Csak kormány, semmi más

Az idei vezetési modellt egy kicsit megbuherálták a fejlesztők, és ugyan bármilyen perifériával játszható az F1 2013, a billentyűzetet jobb, ha elfelejtjük. A gombok használatával ugyan el tudjuk navigálnia gépet, de az irányításbeli finomságok egyáltalán nem jönnek ki rajta. Egy fokkal használhatóbb választás a gamepad, de a legjobban vitathatatlanul egy a játékkal kompatibilis kormány beüzemelésével járunk.

Tetszés szerint

Ugyan a gép már a játék elindítása előtt rákérdez vezetési tudományunk szintjére, de az egyes játékmódoknál is külön beállíthatjuk a nekünk tetsző nehézségi fokot. Ugyanakkor a vezetési segédletek ki-bekapcsolásával még inkább testreszabható a kihívás, és csupán pár kattintás elegendő ahhoz, hogy a könnyed vasárnap délutáni furikázásból embertelen nehéz, vért izzadós versenyzéssé változtassuk a futamot.

Eső előtt köpönyeg

Idén különösen nagy jelentősége van a megfelelő gumi kiválasztásának az egyes versenynapokon, főleg azért, mert a talán egy hangyányit túlzásba vitt dinamikus időjárás-változás mindig tartogat meglepetéseket, így eső nélkül alig úszható meg egy sokkörös futam. Éppen ezért érdemes a rendelkezésre álló négy gumifajta viselkedését alaposan kitapasztalni különböző időjárási körülmények között. Döntő faktor lehet a győzelemben.

Vezess óvatosan!

Nyilván nem a legésszerűbb jó tanács egy a száguldásra készült játék esetén, ugyanakkor nem árt ezt komolyan venni az F1 2013-ban. Az új gumikopási modell következtében ugyanis könnyedén a kavicságyon találhatjuk magunkat, ha nem így teszünk. Elég pár elszámított féktáv, egy-egy kifarolás és az abroncson csak mutatóban marad fekete gumidarab, így pedig szinte lehetetlen az aszfalton tartani a gépet. Nem éppen reális, de fontos része a versenyzésnek.

Tesztelj!

A rutinosabbaknak, sőt a hardcore versenyzőknek se derogáljon végigcsinálni a Young Driver Test módnak legalább az első napját, mert az egyszerű feladatokat teljesítve (féktáv bemérése, hajtűkanyar bevétele, néhány videó megtekintése) arany, ezüst és bronz medálokat gyűjthetünk teljesítményünk függvényében, és ezekkel kinyithatunk olyan csapatokat, akikhez a Karrirer módban azután elszerződhetünk.

Mágikus betűk

KERS és DSR. Előbbi a lóerőket turbózza fel pár másodpercre, utóbbi a hátsó légterelő állítását teszi lehetővé a pálya egyes szakaszain, hogy nagyobb sebességre gyorsulhassunk egy rövid időre. E kettő megfelelő használatának elsajátítása elengedhetetlen az eredményes versenyzéshez, és nem elég csak azt tudni, hogy melyik gombot kell nyomni, hanem azt is, hogy mikor. Pontos időzítés nélkül hamar a vert mezőnyben találjuk magunkat.

Rükverc az időben

Nyilván egy vérbeli Forma 1 rajongónak az idén is felbukkanó, az autóversenyzős műfajban trendinek számító idő-visszatekerős funkció nem tartozik a választható opciók közé, de néha bizony megéri használni. Egy futamon amúgy sem áll belőle sok a rendelkezésünkre, és nincs rosszabb, mint egy sokkörös verseny vége felé hibázni a lanyhuló koncentráció vagy az idegesítő MI miatt. Szégyen a Flashback, de hasznos!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!