Part I - The Demise of the Zombie Pirate LeChuck


The Curse of Monkey IslandGuybrush Threepwood visszatért. A kalandja a Big Whoop-pal nem úgy sült el, ahogy kellett volna, ráadásul LeChuck fogságba ejtette, s most a hajófenékben kuksol egy felettébb ismerős kalózzal. Kérdezzük ki a fickót alaposan. Rájövünk, hogy ezt az embert már ismerjük, ő Wally s valamelyik korábbi részben már találkoztunk vele. Kérdezzük ki, hogy lett kalóz, majd ijesszünk rá. Szegény Wally nem bírja a stresszt, s felhagy a martalóc élettel. Vegyük fel a műanyag kampót, majd szereljük rá a falról leszedett rúdra. Az ágyúval intézzük el a partraszálló csontvázakat, majd nézzünk ki a lőrésen. Halásszuk ki a csontvázkart az óceánból, majd vágjuk el az ágyút rögzítő kötelet. Süssük el utoljára a fegyvert, mire az átszakítja az ajtót, s a kincseskamrában találjuk magunkat. Vegyük fel az erszényt, majd a gyémántgyűrűt. Vágjuk ki az üveget a gyémánttal, majd döbbenjünk rá, hogy ez nem is volt olyan jó ötlet. Később azonban mégiscsak partot érünk, s átadjuk szerelmünknek az újonnan szerzett eljegyzési gyűrűt. A gond csak az, hogy a viselőjét arannyá változtatta, s Elaine-nel is ez történt.

Part II - The Curse Gets Worse


The Curse of Monkey IslandVegyük fel a parazsat a partról, majd látogassuk meg a voodoo boszorkányt. Húzzuk meg a krokodil nyelvét, majd diskuráljunk el az öreglánnyal. Az Elaine-t sújtó átkot csak a Blood szigeten található tiszta gyémántgyűrűvel lehet megtörni. Három dologra lesz szükségünk, egy térképre, egy hajóra, s tapasztalt legénységre. Nézzünk be a városba, s látogassuk meg a borbélyműhelyt. Három tapasztalt kalóz is nyüzsög az épületben, de egyelőre nem hajlandók beállni a hozzánk matróznak. Mindhárom feltételt szabott, amit teljesítenünk kell. Először is szabaduljunk meg a piperkőc kapitánytól. Ugorjunk el a színházba, majd kutassuk át a fogason lógó kabátot. A zsebéből vegyük ki a kesztyűt, majd a gallérról söpörjük be a tetveket. Vegyük fel az asztalról a varázspálcát, majd varázsoljunk egy könyvet a cilinderbe (hasbeszélők kézikönyve). Térjünk vissza a leendő legénységünkhöz. Várjuk meg, míg a nagydarab fickó leteszi a fésűt, ekkor szórjuk be tetvekkel. A hatás nem is maradt el, a kapitány szegényebb lesz egy hajkoronával, mi pedig gazdagabbak egy lehetőséggel. Üljünk be a székbe, majd emeljük fel kissé a kar segítségével. Rúgjuk le a papírnehezéket, majd használjuk ki a kalóz távozását. Emeljük fel a széket, s szedjük fel a mennyezetbe fúródott ollót. Az étterem melletti virágokból vágjunk le egyet, majd vágjuk magunkat keresztül az erdőn. A kilátón meglehetősen kellemetlen helyzetbe kerülünk. A kígyó lenyelt minket, s nem tudunk kiszabadulni. Keverjük össze a kávét a virággal, majd öntsük rá a kígyó fejére. Szegénynek rosszat tett a keverék, mivel azonnal kiköpött minket, egyenesen a futóhomokba. Kössük rá a légballonra a papírnehezéket, majd fújjuk a lián fölé. Törjünk le egy darab nádat, majd szedjünk le egy tüskét. Töltsük meg vele a fúvócsövünket, célozzunk és lőjünk. Térjünk vissza a borbélyműhelybe, majd csapjuk arcon a sovány kalózt a kesztyűvel. Pisztolypárbajban esélyünk sincs vele szemben. Csukjuk le a középső fegyverdoboz tetejét, majd válasszuk a bendzsót. Megpróbálhatjuk utánozni a mestert, de néhány próbálkozás után be kell látnunk, hogy esélyünk sincs vele szemben. Vegyük fel a pisztolyt, s egyszerűen lőjük szét a bendzsóját. Ekkora aljasság láttán megváltozik a véleménye, s beáll hozzánk matróznak. A kígyó belsejében talált helyfoglalással már be tudunk menni az étterembe. Vegyük ki a hulla hátából a fűrészes élű kést, majd emeljünk el egy kétszersültet a hordóból. Amint beleharapunk, rögtön rájövünk mekkora hibát követtünk el. Tele volt férgekkel, még szerencse, hogy nem nyeltük le őket. Szórjuk a kis aranyosokat a sült csirkére, majd vegyük fel a klubtagsági igazolványt. Nézzünk szét egy kicsit a strandon. Mutassuk meg a kabinos fiúnak az igazolványt, majd vegyünk fel három törölközőt. Vizezzük be őket, majd az egyikkel csapjuk meg a pimasz gazembert. Emeljük el az őrizetlenül hagyott olajosüveget, majd sétáljunk ki a partra. A forró homokon csak a vizes törölközők leterítésével juthatunk keresztül. A parton fekvő alak a színésztársulat menedzsere, s tudja az utat a Blood szigetre. A térkép a hátára van tetoválva, de addig nem hajlandó megfordulni, amíg le nem barnul a hasa. Vegyük fel a hasán lévő bögrét, majd térjünk vissza a városba. Keressük meg a limonádét áruló kis csibészt, vonjuk el a figyelmét a legócskább trükkel, majd cseréljük ki a két bögrét. Vegyünk egy adag frissítőt, majd röhögjünk egy nagyot. A fiú megsértődik, s otthagy mindet. A korsót merítsük meg az üzlet mellett álló festékben, majd térjünk vissz a partra. Tegyük a fickó hasára a lukas bögrét, majd öntsük bele a festéket. Figyelmeztessük a leégés veszélyeire, majd vegyük alaposan szemügyre a térképet, amikor hasra fordul. Öntsük le a hátát olajjal, majd hámozzuk le a térképet. Most már könnyedén odatalálunk a Blood szigetre.The Curse of Monkey IslandHiányzik azonban még két matróz, s a legfontosabb, a hajó. A fodrász kalóz csak olyan kapitányt hajlandó követni, aki legyőzi őt a skótok tradicionális rönkhajító vetélkedőjén. Az első próbálkozás igencsak siralmasra sikeredett, még csak meg sem sikerült mozdítani a fát. Ne keseredjünk el, inkább gondolkozzunk. Az étteremből elemelt süti vágóval szedjünk ki egy darabot az egyik gumifából, majd menjünk fel a domb tetejére. Fűrészeljük el a hordót tartó bak lábát, majd az izzó parázzsal gyújtsuk meg a kiömlő italt. A robbanás kitépi a gumifát, így már lesz esélyünk a versenyen. A harmadik kalóz nagyon nem akar hozzánk szegődni. Lökjük meg hátulról, majd amikor a cukorkától meg akar fulladni vágjuk ismét erősen hátba. Vegyük fel a tettest a földről, majd vigyük el a fogadósnak. Az édességtől meglazult az aranyfoga, de sajnos nem esett ki.

