Mission 1: Ambush at Mos Eisley
Ez az első küldetés, de már ez is meg tudja izzasztani az embert, főként akkor, ha aranyérmet szeretne elérni. Ezen a pályán az idő lesz a legnagyobb ellenségünk, csak három perc áll a rendelkezésünkre. Azonnal szedjük le a kutászdroidokat szemben, majd forduljunk meg. Ott találjuk a második csoportot, őket se hagyjuk érintetlenül. Észak-nyugaton (a hegyvonulat mellett) találunk négy rohamosztagost, ezeket is le kell szednünk annak érdekében, hogy megkapjuk az aranyérmet. Intézzük el az összes droidot a környéken, s vigyázzunk arra, hogy ne legyen idejük megsemmisíteni egyetlen épületet sem. Amint végeztünk velük, repüljünk a városba, amit már javában bombáznak a birodalmiak. Gyorsan intézzük el a bombázókat. Amennyiben jól csináltuk a dolgunkat, megkapjuk az aranyérmet.
Mission 2: Randezvous on Barkhesh
Egy szövetséges konvojt kell átkísérnünk a birodalmiaktól hemzsegő területen. Az aranyért az összes szállítóhajónak épségben kell maradnia, ami nem könnyű feladat. Intézzük el az utunkba kerülő droidokat, majd tisztítsuk meg a terepet a konvoj előtt. Néhány AT-ST rejtőzködik a hegyek között, intézzük el őket minél előbb. A hegygerincen találunk még néhány lézertornyot, ezeket is romboljuk le. Az igazi veszedelmet a két TIE Bomber jelenti, őket sürgősen le kell lőnünk. Kövessük a konvojt, majd lőjük ki az újabb Chicken Walkereket. Kövessük a járműveket, s vegyük észre az újabb bombázókat. Kapjuk le őket, majd repüljünk egyenesen a birodalmi torlaszhoz. Kapjuk el a kis lépegetőt, s robbantsuk fel a torpedókkal a lézertornyot. Támadjuk meg a rohamosztagosokat is, elég sok birodalmit kell hidegre tennünk az aranyért. Amennyiben az összes hajót megmentettük és elég rohamosztagost lelőttünk miénk a győzelem.
Mission 3: Search for the Nonnah
A Lázadók egyik hajója lezuhant. Meg kell keresnünk, majd fedezetet kell nyújtanunk a hamarosan megérkező siklónak. Lőjünk ki néhány probe droidot, majd útközben szedjünk le vadászokat. Körözzünk a lezuhant űrhajó felett, majd várjuk meg, míg megérkezik a birodalmi szállítóhajó. Lelőni sajnos nem tudjuk, de a találati pontosságunkon sokat javíthatunk, ha tűz alá vesszük. Koncentráljuk a lézertüzet a Chicken Walkerre, majd a tankokra. Hamarosan megérkeznek a bombázók, ezeket gyorsan el kell intéznünk, különben felrobbantják a lázadó siklót. A rakodás befejeztével a shuttle felszáll, s elindul a felszállási pont felé. Álljunk be mögé, majd szedjük le a birodalmi vadászokat. Nem könnyű ez a rész, rendszerint engem lelőttek, de ez lehetővé tette a siklónak, hogy elmenekülhessen. Időnk, mint a tenger, az aranyért viszont elég sok vadászt le kell lőnünk.
