Mindenből egy keveset
Hősünk tulajdonságai
Earth Mastery – A föld hatalma, hódolata a zöld manának kedvez.
Fire Mastery – A tűz hatalma, erre tápolva a piros manák után járnak bónuszok.
Air Mastery – A levegő hatalma, a sárga mana pluszjaiban nyilvánul meg.
Water Mastery – A víz hatalma, itt a kék mágia a turbózott szimbólum.
Battle – A harci skill, mely a sebzések hatékonyságában, és halálfejek bónuszában nyilvánul meg.
Cunning – Ravaszság, ha a pénzről van szó, a szerencse a te oldaladra állhat.
Moral – Szellem, mely életpontjaink javára válik és lila csillagokkal szimbolizált tapasztalati pontokért jutalmaz.
A játék elején 4 karaktertípus közül választhatunk (druida, varázsló, harcos és lovag), akik elsősorban speciális képességeikben különböznek, illetve, hogy milyen színű és mennyiségű mana szükséges ezek elsütéséhez. Hősünk ezután belecsöppen a világba zöldfülű kalandorként, kihívásokat keresve, egy nemes cél érdekében. Itt indul a történet és kezdhetjük tápolni karakterünket. Szintlépésenként hét fő tulajdonságra pakolhatunk, ám a pontok elosztási aránya kasztonként más. Kinek több pontot kell áldoznia valamely tulajdonságára, kinek kevesebbet a bónuszok miatt (lásd a listát külön boxunkban).
A fő tulajdonságaink leírása elsőre lehet, hogy értelmetlennek tűnik, de mindjárt tisztulni fog a kép. Belép ugyanis a képbe a harcrendszer, az összecsapások megvalósítása, ami végül is maga a játék esszenciája, egy remek, körökre osztott logikai játék, melynek alapszabályai egyszerűek: a pályán három, vagy több azonos elemből álló sor vagy oszlop kirakása a cél. Ezen elemek mindegyike a már boncolgatott fő tulajdonságokkal is összeköthető, ugyanis a párosítások alkalmával fennáll az esélye, hogy újra mi jöhetünk (hacsak nem 4-et vagy 5-öt rakunk egybe, mivel ilyenkor automatikusan új kört kapunk). Nos, ezen esélyeinket növelhetjük, ha az adott elemet támogató tulajdonságra teszünk szintlépésnél. Ha a piros golyókat húzzuk egybe, a piros manánk nő – ugyanez vonatkozik az összes színre –, viszont ha halálfejeket, akkor sebezhetjük az ellenfelünket. A lila csillagokkal bónusz tapasztalati pontokhoz juthatunk, míg a pénz magáért beszél. Két kevésbé gyakori, speciális elem is a játék része: van egy +5-ös jelzésű durvább halálfej, mely ugyanúgy párosítható a sima társaival, csak sokkal többet sebez és kirobbantja maga körül a többi elemet, illetve fellelhető néha az ún. WildCard, mely amolyan jolly manaként funkciónál, azaz bármelyik színnel csoportosítható és bónusz szorzókkal rendelkezik.
Hiába a sok mana, ha a varázslónak nincs agya
Az újabb információk újabb talányokhoz vezetnek, így jogos a kérdés: minek kellenek különböző színű manák? Ezek a hősök speciális képességeinek üzemanyagai, mivel minden karakter rendelkezik különböző trükkökkel, melyek elsütéséhez bizonyos számú mana-típus szükséges. Ezen képességeink ügyes és okos ellövése győzelmünk zálogai, használatuk nélkül nincs esélyünk. Van a repertoárban minden: defenzív mágiától kezdve, az elemek áttranszformálásán át, a sorok kirobbantásáig minden. Az olyan egyértelmű sémákról nem is beszélve, mint a közvetlenül sebző – nem mellesleg mocskosul táp – tűzlabda varázslat. Mindezek mellett már csak hab a tortán, hogy hősünknek felszerelése is lehet, így különböző ereklyéket, legendás fegyvereket, vérteket találhatunk a küzdelmek után, illetve a küldetések jutalmaiként, s ezek hasznunkra lesznek az összecsapásoknál.
A történet itt még nem ér véget, ugyanis tovább színesítendő az élményt, városokat foglalhatunk el, melyeket megadóztatva komoly summákat akaszthatunk, hiszen saját központi épületünket is fejleszthetjük jó pénzért, hogy a későbbiekben például már rabokat is ejthessünk, akiktől megtanulhatjuk képességeiket. Az ellenfél becserkészésénél, és a foglyok trükkjeinek eltanulásánál más-más pályát kapunk – remek felüdülés a sok normál menet között.
A zenei aláfestések nagyon kellemesek, amellett hogy változnak különböző helyszíneken, illetve eseményeknél. A grafika ez esetben nem a 3D-s cicomákban nyilvánul meg, hanem egy ízlésesen megtervezett és lerenderelt 2D-s pályán. A portolás is rendben van, ráadásul online és LAN módban egyaránt könnyedén tudunk lag-mentesen játszani. Ami sajnálatos, hogy rendes ellenfél-kereső rendszer nincs, úgyhogy előre meg kell beszélni, ha az éteren keresztül akarunk egymás ellen játszani és jöhet az IP csere.