Térjünk vissza a voodoo boszorkány hajójára, majd vegyük fel a földről a tűt és a ragasztót. Vásároljunk egy csomag rágót az automatából, majd keressük meg a lyukas csónakot az öbölben. Kenjük be ragasztóval a gumikorongot, majd foltozzuk be a csónakot. Evezzünk el a hajóig, majd fűrészeljük le a padlót. Menjünk fel a fedélzetre, majd viseljük el a megszégyenítő tollforgatást. A toll és a szurok hatására erősen ijesztő külsőnk lett, próbálkozzunk meg újra a vendéglőssel. Az nem ijedt meg a démontól, egy palacsintaütővel alaposan kupán vágott minket. A kalózhajón tértünk magunkhoz, kondérban. Nyissuk ki az ablakot, majd mossuk le magunkat a vízesés alatt. Kínáljuk meg a vendéglőst egy rágóval, majd amikor a legnagyobb a lufija, durrantsuk ki a tűvel. Vegyük fel a földről az aranyfogat, majd nyomjuk bele egy megrágott rágógumiba. Szívjunk egy kis héliumgázt a lufiból, majd kapjuk be a rágót az aranyfoggal. A rágó lufi a foggal kirepül az ablakon. Kövessük, s az étteremből hozott tállal mossunk aranyat a ház előtt található sárpocsolyából. Mutassuk meg az aranyfogat a harmadik kalóznak, így már teljes a legénységünk. Már csak az aranyszobrot kell valahol megtalálnunk. Térjünk vissza a kalózhajóra, majd kápráztassuk el a hasbeszélő tudományunkkal a másodtisztet. A parancsnok nevében adjuk utasításba, hogy a majmoknak el kell hagyniuk a hajót. Vegyük fel az asztalról a kincses térképet. Térjünk vissza a színházba, majd az emeleten húzzuk meg a világítás melletti kart. A térkép útmutatása alapján nyomjuk meg a gombokat, a kereszt megmutatja a kincs lelőhelyét. Kenjük be csirkehájjal az ágyúgolyókat, majd ássuk ki a szobrot. Miután biztonságba helyeztük az árbockosárban, kihajózhatunk a nyílt tengerre.