Mission 4: Defection at Corellia
Egy birodalmi tiszt, Cryx Madine át kíván állni a lázadók oldalára. Biztosítanunk kell a védelmét, bármi áron. Nagyon kevés az időnk, tehát nem hibázhatunk. Kapjuk el a droidokat, majd száguldjunk vissza a város fölé bombázókra vadászni. Gyorsan lőjük le őket, majd repüljünk a város másik végébe. Ott bombázók már javában támadják a főépületet. Tisztítsuk meg a terepet, majd a part mentén repüljünk a lépegető felé. Útközben lőjük le az álló hajókat, majd menet közben intézzük el a partra szálló rohamosztagosokat. Ne forduljunk vissza, annyi időnk nincs. Keressük meg a lépegetőt, majd a szigonyágyúval intézzük el. (repüljünk egészen közel a lábához, majd kapcsoljuk be a másodlagos fegyvert). Három kör után felbukik, ekkor nyugodtan szétlőhető. Igyekezzünk szűk köröket leírni, mivel könnyedén elveszíthetjük a kábelt. Ezután két újabb bombázó jelenik meg, ezeket se felejtsük el, különben ugrott az aranyérmünk. Időközben megérkezik az utánpótlás, ők már egyenesen a főépület ellen vonulnak. Két AT-ST és egy AT-AT támad az épületre, tehát nincs sok időnk. Először intézzük el a kicsiket, majd kapjuk el a nagyot. Hamarosan megérkezik a lázadó sikló, hogy felvegye a birodalmi tisztet. Hat TIE vadász támadja meg, mindenféleképpen meg kell védenünk. A landolás után marad még némi időnk, ideje, hogy felszedjük az aranyhoz nélkülözhetetlen advanced proton torpedókat. Ezt a középső városban találjuk meg, a házak között. A házak között nem tudunk manőverezni, felűről érdemes lecsapni rá. Amennyiben marad még egy kis időnk vadásszuk le a megmaradt rohamosztagosokat.
Mission 5: Liberation at Gerrard V
Az indulás után azonnal szedjük le a két előttünk lévő lézertornyot, majd emelkedjünk fel. Ott keressük meg a felhőkarcolók tetejére telepített turbólézereket, majd hallgattassuk el őket. Ezután keressük meg a legközelebbi rakétatornyot (a szurdok bal oldalán), majd lőjük szét. Ezek a legveszélyesebbek, mivel gyorsan leszedik a megvédendő Y-wingeket. Forduljunk jobbra, majd intézzük el a másik két rakétatornyot is. Intézzük el a maradék két lézerágyút, s robbantsuk fel a négy AT-PT-t is. Repüljünk keresztül a szurdokon (két újabb AT-PT), majd támadjuk meg a hegy mögötti rakétatornyot. Három továbbit missile tower keseríti meg az életünket, de ha gyorsak vagyunk akkor nem lehet gond. A nagy turbólézerre lőjünk ki három protontorpedót, majd vadásszuk le a megmaradt AT-PT lépegetőket. Igyekezzünk elkapni több Interceptort is, mivel csak így kapjuk meg az aranyérmet. Egyetlen Y-winget sem lőhetnek le.
Mission 6: The Jade Moon
Vegyük célba az AT-PT-ket, s semmisítsük meg őket még a távolból. A fő bázist négy lézertorony védi, melyeket már az első menetben le kell szednünk. Lőjük szét a két épületet, majd repüljünk vissza a kiindulási ponthoz (ne felejtsük el, hogy összecsukott szárnyakkal jóval gyorsabban haladhatunk). Útközben lőjük szét a ládákat és az épületeket. A térkép bal oldalán maradva lőjük le a rakétatornyokat. Keressük meg azt a völgyet, melyben az alján egy épület és egy rakétatorony található. Lőjük szét mindkettőt, majd vegyük fel az új pajzsot. Haladjunk tovább az árok mélyén, egészen addig, amíg el nem érjük a pajzsgenerátort. Ne lőjük még szét, először intézzük el a tornyokat, a ládákat és az AT-PT-t. Lőjünk ki két torpedót a generátorra, majd kapjuk le az előttünk lévő négy rakétatornyot. Száguldjunk vissza a főbázishoz, és intézzük el a négy AT-PT-t. Keressük meg a két bombázót, mielőtt még esélyük lenne megtámadni a teherkocsikat. Vigyázzunk, mert néhány másodpercen belül megjelenik a harmadik is. A három bombázó lelövése után már csak a vadászok maradtak hátra.
