Kiegészítő lemezből általában kétféle létezik: az „ugyanabból még több” mottójú, és az olyan, ami ténylegesen hozzáad az alapjáték élményéhez, és alaposan át is alakítja azt. Előbbi a gyakoribb megoldás (hiszen elég az alapjátékba idő-energia hiányában nem bekerült ötleteket, pályákat összelapátolni, és félig már kész is van), de persze utóbbiakat szoktuk jobban szeretni. Az év elején masszív sikereket elért Empire at War kiegészítője dicséretes módon a második utat választotta…
A Forces of Corruption főszereplője a Zann Konzorcium: egy szervezet, akit nem érdekel az Erő, nem szívleli sem a Birodalmat, sem a lázadókat – ne szépítgessük, egy galaktikus maffia, olyasmi, mint a filmekben Jabba díszes társasága. A lázadók a szabadságért, a Birodalom pedig a rend megszilárdításáért küzd; Zannt viszont hidegen hagyják az ilyen szép eszmék, őt csak a profit érdekli, és ennek megfelelően a harcmodora is teljesen más, mint amit eddig megszokhattunk. A Konzorcium oldalán játszva a galaxist nem tűzzel-vassal és bolygórobbantó halálsugárral hódítjuk meg, hanem – ahogy a cím is mutatja – leginkább korrupcióval. Egy bolygó korrupttá tételéhez különböző küldetéseket (fosztogatás, szabotázs, kalózkodás, emberrablás) kell végrehajtanunk, s ha sikerrel járunk, a bolygó elkezd számunkra pénzt termelni, illetve a feketepiacán fejlesztéseket (új egységek stb.) vásárolhatunk. A galaktikus térképen való stratégiázás is merőben más, mint eddig volt, ugyanis a Konzorcium flottái némi kenőpénz fejében simán átcsusszanhatnak az ellenséges bolygók védelmi vonalain, így mindig ott tudunk lecsapni, ahol az a legjobban fáj az ellenfélnek.
A Konzorcium útja
A kampány ötletes küldetések sorát állítja elénk (betörés a Császár szentélyébe, értékes adatkapszulákra való vadászat a Halálcsillag roncsai között…), kár hogy elég rövid, és úgy van vége, mintha elvágták volna. Multiplayerben a Konzorcium egyelőre aránytalanul erősnek tűnik: mind az űrben (igen durva csillagrombolók), mind felszíni csatákban (zsoldosok, harci droidok, rancor-háton lovagló Erő-boszorkányok), mint hősök terén (halálos fejvadászok, egzotikus idegen lények, vagy éppen Xizor herceg a Shadows of the Empire-ből) roppant kemény seregeket sorakoztatnak fel a megfoghatatlan, kellemetlen harci stílus mellé. Persze a Birodalom és a lázadók is kapnak egy kis vérfrissítést: előbbiek TIE Interceptorokkal Defenderekkel és elit rohamosztagosokkal, utóbbiak B-Wingekkel és az öreg Yoda mesterrel gazdagodtak többek között.
Régi és új
A belső alapjaiban változott, a külső azonban a régi: kissé átláthatatlan felszíni csaták (a régieknél jelentősen nagyobb pályákon), és látványos, de körülményesen irányítható űrharcok, hangulatos grafika, a szokásos remek zene és hangok egyenesen a Skywalker Ranchról, illetve John Williams kottáiból. Érdekes módon a játék alacsonyabb grafikai opciók mellett is lassabb ugyanazon a gépen, amin az alap Empire at War anno szépen futott teljes pompájában – remélhetőleg ezt ugyanaz a patch fogja hamarosan orvosolni, ami a játékegyensúly problémáit is. Ha ez megtörténik, egy igazán remek kiegészítő viszi tovább a klasszikus Star Wars történetet az RTS-ek birodalmában.