The Curse of Monkey IslandThe Curse of Monkey IslandThe Curse of Monkey Island

Part III - Three Sheets of Winds


The Curse of Monkey IslandAz út meglehetősen rosszul kezdődött. Rottingham kapitány megtámadta a hajónkat, s legyőzött kard és szópárbajban. Nem tehettünk mást, át kellett adnunk a térképet. Ne adjuk fel a reményt, mindenféleképpen visszaszerezzük. Egymás után meg kell támadnunk a kalózhajókat. Erre azért van szükség, mert a zsákmányukból újabb és erősebb ágyúkat vehetünk a kikötőben. A párbajban viszont frappáns visszavágásokat tanulhatunk meg, mely nélkülözhetetlen a kapitány legyőzéséhez. Célszerű először a kevésbé félelmetes kalózokat megtámadni. Amint legyűrtük a legerősebbet, jöhet a kapitány. Az ő sértéseit sehol sem hallottuk eddig, de az eddig összegyűjtött válaszokból tudunk csemegézni, s így könnyedén győzhetünk. Amint visszaszereztük a térképet vegyük célba a Blood szigetet, majd teljes sebességgel vitorlázzunk oda.
###

Part IV - The Bartender, the Thieves, his Aunt and her Lover


The Curse of Monkey IslandA hajótörés után magunkra maradtunk. Vegyük fel az üveget a homokból, majd induljunk el felfedezni a kis szigetet. A temetőben vegyük fel a sírkő mellé támasztott kalapácsot és vésőt, majd adjuk oda a vak kutyának a kétszersültdarabot. Szedjük ki a hátából a szőrt, majd látogassuk meg a hotelt. Kérjük meg a jósnőt, hogy lesse meg a sorsunkat a kártyán. Úgy látszik nincs szerencsénk, mivel állandóan a halál kártya jön ki, mikor rólunk van szó. Ismételjük ezt addig, míg össze nem gyűlik öt darab halálkártya. A csapos alaposan felönthetett a garatra tegnap este, mivel iszonyatos fejfájással küzd. Addig nem is hajlandó szóba állni velünk, amíg ki nem gyógyítjuk a macskajajból. Vegyük fel a bárpulton heverő receptkönyvet, majd keressük ki a másnaposság ellenszerét. Három összetevőre lesz szükségünk, melyből az egyik már meg is van (olyan kutya szőre, mely megharapott minket). Borsot a szélmalom tövében találunk, a tojás megszerzéséhez azonban trükköznünk kell. Vegyük le a bárszék mozgó ülőkéjét, majd tegyük a sziklákra a parton. A kalapáccsal sózzunk jó nagyot a fa törzsére. Adjuk oda az ital alkotóelemeit a fogadósnak, aki pillanatok alatt elkészíti a gyógyszert, s hálából a maradékot nekünk adja egy kis üvegcsében. Rendeljünk egy italt, de ragaszkodjunk a díszítő ernyőhöz is. Ez a kellék momentán hiánycikk a szigeten, de a fogadós megajándékoz minket egy eredeti méretűvel. Nézzünk be a kamrába, s vegyük le a mágnest a hűtőszekrény ajtajáról. Kanyarítsunk egy emberes adagot a sajtból a vésővel, majd másszunk fel az emeletre. Nyissunk be az első szobába, majd a kalapáccsal verjük be a kilógó szöget. Térjünk vissza a folyosóra, majd szedjük ki a keretből az öreg festményt. Vágjuk ki az arcképet, majd lenn a bárpultnál cseréljük ki a tükröt az arcképpel. A lyukas festményt tegyük fel az első ajtóra, majd belűről nézzünk ki az üvegablakon. A fogadós épp akkor szemléli nem titkolt büszkeséggel az ősei arcképcsarnokát. Egy pillanatra megrökönyödik, amikor meglátja a mi ábrázatunkat, de hamar napirendre tér a dolog felett.

