Erős érzelmek, téveszmék, megbánás. A Halandó Birodalom hemzseg az emberiség világi vágyaitól, amik toxikus lényeknek, avagy Klesháknak adnak életet az adott egyének saját, személyes kis poklában. De mi történik, ha egy ártatlan lélek keveredik közéjük?
A Poison Control tetszés szerinti nemű, nevű és hangú főhőse alig tér magához, máris egy kósza Klesha áldozatául esik, azonban a lény nem fogyasztja el – bár nem sokon múlik –, hanem szövetségre lép vele, és ketten ugyanazon testen osztozva, Lelki Társakként esnek neki a többi Klesha elpusztításának. Céljuk közös, hogy kiváltsák jegyüket a Mennybe, és valóra váltsák egy kívánságukat, azonban más-más érdektől vezérelve állnak neki: míg hősünk csak haza szeretne jutni, addig újdonsült társa, Poisonette titokban partnere testének elorzásán mesterkedik. A furcsa páros helyzetét persze nem könnyíti meg az sem, hogy mindketten elég durva amnéziában szenvednek, ezért a poklok megtisztítása mellett másodlagos feladatuk, hogy igyekeznek összeszedni hiányzó emlékeiket.
Takarítást az ötös sorba!
Alvilági takarítócsapatunk feladata tehát az, hogy az aktuális „Szépség poklát” egyrészt megtisztítsák a Klesha hordáktól és szórványosan előforduló méregtócsáktól, másrészt pedig megismerjék és megoldják az őt kínzó érzéseket, eseményeket. Minden pálya egy-egy ilyen kis mókás, őrült vagy épp könnyfakasztó történetet mutat be – ezeket a Higan Rádió adásai harangozzák be –, két karakterünk pedig a maga módján veszi ki a részét a munkából. Hősünk a karján lévő méretes ágyúból szórja a mérget a Kleshákra, tára azonban gyorsan kiürül, de szerencsére itt jön kapóra Poisonette. A hölgyemény társa testét kölcsönvéve képes feltakarítani a méregtócsákat, amivel egyúttal munícióját is pótolja, valamint, ha jól manőverezünk vele, nagy kárt tesz az ellenfelekben is.
A túléléshez tehát elengedhetetlen mindkét karakter használata és fejlesztése, főleg, hogy ahogy egyre több lelket mentünk meg saját kétségbeesése megtestesüléseitől, úgy fokozódik a kihívások mértéke is. Poisonette esetében a tisztogatást megtörő mókás párbeszédek és közjátékok során felmerülő kérdésekre válaszolva alakíthatjuk vele viszonyunkat, ami különböző értékeinket is befolyásolja. Halandó partnerének fegyverzetét – vagyis az akként szolgáló lelkeket – ezzel szemben már kicsit hagyományosabb módon, a kalandjaink során szerzett érmékkel fejleszthetjük, vagy akár cserélhetjük le a pályák között. Arzenálunk bővítésére érdemes felkutatni minden pályán a három elrejtett méreg-ékkövet, ezekkel ugyanis feloldhatjuk magunknak az adott pokol mérgét.
Az út a Mennybe a poklon át vezet
A Poison Control sajátos, kettős játékmenete egyszerű, és a maga módján szórakoztató, bár nélkülöz bármiféle mélységet. Utóbbi nem kifejezetten baj, de sajnos a koncepció mellett a pályák sem elég változatosak ahhoz, hogy kitartsanak a játék végéig. Erre rádob még egy lapáttal a lövöldözős oldal sokszor elég gyatra találati rendszere, valamint a kisebb (beragadó lövedékek) és nagyobb (életerő nélkül is vígan tovább mászkáló ellenfelek) hibák jelenléte. E hidegzuhany ellenére persze a Poison Control egyáltalán nem rossz játék. Remekül hozza a Nippon Ichi csapatától megszokott japán humort, a gyönyörű, kézzel rajzolt elemeket, az érdekes sztorit és egyediséget, egyszerűen csak kissé csiszolatlan és sajnos még a célvonal előtt kifullad.