Karrrrd és karrrrtács
Azt gondolhatnánk, hogy egy hajózós témában otthon lévő csapatnak nem okoz gondot egy ilyen projekt, ám a srácok úgy döntöttek, hogy egy arcade mókát hoznak össze, megpróbálván megszólítani a könnyedebb szórakozásra vágyó, urambocsá casual réteget – és itt követték el az első hibát. A műfaj egyik alapvetésének számító vízi ütközetek ugyanis teljesen élvezhetetlenek, hiszen semmiféle taktikázásra nincs lehetőséged, nincsenek különféle ágyúgolyó-típusok, nem lehet megcsáklyázni az ellent és a fedélzeten harcolni, egyszerűen oldalba kell kapnod az ellent és megsoroznod – persze, ha utol tudod érni őt. Sajnos a szigeteken zajló összecsapások hasonlóan primitívek: egy hős három egységet vezényelhet, ezeket az RTS-ek szokott metódusait használva kijelölheted és az ellenfélre küldheted – miután a véderő legtöbbször egyedül vagy két-három emberrel támad, és az MI sincs a helyzet magaslatán, a „sok lúd disznót győz” elv érvényesül, a jó öreg rush-stratégia a legtöbb esetben célravezető, főleg, hogy harc közben egyetlen gombnyomással meg tudod gyógyítani a teljes hadseregedet (érvényes ez amúgy a hajókra is). A kampány ugyancsak egyszerű elvet követ: három kalózkompánia küldetéssorát kell végrehajtanod, ezek közül a kezdetekkor csak egy érhető el, itt megfelelő számú missziót kell teljesítened, hogy beköszönjön a második banda, majd ezektől hasonló módon juthatsz el a harmadikhoz. Az emlegetett feladatok 90%-a „süllyessz el egy adott hajót” és a „fogj el valakit / pusztíts el valamit egy szigeten” típusú, néha van csak egy-egy üdítő kivétel.
A parrrrt túl messze van
A legidegőrlőbb és legunalmasabb azonban mégiscsak a két földdarab közötti csalinkázás (szerencsére a kolóniákra bármikor visszateleportálhatsz, feltéve, ha begyűjtötted ott a megfelelő „szélamulettet”, így csak az odafelé utat kell kibírnod élve/ébren), bár ezt megpróbálták a készítők feldobni azzal, hogy a főhadiszállásokon működő alkimisták különféle bónuszokat nyújtó kotyvalékainak alapanyagai a tengerben úsznak, így ezeket fel kell kutatni és begyűjteni, valamint hasonló módon elrejtve (általában hajóroncsoknál) találhatsz tervrajzokat, amikkel a dokkokban feloldhatod a fejlesztéseket és az új típusú lélekvesztőket, sőt apró bójáknak álcázva 1001 kalózvicc is lubickol a Karibi-térségben. Utóbbiakat persze csak az angol nyelvet értők fogják élvezni – már amelyiket, mert a legtöbb az „arrrrrr” indulatszóval operál (kedvenc sziget: Barrrrbados, kedvenc növény: arrrrticsóka, sok kalózhajó: arrrrmada), és úgy összességében meglehetősen izzadtságszagú. Hozzáteszem, a játék maga is a humor jegyében készült, a megjelenítés ehhez igazodóan könnyed, színes-mókás, a karakterek karikatúraszerűen eltúlzottak, a szövegek is lazák; kár, hogy az alacsony költségvetés miatt ismét a hangszínészeken kellett spórolni, a túlspilázott ripacskodás mint mindig, most is megöli az amúgy dicséretes próbálkozást, de összességében mégiscsak ez az alkotórész az, ami a legjobban sikerült – igaz, a többit annyira nem volt nehéz felülmúlni.
Katarrrrzis nélkül
Még valamit meg kell említenem: az alapverzió játszhatatlan, a másfél gigás játékhoz kötelező feltenni az eddig megjelent, ugyancsak másfél gigányi (!) foltot, és még így sem szeplőtelen a cucc. A Pirates of Black Cove számomra egy újabb állatorvosi ló; bár olcsó, könnyed, humoros és látványra kellemes, mindezek nem tudják feloldani az unalmas játékmenetet és elrejteni a rengeteg tervezési hibát. Hiába, ha ilyen műfajú játékra vágysz, még mindig Sid Meier klasszikusa a legjobb választás...