A játék nekem túlságosan „összetákolt” benyomást keltett, amitől az én érzékeny lelkem hamar megrogyott és a játék első pár órája után már csak az táplálta bennem a tüzet, hogy hátha valami ízes csattanó lesz a végén, amiért megéri végigjátszani. Hogy lett-e azt nem árulom el, de természetesen végigjátszottam és kétségkívül a legerősebb ütőkártya a Next Life esetében, a történet: Adam Raichl, egy 23 éves technikus épp úton van a mesés Karlovy Vary felé, amikor autójával belehajt egy tartálykocsiba. Amikor felébred, egy kis kunyhóban találja magát egy nagynak semmiképpen sem nevezhető szigeten, az óceán közepén. Itt különböző korokból származó emberek élnek, ám senki nem tudja, hogyan kerültek erre a helyre. Mindenki csak kóvályog és próbálja megérteni mi történt, de senkinek nem megy, mivel a nappalok túl hamar véget érnek. Ha hármat kongat a harang, mindenki mély álomba merül, és nyomasztó rémálmokat él át, aztán mikor újra felébredünk, mindenki a saját kabinjában találja magát üres zsebekkel, miközben mindenki azon mélázik, lesz-e újabb reggel…?
A végét szerintem összecsapták – ahogyan az egész játékot –, de összességében jó kis történet volt egy ilyen kalandhoz, erős lostos beütéssel. A sztori adott egy remek alaphangulatot a cuccnak, amihez helyszínek és a grafika is hatásosan asszisztált, ám játéktechnikai csúfosságok, vagy például a helyszínek háttérmuzsikáinak a hiánya miatt még a tíz éves Grim Fandango is körberöhögi szegény Next Life-ot!