással!
- [ENTER] fastforward [ENTER]
Ha játék közbe begépeled az Enter lenyomása után a fenti kódot, majd megint Entert ütsz, a sebesség jelentősen felgyorsul. Gondolom, aki már végigment a Hírességek Csarnokán, az nagyokat hümmög most...