Úgy tűnik, hogy a Firaxis a végére tartogatta a meglepetést, ugyanis a három darab DLC-t tartalmazó Reinforcement Pack utolsó részeként megérkezett a Shen’s Last Gift, ami kétségtelenül a legjobb lett a csomagban. Ezt mondjuk nem volt túl nehéz elérni, mert ugye az Anarchy’s Children című első DLC csupán kozmetikai kiegészítéseket tartalmazott (azt azért tegyük hozzá, hogy ezekből több mint százat, új frizuráktól kezdve egészen maszkokon át a sisakokig), a második pedig csak három új ellenfelet, egy-két új fegyvert és csupán egy aprócska küldetést. A probléma viszont ott kezdődik, hogy mivel az XCOM 2 a Steam Workshop támogatásnak köszönhetően szabadon moddolható, a rajongók mostanra már teletömték ezekhez hasonló tartalommal a játékot, így kizárólag az olyan kiegészítéseknek tudunk örülni, mint amilyeneket a Shen’s Last Gift rejt – ezért kizárólag ezt a DLC-t tartottuk érdemesnek arra, hogy írjunk is róla. De mit rejt a Shen’s Last Gift valójában?
Én, a robot
A címből talán már kitalálhatták egyesek, hogy a történet Lily Shen, azaz a fedélzeti mérnökünk körül forog. Ő azért dolgozik hajónkon, hogy különféle idegen technológiákat szelídítsen meg, új fejlesztésekkel segítve a teamet. Shen egy nap befog egy furcsa, kódolt üzenetet, ami egy rejtélyes helyre vezeti a csapatunkat, erről hamar kiderül, hogy Shen apjának titkos laborja. Itt egy hosszabb küldetés végeztével aztán megnyílik a DLC legfontosabb újdonsága, a Spark-001 nevű különleges robot, ami gyakorlatilag egy új karakterosztályt jelent. Spark ugyanúgy fejlődik, mint a többi karakterünk, rendelkezik egy saját képességfával és egészen döbbenetes dolgokra is képes, melyek könnyedén a mi oldalunkra billentik az erőviszonyokat. Képes például Overdrive funkcióra, amitől többször is cselekedhet egy körben, rendelkezik egy bazinagy gránátvetővel és elsődleges fegyvere is brutális pusztításra képes. Emellett, ahogy fejlődik az egység, úgy válik egyre bitangabbá, amivel egész egyszerűen öröm a pusztítás és rombolás. A sparkok különlegessége, hogy akár gyárthatunk is belőlük még párat a Proving Grounds nevű területen, igaz, ez roppant költséges mulatság. Ezenkívül a sparkokat akkor is csatába küldhetjük, ha esetleg megsebesülnek. Bár értelemszerűen maguktól nem tudnak úgy regenerálódni, mint az emberek, Shen laborjában megjavíttathatjuk azokat, arra viszont oda kell figyelni, hogy legfeljebb egyszerre csak egyet.
Harmadjára sikerült
A Shen’s Last Gift, valamint az első két DLC-nek köszönhetően tehát az XCOM 2 azonnal megtelik élettel. A véletlenszerűen generált küldetések közé beékelődnek a sztori központú bevetések, melyek alaposan kitolják az amúgy sem rövid játékidőt. A Shen’s Last Gift egyetlen problémája csupán az, hogy az új egységek nem igazán szabhatók testre. A robotkatonák létrehozásakor csak kétféle hangcsomag közül választhatunk, a kozmetikai kiegészítők számát pedig a két kezünkön meg tudjuk számolni. Ez persze annyira nem gond, hiszen ahogy a cikk elején is írtam, a játék Steam Workshop támogatást kapott, így mostanra már bőven akad további tartalom, ami foltozza ezt a hiányosságot. Érkezett például már a Mass Effectből ismerős Geth katona modell, Fallout 4-es Liberty Prime hangcsomag, és valószínűleg nem kell már sokat várni a Terminátorra sem.