Mission 7: Imperial Construction Yards
Repüljük teljes sebességgel az első radartorony felé. Az első hármat gond nélkül leszedhetjük, a negyediket inkább adjuk át a többieknek, mi koncentráljunk a két utolsóra. Amint végeztünk a radarállomásokkal, forduljunk balra, s keressük meg az AT-AT gyárat. Nehéz lesz eltéveszteni, hiszen rengeteg félig kész lépegető áll az udvaron. Két turbólézer és két rakétatorony védi. Az üzemképes walkerekkel ne álljunk le harcolni, maximum a találati arányunkat növelhetjük rajtuk menet közben. Intézzük el a gyárakat, de vigyázzunk, mert az egyikből rengeteg rohamosztagos és egy működő AT-ST bújuk elő. Tegyünk néhány kört, s semmisítsük meg a nagyobb célpontokat, de ne töltsünk el túl sok időt a katonák hajkurászásával. Térjünk vissza a kereszteződéshez, majd forduljunk jobbra. Itt tesztelik a TIE vadászokat, a felszállópályán rengeteg állomásozik. Forduljunk néhányat, s szedjünk le, amennyit csak tudunk. A szomszédos felszállópályáról épp akkor startol egy shuttle, mi inkább foglakozzunk az épületekkel és a rakétatoronnyal. Lőjünk szét mindent, majd vegyük fel az advanced bomb bónuszt. Már csak az AT-ST gyárat kell megtalálnunk. Két Chicken walker próbál megállítani útközben, kevés sikerrel. Az idő nagyon kevés az aranyhoz, ezért gyorsnak és pontosnak kell lennünk. Nagyon sok katonát le kell lőnünk, ha aranyérmet akarunk.
###
Mission 8: Assault on Kile II
Nagyon nehéz a küldetés, főként az idő rövidsége miatt. A szerencsétlen Y-wing alig vánszorog, bár a bombái remekül beváltak. Először szedjük darabokra az űrközpontot és az épületeit. Minden elágazásnál válasszuk a jobbra vezető utat, így el sem téveszthetjük. Útközben lebombázhatunk néhány tornyot és épületet, de nem szabad lelassítani, különben kifutunk az időből. Az űrközpontban minden épületet meg kell semmisítenünk. A nagyokat bombázzuk le, a kicsiket a lézerágyúkkal intézzük el. Amint végeztünk parancsot kapunk, hogy intézzük el a radartornyokat és a négy parancsnoki épületet. Repüljünk ki a kanyon kijáratán (csak egy van neki). Az első elágazásnál forduljunk jobbra, s kövessük a kanyon vonulatát. Keressük meg a nagy üres tért, majd intézzük el a négy parancsnoki épületet. A negyedikben rengeteg rohamosztagos lapul, érdemes rájuk dobni egy bombát, amíg még egy csoportban vannak. Már csak a radarközponttól és az antennáktól kell megszabadulnunk. Ez az eddigi legnehezebb küldetés. Nagyon ki van számítva az idő, egy pillanatra sem tévedhetünk el a kanyonok között. Viszont meg lehet csinálni aranyra az Y-winggel is.
Mission 9: Rescue on Kessel
Meg kell állítanunk a Wedge-t szállító vonatot. Nem szabad megsemmisíteni, csak az ion ágyúnkat szabad használni (másodlagos fegyver). Amennyiben az aranyra utazunk hagyjuk a vonatot, három jármű igyekszik elmenekülni a területről. Meglehetősen közel vannak hozzánk, lőjük szét őket. Robogjunk a vonathoz, majd az ionágyúval bénítsuk meg a felfegyverzett kocsikat. Amint elegendő kocsit megbénítottunk a vonat lelassul, így lesz elég időnk mindent lerombolni. Az összes birodalmit meg kell semmisítenünk, beleértve a támadó Interceptort is. Amint végeztünk mindenkivel (ne feledkezzünk meg az antennákról sem), miénk az aranyérem (feltéve, ha elég gyorsak voltunk).
