Uwe Boll nem ért rá
Szóval, csakhogy tisztázzuk: az Overkill nem teljesen új játék, hanem egy HD kiadás, némi extra tartalommal megspékelve, és persze -- a stílusból adódóan -- Move-ra optimalizálva. A sztori szerint mutánsok (hehe, inkább zombik, de sebaj) szálltak meg egy déli kisvárost, és csak a játék négy főhőse csinálhat rendet. Ugyan van forgatókönyv, és a téma alapján könnyen hihetnénk az ellenkezőjét, a helyzet az, hogy sokkal többet fogunk nevetni, mint borzongani, lévén a miliő egy pillanatra sem veszi magát komolyan. Sőt, a fejlesztők minden bizonnyal sokat merítettek Tarantino és Rodriguez 2007-es Grindhouse című filmcsomagjából, ami a 70-es évek brutális, kísérletező horrorfilmjeit vette alapul. Itt is van nagymellű sztriptíztáncosnő, aki imádja a nagy... fegyvereket, és itt is szemcsés filmbetétek mesélik el a történetet, egy rekedtes hangú narrátor kíséretében. Aki szereti ezt a stílust, imádni fogja az Overkillt, aki viszont nem, az nehezen veszi majd a lapot -- bár tegyük hozzá, hogy ez a teljes grindhouse-körítésre értendő.
A sztori persze itt csak másodlagos, a feladata annyi, hogy megteremtse a hangulatot, és alibit szolgáltasson a mintegy négy óra hosszú, önfeledt zombiirtáshoz. A lényeg az akción van, ami az első pillanattól kezdve magával ragad. Az élőholtak minden elképzelhető irányból be tudnak esni a képbe, mi pedig csak lövünk és nagyokat kurjantunk egy-egy sikeres találat láttán. Nincs itt semmi agymunka vagy taktika, csak a reflexek és a szórakozás, amit akár csupa nagybetűvel is írhatnánk. Az összesen kilenc pálya más és más környezetben prezentálja ugyanezt, s mire véget ér a nagy mulatság, alig várjuk, hogy újra belekezdhessünk. Az Overkill-lel épp annyira lehet tíz percet játszani, mint két órát, de ha már leültünk elé, tuti, hogy nem állunk fel a stáblistáig. Ráadásul mindezen örömöket akár négyen is átélhetjük a játék kooperatív módja révén. Hát igen, a SEGA mindenre gondolt.
Agyvérzés
Vagy mégsem? Nos, a kihívásra váró játékosokról, úgy látszik, megfeledkeztek. Az Overkill ugyanis nagyon könnyű játék, a főellenfelek pedig már-már komikusan egyszerűek, szinte képtelenség meghalni általuk. Ha esetleg mégis fűbe harapnánk, semmi gond, mert a program szinte ugyanott éleszt fel, ahol elpatkoltunk. Ez egyrészről jó, mert nem leszünk idegesek, nem érezzük úgy, hogy frusztrál bennünket a játék. Másrészről viszont rossz, mert nem kapunk visszajelzést a képességeinkről. A végigjátszás után feloldott Director's Cut segíthetne a dolgon, de nem teszi, hiába az elvileg nehezebb ellenfelek özöne. Látszik, hogy az Overkillt csak és kizárólag a szórakoztatás jegyében készítették, és a fejlesztőknek eszük ágában sem volt a hardcore gamerekre gondolni. Kár, főleg, hogy a régi House of the Deadek nem voltak épp könnyű rail shooterek.
Elkeserítő továbbá, hogy nem csak a stílus, de a tálalás is a múltba réved. Ez a grafika 2009-ben, Wii-n még elment szódával, ma azonban nagyon kevés PS3-on, hiába a HD-felbontás. A textúrák életlenek, a karaktermodellek szögletesek, az animációk darabosak... mintha csak a 2000-es évek első felében lennénk. A zene és a hangok jók, hozzák az elvárható szintet, de igazából csak az átvezetők alatt figyelünk oda rájuk, mert miközben játszunk, lefoglal minket a sok-sok zombi. Amibe viszont képtelenség belekötni, az irányítás. Move-val szó szerint tökéletes, kontrollerrel pedig simán vállalható, bár néha érezni, hogy ehhez a mókához inkább mozgásérzékelés dukál.
Braindead
A The House of the Dead: Overkill - Extended Cut, azon felül, hogy piszkosul hosszú címmel büszkélkedhet, kellemes szórakozást ígér. Ugyan technikailag lehetne fejlettebb, mégiscsak egy sok éves játékról beszélünk, ami ráadásul egy őskövület hardverre íródott, szóval csak a látvány miatt morgolódni meglehetősen gyerekes lenne. A nehézség más tészta, tényleg nyújthatna több kihívást a játék, viszont lehetséges, hogy akkor már nem élveznénk annyira, mint most, és mivel nem is játszanánk végig újra játszi könnyedséggel, a rövidsége miatt is jobban haragudnánk. El kell hát fogadni, hogy az Overkill ilyen. Ám ha felülemelkedünk a negatívumokon, egy jó játékot kapunk, amit minden rail shooter rajongó figyelmébe ajánlunk.