A WWE 2K20 orbitális bukása után a tavaly boltokba került WWE 2K22 jó fogadtatatásban részesült, mind a kritikusok, mind a játékosok részéről. Ez nem is csoda, hiszen a Visual Concepts megreformálta mind a játékmenetet, mind a játékmódokat. Tavalyi tesztünk végén azt a kérdést tettük fel, hogy vajon a széria képes-e tovább fejlődni, vagy pedig egyszeri siker volt a fejlesztők alkotása? Itt a válasz!
Soha ne add fel!
Az idei év WWE-játékának a húzóneve John Cena lett, de az aktuális epizód természetesen nem csak róla szól, hiszen tartalmaz mindent, ami egy pankrátor játékba kell. De ha már Cenával és mára ikonikusnak számító jelmondatával kezdtük a tesztet, akkor el lehet mondani, hogy a Showcase tökéletesen reflektál Cena mottójára. Minden sportban van nyereség és vereség: tavaly Rey Mysterio legnagyobb győzelmeit lehetett elérni, idén pedig egy csavarral John Cena vereségeit kell átélni, méghozzá ellenfeleinek bőrébe bújva. Ez egy rendkívül hangulatos rész, hiszen a pankrátorból lett színész egy stúdióban, mikrofon előtt mesél érzéseiről, élményeiről, és arról, hogyan élte meg azt, hogy egyik legfontosabb meccsén ellenséges környezetben kellett kiállnia ellenfelével. De ezekkel a sportolókkal sem verhetjük kedvünk szerint laposra a Massachusettsből származó óriást. Minden egyes meccsen John Cena kommentárja alapján kell előhívni azokat a különleges mozdulatokat, amelyek a vereségéhez vezettek.
Ez a jellemző végigkíséri az egész MyRise játékmódot is: a Visual Concepts két teljesen egyedi történetet állított össze, melyben – ahogy tavaly is – több dologra kell figyelni. Közösségi média, meccsek kihívásai, kapcsolatok – előfordulnak olyan küzdelmek, amikor ketten kell meghatározott feladatokat teljesítve legyőzni az ellenfelet. A „The Lock” és a „Legacy” is nagyon hosszan tartó kihívást kínál, eltérő utakat, illetve az ehhez kapcsolódó megnyíló vagy meg nem nyíló történetszálakat.
Ugyanakkor „a játék mondja meg, hogy mit csináljak” metódust már a WWE 2K20-ban sem szerettük. Sokkal egyszerűbb és több lehetőséget adó módszer lenne a saját show összeállítása, így azonban nemcsak arra kell figyelnünk, hogy az egyes meccsek mit követelnek meg a győzelem érdekében (pl. egy sarokból indított irish whip, vagy egy dupla kemény ütés, esetleg egy kötélről történő ugrás az ellenfélre), hanem a staminára is. Az ezzel való gazdálkodás a siker/kudarc kulcstényezője. Néhány ütés már képes kimeríteni a rendelkezésre álló erőkeretet, ami a realisztikussággal élesen szemben áll, és ha elfogy, akkor jó eséllyel megjósolható a mérkőzés kimenetele. A meccsek még mindig az ütés/megragadás/kitérés hármasa mentén zajlanak, ez nem változott, az viszont igen…
Online kártya
...hogy a tavaly még offline MyFactions idén már online módban nyúzható. A klasszikus kártyahalmozó játékmód új alapokra helyezésével megjelent a mikrotranzakció, ugyanakkor ez még mindig nagyon tartalmas, feladatokkal, feltételekhez kötött kihívásokkal és így tovább. A MyGM az előző módhoz hasonló szórakozást kínál, a választott szervezet minden ügyes-bajos feladatának ellátását vállalva garantáltan kemény kihívásoknak nézhetünk elébe. Itt mindenre lehetőséget kapunk: a meccsek szervezésétől kezdve az igazolásokig, promócióig mindent megtehetünk, elintézhetünk. A Universe gyakorlatilag nem változott, hiszen az tavaly is jól működött. A WWE 2K23 egyébként rengeteg választható sportolót kínál fel, AJ Styles-tól kezdve Damien Priesten és Titus O’ Neil-en keresztül egészen Zoey Starkig.
Ezekkel a sportolókkal a meccsek különösen kaotikussá válhatnak, különösen akkor, ha egyszerre több sportoló esik egymásnak. A ringben az indulatok elszabadulnak (különösen az újonnan debütáló WarGames-ben, ami egy ketrecek között zajló harc, 3v3 vagy 4v4 felállásban), a kommentár képes jól lekövetni az eseményeket, amelyek tényleg látványosak, azonban, ahogy tavaly, a ringen túli látvány most sem acélos. Az viszont remekül fest, ahogy a valódi videófelvételek egyik pillanatról a másikra átváltanak játékba. Ebben a részben rengeteg élő felvételt lehet megtekinteni, többet, mint eddig bármikor.
Finomhangolt élmény
A WWE 2K23 egy remek játék, ugyanakkor azt is ki kell jelenteni, hogy inkább az előző felvonás finomhangolt verziójaként funkcionál, hiszen annyira látványos fejlődés nem történt, mint tavaly a WWE 2K20 után. Hibák is maradtak a játékban: többször előfordult, hogy a csatlakoztatott, vadonatúj elemmel ellátott kontroller meccs közben elveszítette a jelet, átváltott billentyűzetre. Ki kellett lépni, a menüben működött újra az irányító, majd egy új meccset elindítva a küzdőtéren megint nem reagált a mozdulatokra. A játéktérbe belógó utasítás-ablakok gyakran eltakarják az eseményeket, vannak animációs hibák is, de ezek könnyedén javíthatók. A grafika gyakorlatilag nem változott, így vásárlás előtt mindenkinek azt a kérdést kell feltennie magának, hogy egy finomhangolt játék most megér-e majdnem 27 ezer forintot, vagy pedig érdemes-e várni az első leárazásig? Mi utóbbira voksolunk, de ha valaki újoncként akar a kötelek közé lépni, akkor az előbbire.