Mission 10: Prisons of Kessel
Négy börtönből kell megmentenünk a rabokat, de ehhez mindáron meg kell védenünk a birodalmiaktól zsákmányolt szállítóhajónkat. A legjobb taktika az, ha előre körbejárjuk a börtönöket, s leszedjük a lézertornyait. Ügyeljünk a vadászokra, az Interceptorokra és az AT-ST-kre. Amint leszállt a hajónk az első börtönnél rá kell döbbennünk, hogy erős pajzs védi az épületeket. Keressük meg a pajzsgenerátort, s gyorsan eresszünk bele két protontorpedót, egyelőre ne foglalkozzunk a többiekkel, az elsődleges cél a hajó megvédése. Néhány TIE vadász próbálkozik, de őket hamar el lehet intézni. Amint a rabokat kihozták a börtönből, a két közeli kaszárnyából négy-négy rohamosztagos özönlik elő. Lőjük le őket, majd robbantsuk fel az épületet. Azért kell utólag ez megtennünk, mert különben a megölt ellenfelek száma túl kevés lenne. Kísérjük el a hajót a következő börtönblokkhoz, majd keressük meg a hegyoldalban a magányos bunkert, melyet egy rakétatorony véd. Robbantsuk fel, majd vegyük fel a seeker missile bónuszt. Innentől kezdve gyerekjáték a küldetés, arra kell csak vigyáznunk, hogy elegendő birodalmit nyuvasszunk ki.
Mission 11: Battle above Taloraan
A harmadik fejezetben mindent el kell követnünk, hogy megállítsunk egy kapzsi birodalmi kormányzót. Első lépésként a bányavállalatát kell tönkretennünk. Nyolc platformot kell meglátogatnunk, s kell lőnünk a birodalmi jellel ellátott tartályokat. Nem nehéz a küldetés, arra kell csak vigyáznunk, hogy ne lőjünk szét túl sok civil tartályt, különben vége a küldetésnek. Aki aranyra pályázik, az kétszer is gondolja meg, mire lő, hiszen ebben a küldetésben 70%-os találati arányt kell elérnünk. Az aranyhoz meg kell még találnunk egy bónuszt is, mely a város felhőkarcolói között található. A koréliai szállítóhajót mindenféleképpen meg kell védenünk a TIE vadászoktól, használjuk a követőrakétákat.
Mission 12: Escape from Fest
Meglehetősen nehéz küldetés, főként ha fejünkbe vettük az aranyérmet. Repüljünk át a szemközti domboldalon, majd útközben szedjük le a tankot és néhány rohamosztagost. A domboldalon végezzünk a három lézertoronnyal, majd keressük meg a három lázadó AT-PT-t. Egy nagy lépegető üldözi őket, őt kell elbuktatnunk. Menet közben lőjünk szét néhány rohamosztagost is, ennyivel kevesebben támadnak, míg a lépegető lábai körül keringünk. Repüljünk át a nagy fal felett, majd a generátornál ismételjük meg a lépegető elleni támadást. Arany esetén nem hibázhatunk egyszer sem. Robbantsuk fel a generátort, de ne vesztegessünk sok időt vele. A harmadik lépegető még messze van, de nem szabad az AT-PT-k közelébe engedni. Kapjuk el gyorsan, majd lőjük szét a domboldalon közeledő tankokat. 10-12 jön belőlük, tehát nem nagyon hibázhatunk. Időközben megérkezik nyolc bombázó, ők jelentik a küldetés utolsó részében a legnagyobb veszélyt a lépegetőinkre. Azonnal támadjuk meg őket, amint felbukkannak, sőt, még eléjük is mehetünk. A nyolcadik lelövése után ellenőrizzük még egyszer, hogy nem maradt e néhány tank a leszállópálya közelében, majd húzzunk vissza a generátor környékére. Rengeteg rohamosztagos rohangál a szétlőtt barakkok mellett, tizedeljük meg őket alaposan. Amint végeztünk, keressük meg a kutatóközpontot, de ne lőjük még szét. Intézzük el a rakétatornyokat, majd az épület mögötti hegytetőn keressük meg a bónuszt. Most már szétlőhetjük a központot.
