A Grinding Gear Games csapata kétségkívül inkább a minőségre törekszik a mennyiséggel szemben, hiszen 2006-os megalakulásuk óta mindösszesen egyetlen játékot készítettek. 2013-ban látott napvilágot a Path of Exile, és az Új-Zélandi bázisú fejlesztők műve több szempontból is figyelmet érdemel: egyfelől számos egyedi vonással rendelkezik az akció-RPG műfajban (például nincsen benne hagyományos értelemben vett arany, valamint a képességfa igencsak terebélyes), másrészt pedig bármiféle költség nélkül is teljes élményt képes nyújtani.
SÖTÉT EMLÉKEK
Természetesen a játék az idők folyamán számos frissítéssel lett gazdagabb, amelyek új mechanikákat vezettek be, érdekesebbé tették a képességeket, egyedi tárgyakat tettek elérhetővé, vagy éppenséggel további epizódokon keresztül barangolhattunk a kalandjaink színhelyéül szolgáló Wraeclast kontinens sötét és véráztatta földjein. Mindezidáig nyolc nagyobb bővítő csomaggal gyarapodott a Path of Exile, a Synthesis pedig a tavalyi év végén megjelent Betrayal keretein belül kínál egy új ligát és számos kisebb-nagyobb módosítást. Habár korábbi hőseinkről sem kell lemondanunk, hiszen ők továbbra is elérhetőek a Standard ligában, azonban az aktuális kihívásokban való részvétel érdekében új karakterre lesz szükségünk normál vagy (a bátrabbakat megcélzó) hardcore módban.
A Synthesis-ligában utunk során Cavasszal, egy új nem-játékos karakterrel találkozhatunk, aki erőteljes amnéziában szenved és minket kér fel arra, hogy fedjük fel múltjának sötét titkait. Ehhez be kell lépnünk a közelében lévő portálon át a memóriatöredékbe, majd szörnyek hordáján átküzdve aktiválhatjuk az emlékek stabilizálásáért felelős eszközt. Minderre azonban meglehetősen szűkre szabott idő áll rendelkezésre, az emlékképek ugyanis folyamatosan halványodnak, ezáltal a helyszín egyre zsugorodik, ha pedig bezárul körülöttünk a tér, az emlék szertefoszlik. Amennyiben sikerrel járunk, a Nexusban a visszanyert és eltárolt részletekből Cavas elméjének egyre mélyebb szegletei felé építhetünk utakat, a kiemelt fontossággal bíró pontokat megtisztítva pedig értékes csecsebecsékkel gazdagodhatunk. Szerencsés esetben akár töredékekre is rábukkanhatunk, melyekből a Nexusban található szerkezet segítségével egyedi, igencsak erőteljes tárgyakat készíthetünk.
A SZÁMŰZETÉS ÚTJAIT JÁRVA
A fragmentumok fellelésén és összerakásán kívül további elemekkel is bővült a játék, hiszen újabb varázslatokat elérhetővé tevő (leginkább az intelligencia-képességre fókuszáló) kövekkel vehetjük fel a harcot a rémségek ellen, további öt új búvóhelyet kereshetünk fel, számos hiba kijavult, illetve a játékegyensúly érdekében jó néhány passzív jellemző és drágakő is átdolgozásra került.
Hosszú órákra elmerülhetünk tehát a játék borongós világában anyagi ráfordítás nélkül, a Synthesis alkalmából azonban új támogatói csomagokkal köszönhetjük meg a készítők munkáját. Március végétől ráadásul a régóta elérhető Xbox One-os változat mellett végre PS4-en is ráléphetünk a számkivetettek veszélyes ösvényére.