The Curse of Monkey IslandRendeljünk még egy italt, majd keverjünk hozzá néhány cseppet a gyógyszerből. Az eredmény: szédülés, rosszullét, s átmeneti halál. A temetőben helyeznek ideiglenes nyugalomra. Feszítsük fel vésővel a koporsó fedelét, s ne hagyjuk ott az apró szegeket sem. Nyissuk ki a másik koporsót is, melyből régi ismerősünk Stan pattan elő. Átadja a névjegykártyáját, s rögtön nekiáll berendezni az irodáját. A névjegykártyával kinyithatjuk a fogadóban a hátsó, emeleti szobát is. Húzzuk le az ágyat, s szegezzük le a padlóhoz. A koporsó apró szegei nem képesek megfogni a vaskos fekvőhelyet, keresnünk kell még egy szöget. Menjünk ki a folyosóra, s vizsgáljuk meg alaposan a szőnyeget a lezuhant festmény előtt. Rögzítsük az ágyat, majd vegyük ki a csontváz kezei közül a történelemkönyvet. Itt az ideje, hogy elhitessük a fogadóssal, hogy az ősi család sarjai vagyunk. Kezdeményezzünk beszélgetést a família történelméből, s a kényes kérdéseknél puskázzunk a könyvből. Dobjunk be még egy pofa italt, de ne felejtsük el újból felhígítani az orvossággal. A változatosság kedvéért most a Goodsoup kriptában térünk magunkhoz. Innen nem lesz olyan egyszerű kijutni, de majd csak megoldjuk valahogy. Lépjünk kapcsolatba a szellemvilággal, majd fedezzük fel a kripta hátsó részét. Murray, a beszélő koponya most az egyszer alaposan a frászt hozz ránk, de ne haragudjunk rá, ő már csak ilyen. Tegyük zsebre, vegyük fel a feszítővasat, majd nézzünk át a repedésen. Murray ragacsos kezét dugjuk át a résen, majd emeljük át a lámpást. Tegyük a koporsó fedelére, majd kérjük meg Murray-t ijesszen rá kicsit az öreg sírásóra. Annak sem kellett több, rohant, hogy kieressze az „elkárhozott lelket”, vagyis minket. Térjünk vissza a csontváz barátunkhoz, majd a pajszerrel feszítsük le a deszkákat az ágy mögül. Katapultáljuk a csontvázat, aki éppen a kriptában ér földet a menyasszony előtt. Az érzelmes jelenet után tegyük zsebre az eljegyzési gyűrű karikáját. Már csak a gyémántot kell megszereznünk. A szellem elmondta, hogy a gyémánt valószínűleg odaát van, a Skull szigeten a csempészek táborában. A bökkenő az, hogy nincs csónakunk, s a révészt azóta nem látta senki, amióta egy viharban kialudt a világítótorony lángja. A temetőből kifelé menet ugorjunk be Stan-hez, s kössünk életbiztosítást. Cseréljük be az aranyfogunkat a kötvényre, már nem lesz rá szükségünk. A kamrában szedjük ki a fiókból a halotti bizonyítványunkat, majd váltsuk is be azonnal. Stan kicsit ódzkodik a fizetéstől, de a hivatalos papír meggyőzi őt. Szedjük fel a bárpultról a mérőedényt, az üveget, és a brossurakat. Töltsük teli az üveget és az edényt édesvízzel (a szélmalom tetején a hordóban az található), majd a fogunkkal nyissuk ki a parton talált üveget. Szúrjuk át a voodoo tűt a dugón, majd magnetizáljuk a hűtőgép mágnessel. Tegyük bele a mérőedénybe, s máris kész a rögtönzött iránytűnk. Keressük meg Elaine szobrát a tisztáson, majd tegyük le a tuskóraThe Curse of Monkey Island az édesvízzel megtöltött üveget. A szentjánosbogarak ész nélkül berepülnek az üvegbe, nekünk már csak rá kell csavarozni a fedelet. Az ollóval lyukasszuk ki a fedelet, s máris kész a lámpásunk. Másszunk fel a világítótoronyba, s tegyük helyére a tükröt és a lámpást. A fényt már messziről lehet látni, így az elveszett révész is visszajut a partra. Kérjük meg őt, hogy vigyen át a szomszédos Skull szigetre. Mivel van nálunk iránytű, szívesen vállalkozik a feladatra, hiszen nem tévedhet el. Másszunk fel a sziget tetejére, majd kérjük meg a felvonó őrét, hogy eresszen le minket a csempészek barlangjába. Nem áll azonban a helyzet magaslatán, ezért kénytelenek vagyunk igénybe venni az esernyőnk segítségét.