Mission 13: Blockade on Chandrila
Az egyik legkönnyebb küldetés. Nem kell mást tennünk, mint megvédelmezni a vonatot a bombázóktól. Ügyeljünk arra, hogy útközben elegendő Interceptort is lelőjünk, különben nem lesz elég a megölt birodalmiak száma. Amint a vonat befut a városba ne hagyjuk magára, mivel két bombázó késve érkezik, idejében meg kell semmisítenünk őket. Amint megérkeznek a Chicken walkerek intézzük el őket torpedóval, ne pocsékoljuk rájuk az időt. Hat támadja a siklókat, egy a város másik oldalán három tornyot. Ő rejti a bónuszt, tehát mindenféleképpen szét kell lőnünk az aranyhoz. Érkezik még néhány bombázó, de ők már nem jelenthetnek gondot.
Mission 14: Raid on Sullust
Talán ez az egyik legnehezebb küldetés a játékban, főként akkor, ha az aranyra hajtunk. A legnagyobb veszedelmet a rakétatornyok jelentik, van belőlük vagy hat. 4 perc alatt kell teljesíteni a pályát, ami az Y-winggel nagyon kemény. Nekem a legjobb időm 3perc 51 másodperc volt, de erre az eredményre ráment egy egész délutánom. 40 ellenfelet kell kicsinálnunk. Ezt csak akkor érjük el, ha szinte az összes turbólézert és dobozt kilőjük a bázis környékén. A küldetés első felében gyűjthetjük össze a bónuszt, ami a legnagyobb épület belsejében rejtőzik. Amint az összes generátort kilőttük, megszűnik a főépület körülötti pajzs, s megtámadhatjuk célpontot. A győzelemhez ki kell lőnünk az összes cilindert. Amint ez megtörtént továbbrepülhetünk a következő csata színhelyére. Aki túl lassúnak találja az Y-winget, az repülhet a Naboo vadásszal is, feltéve, ha letöltötte a patch-t.
Mission 15: Moff Seeredons Revenge
Tévedtem, ez a küldetés még nehezebb, mint az előző volt. Nem elég a rengeteg rakétatorony, az Interceptor horda, az AT-ST-k, még a civilekre is vigyáznunk kell. A feladat roppant egyszerű, minden birodalmit meg kell semmisítenünk. A 44. legyőzése után megérkezik a főellenfél siklója. Ha őt is lelőttük, mehetünk az utolsó küldetésbe. A legnehezebb a civil épületek megmentése lesz. Arra kell vigyáznunk, hogy amikor a lézerágyúk lőnek minket, ne legyen az útban semmiféle tartály, különben azt is szétlövik. Én az X-winget ajánlom, mivel a V-wing cluster missile-ja nemcsak a birodalmiakat, hanem a közelben álló baráti épületeket is megsemmisíti. A bónusz az egyik bunkerben lesz, nem lehet eltéveszteni, hiszen csak akkor jön a sikló, amint megsemmisítettük az összes ellenfelet. Érdemes életben tartani a szakasz többi tagját, mivel komoly segítséget jelentenek a sikló lelövésében. Mindig lőjük le a mellettünk elrepülő Inteceptorokat, hiszen ők jelentik ránk a legnagyobb veszélyt.
Mission 16: Battle of Calamari
Egy könnyű misszió a végére. Három devastátort kell elkapnunk, még az előtt, hogy elérnék a városokat. Nem lesz őket nehéz megtalálni, a behemótok a fél képernyőt betöltik. Hátulról érdemes támadni, lentről felfelé. Először is robbantsuk fel a pajzsgenerátort (hasonlít a csillagrombolók pajzsgenerátorához). Amint ez megvan, lőjük ki a lábait. Elég ha kettőt leszedünk, de arra ügyeljünk, hogy az azonos oldalon legyen. Ezután a város felett megjelennek az új típusú TIE vadászok. Ne is kísérletezzünk lézerrel, sokkal gyorsabb, ha az advanced seeker missile-eket használjuk. Amennyiben a négy ellenséges vadász egyszerre a képernyőn látható, úgy egy lövésből le tudjuk kapni az összest. Ezt háromszor kell megismételnünk, s megnyertük a játékot. Amennyiben az aranyra hajtunk, úgy el kell még intéznünk két hajót is, akik a várost lövik.
