A Vikings leginkább egy offline MMO-játékra, legjobban talán a World of Warcraftra emlékeztet, amiben annak idején harcos karakteremmel szépen lassan fejlődve belefeledkeztem a játék világába. A Viking pont erről szól. Adott három sziget, mindegyiken egy nagyobb falu, mely otthonunkként funkcionál, és ehhez társul egy aránylag nagy és tejesen nyitott, felfedezésre váró világ. A faluban a Diablo mintájára vásárolhatunk különféle gyógyitalokat, fegyvereket, varázslatokat, a zöld ponttal jelölt karakterektől küldetéseket vehetünk fel, majd a kapun kilépve nekieshetünk a különféle feladatok megoldásának.
A vándorlás alatt folyamatosan nyílnak meg a régiók, rendre felfedezhetjük és megtisztíthatjuk a gonoszok által zsarnokságban tartott kisebb településeket, hogy aztán hatalmas sereget toborozva leszámoljunk a nagyobb erődökben tábort vert kreatúrák százait. Lényegében ez utóbbi az egyetlen dolog, ami a cég PC-s játékaira emlékeztet: a több száz fős, brutálisan egymásnak eső hordák. A képi világgal tehát minden rendben, hibának maximum a fejlesztők által kreált világot róhatjuk fel, ami lehetett volna jóval hangulatosabb is. Az igazán nagy durranás azonban az lett volna, ha ezzel a motorral egy már ismert és bejáratott világot keltettek volna életre.
A jó konzolos szeletelős akciójátékok (mondjuk a God of War) elengedhetetlen kelléke a kellően összetett harcrendszer. A Vikingben mindezt aránylag egyszerűen oldották meg. Hősünk kis, illetve nagy támadással kaszabolhatja az ellent, valamint pénzért a trénertől új, speciális mozdulatokat sajátíthat el, amiket a falvakban vásárolt rúnákkal tovább tápolhatunk. A tűz, villám vagy fagy élesítésekor többszörös sebzéssel csaphatunk le az ellenfélre, ráadásul a csapás aktiválásakor a környezetünkben lévő szövetséges harcosok is részesülnek az isteni erőkből, így szemvillanás alatt lemészárolhatunk 50-60 ellenfelet. Mindez jól hangzik, a tapasztalatom szerint azonban a kezdeti 2-3 speckó mozdulat megtanulása után azokkal simán elboldogulunk, és csak hat óra játék után leszünk kénytelenek új kombóért fizetni.
A Vikings egy kellemes játék, számtalan hibája ellenére nagyszerűen el voltam vele, és bár tudtam, hogy minden elemével találkoztam már valahol, mindez mégsem vette el a kedvemet a világ felfedezésétől, és alig vártam, hogy a következő szigeten sátrat verhessek. A platformelemekben is bővelkedő akciójátékot ezért bátran ajánlhatom mindenkinek akinek bejött a Conan vagy szerette a God of War sorozatot.
Grath másvéleménye
Én elég kevés időt töltöttem a Vikinggel, de ennek főleg az volt az oka, hogy engem nem kapott el a dolog. Sztori? Nincs, azon túl, hogy meg kell menteni a világot. Karakterek? Még a főhősnek sincs jelleme. Harc? Volt már sokkal-sokkal jobb is. És nem csak a God of War-szerű csodákban, de a méltatlanul eltűnt Conanban is sokkal jobb rendszer volt. Mi van még? A grafika nem rossz, de én nem estem tőle úgy hasra, mint Sasa. A zene felejtős, a lopakodós részek nevetségesek. Egy dolog miatt nem utáltam meg, és az tényleg az MMO-kat idéző szabad felfedezés, a hatalmas táj, ahogy felkel a nap – és itt esély sincs rá, hogy egy angolul káromkodó 11 éves gyerek hátulról leszúrjon...