The Curse of Monkey IslandA csempészek meglehetősen szívélyesen fogadtak, főként miután megtudták, hogy a nálunk van az életbiztosítási kötvény értéke. Előkerült a keresett ékkő is, de megvenni nem lehetett. Szálljunk be hát egy kétes kimenetelű kártyapartiba, melyet csak az öt halálkártya segítségével leszünk képesek megnyerni. Egy óvatlan pillanatban cseréljük ki a kezünkben tartott lapokat, s az azt követő verekedés zűrzavarát kihasználva lépjünk meg az ékkővel. A szobornál azonban újabb problémába ütközünk. Az átkozott gyémánt gyűrű megszorult Elaine aranyujján, s az istennek sem hajlandó lejönni onnan. Kellene valami síkosító anyag. A parton szorgoskodó borbélyhajósok előtt ugyan áll egy nagy adag kézkrém, de ők csak akkor hajlandóak adni belőle, ha szerzünk olyan tömítőanyagot, mely hasonlatos a kátrányhoz. Nézzünk szét a kannibálok falujába. Vegyük fel a tofut, majd az oltáron talált kereszttel véssünk bele szemeket. Öltsük magunkra a frissen vájt álarcunkat, majd vegyünk részt a vegetáriánus kannibálok ceremóniáján. Egy óvatlan pillanatban ejtsük bele a fortyogó lávába a sajtot. A vulkánkitörés következtében a sziget nagy része lakhatatlanná vált, de a hotel grillsütője végre ismét üzemelt. Rakjuk a kondérba a maradék ementálit, majd a ragacsos masszát vigyük le a kalózainknak. A kenőccsel lazítsuk meg az elátkozott gyűrűt, s húzzuk kedvesünk gyűrűs ujjára az igazi szerelem jelképét. A jutalom nem is marad el...

The Curse of Monkey IslandThe Curse of Monkey IslandThe Curse of Monkey Island

Part V - The Kiss of the Spider Monkey


LeChuck csontváz martalócai a legrosszabb pillanatban érkeztek meg. Az öreg nagyon dühös a múltkori robbanásért, s ezért szörnyű kínzásoknak vet alá. Elmeséli élete történetét. Persze nem bírjuk ki, hogy ne szóljunk be a vén tengeri medvének, aki annyira elveszti a türelmét, hogy kisfiúvá varázsol minket. Iszonyúan fáj a fejünk, ezért elhatározzuk, hogy készítünk ismét abból a másnaposság elleni gyógyszerből egy adagot.

The Curse of Monkey IslandNyissuk ki az ajtót, majd nyomjunk a tálba kevés borotva habot. Beszélgessünk a szőrkutyával, majd vegyük rá, hogy játsszon velünk. A súlyunkat dekára pontosan kitalálja, de a korunkkal már bajban van. Vegyük fel a nyereményünket, a horgonyt. Tegyük bele a tál borotvahabba, majd csempésszük a többi pite közé a preparált tálat. Vegyük rá a patkányembert, hogy tartson egy kis bemutatót az ágyúval. A bohóc kiütése után álljunk mi az ablakba, s idegesítsük addig a patkányt, míg nem kapunk mi is egy adag TOJÁSSAL elkészített habot az arcunkba. Kezdjük el lökdösni a kutyát, s ne is hagyjuk abba, míg ránk nem harap. A bundájából kitépett KUTYASZŐR még jó szolgálatot tehet. Vegyük fel a fagylaltos pultról a borsszórót, majd kérjünk egy adag fagyit. Hintsük meg a tetejét borssal, majd tegyük rá a szőrt és a pitemaradékot. Együk meg azt a rettenetet, majd sétáljunk be a szellemvasútba.


PArt VI - Guybrush Kicks Butt Once Again


Szedjük össze a következő tárgyakat: kötél, rumoshordó, olaj (a lámpást előbb el kell fújnunk, csak így vehetjük fel az olajat). Áztassuk be a kötelet az olajba, majd a hordót tegyük a yeti hóna alá. Kössük rá a kanócot, majd várjuk meg LeChuck mestert. Hallgassuk meg a monológját, majd amikor tüzes leheletével éppen porrá akar égetni, törjünk kis borsot az orra alá. Az ezt követő detonációban az egész hegy LeChuck fejére omlik. Vége...?


The Curse of Monkey IslandThe Curse of Monkey IslandThe Curse of Monkey Island