###
Bónusz küldetések és hajók
Amennyiben az összes küldetést sikerül megoldanunk éremre, úgy megjelennek a titkos pályák. A bronzért kapjuk a Beggars Canyon-t, az ezüstért a Death Star Trench Run-t, az aranyért meg a Battle of Hoth lesz a jutalmunk. Abban az esetben ha ezeket is sikerül maximálisan teljesítenünk, akkor két hajót, a Millenium Falcon-t és a zsákmányolt TIE Interceptor-t is választhatjuk bizonyos küldetésekben (nem az összesben). Felhívom a figyelmet a Falcon célkövető lézerágyújára és az Interceptor hihetetlen mozgékonyságára.
A netről letölthető egy patch, melynek a segítségével a Naboo vadász is választható géptípussá válik.
Bónusz küldetés 1: The Beggars Canyon
Amennyiben az arany éremre fáj a fogunk, úgy a jobb oldali járatot kell választanunk. Ez a legnehezebb, hiszen tele van hajtűkanyarokkal. Úgy tűnik nem tudjuk megverni Wedge-t, hiszen végig előttünk repül. Az utolsó kanyarban viszont nem vesz észre egy rövidebb utat, így meg lehet verni. Folyamatosan nyomva kell tartani a gázt, s nem ütközhetünk neki a kanyon falának. Elég nehéz elérni az aranyérmet.
Bónusz küldetés 2: The Death Star Trench Run
Viszonylag egyszerű küldetés, egyszerűen végig kell repülnünk az árokban a hőelvezető nyílásig, majd be kell lőnünk egy protontorpedót. Az aranyérmet akkor sem érhetjük el, ha végig nyomva tartjuk a gázt, ezért cselhez kell folyamodnunk. Az X-wing akkor repül a leggyorsabban, ha összezárjuk a szárnyait. Rögtön a kezdésnél csináljuk ezt meg, s egészen addig ne is lassítsunk, míg meg nem látjuk az első turbólézert. A gázról ne vegyük le az ujjunkat, de ne is hagyjunk ki egyetlen lézertornyot sem. Az első kanyar után ismét zárjuk össze a szárnyakat, s teljes sebességgel száguldjunk el a nagy tornyok mellett. A hosszú egyenes szakaszon repesszünk át, majd a második kanyarnál ismét lassítsunk le. Innentől kezdve a nagy tornyokat is ki kell lőnünk. Hamarosan megérkezik Han és Chewbakka, innen tudhatjuk, hogy közel a nyílás. A célnál lőjük ki a kis tornyokat, majd célozzuk be a nyílást, majd lőjük ki a torpedót.
Bónusz küldetés 3: The Battle of Hoth
Szintén könnyű küldetés, bár ne hibázhatunk egyszer sem, annyira szoros az idő. Kapjuk le a kutászdroidokat, majd siessünk a lelőtt Snowspeeder segítségére. A három AT-ST ne okozhat gondot a továbbfejlesztett lézerágyúinknak. A birodalmiak főserege öt további AT-ST-ből és három AT-AT-ből áll. A Chicken walkereket a lézerágyúval kell szétlőni, a nagy lépegetőknél viszony még mindig a szigonyköteles trükk jön be. Aki idáig eljut a játékban, az szinte már el sem tudja rontani a kábelezést. A rohamosztagosokkal nem kell foglalkoznunk, az aranyérmet úgy is megkapjuk. Gond lehet még a pontosság, ebben az esetben javítsuk a találati arányunkat azzal, hogy megtámadjuk lézerrel a nagy lépegetőket