A monster truck sport a '70-es végén, '80-as évek elején jelent meg, és rövid úton hatalmas népszerűségre tett szert. A világ első ilyen járgánya, az 1975-ben megépített Bigfoot, még „csak” 1,2 méter átmérőjű kerekekkel rendelkezett, de az évek teltével megindult a méretnövekedés és a kocsik egyre erősebb modifikációja is, melynek eredményeképpen több világrekord is született.

A játékipar korán felismerte a műfajban rejlő lehetőségeket: 1990-ben NES-re már elkészült a Bigfoot, ezt pedig 1996-ban a Terminal Reality fejlesztésében a Monster Truck Madness követte, ami két évvel később egy folytatást is kapott. Az elmúlt két évtizedben sem maradtunk ilyen játékok nélkül: a Monster Jamből egy teljes sorozat készült, most pedig megjelent a Monster Truck Championship, melyben, ahogy neve is mutatja, egy teljes bajnokságot kell megnyernünk!

Hatalmas kerekeken versenyezni jó

A Monster Truck Championship tulajdonképpen nagyon szórakoztató játék. Igaz, nem tökéletes, de amit kínál, azt remekül teszi: karrier módban elindulva a nemzeti ligától kezdve vezet az út egészen a bajnoki címig. Minden egyes megmérettetés több versenytípust foglal magában, melyekben a cél, hogy elsőként jussunk át a célvonalon (ilyen a drag verseny és a hagyományos verseny), vagy hogy a lehető legszebb, legextrémebb trükköket mutassuk be a freestyle etapokon.

A monster truckok különlegessége ugye abban rejlik, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő kerekeket egymástól függetlenül lehet mozgatni. Ennek a technikának az elsajátítása nagyon fontos, a program még figyelmeztet is rá, hogy így sokkal könnyebb lesz a versenyeken sikert elérni. A sikerre pedig szükség van, hiszen a nehéz terepeken zajló versenyeken nagyon könnyű kisodródni, amivel értékes pontokat veszthetünk a megmérettetések végén.

Ezek a megmérettetések egyébként elég paprikás hangulatban zajlanak, ugyanis a monster truckok valósággal "gyilkolák" egymást. Taszigálják, lökdösik a másikat, miközben szakadnak a karosszéria elemek, törnek az autók, a kerekek nyomán pedig annyi por száll fel, hogy az szinte a teljes képernyőt betölti. A versenyhelyszínek vonalvezetése egyre nehezedik, ennek megfelelően pedig nagyon fontos, hogy az autónkat is fejlesszük, már csak azért is, mert ez a játék egyik legjobb része. Elképesztő mennyiségű lehetőség áll rendelkezésünkre, több tucat alkatrésszel, matricával, egyéb kiegészítővel lehet díszíteni a járműveket, sőt, akár az egész felépítményt le lehet cserélni, ha úgy tartja kedvünk.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Money, money, money…

Ugyanakkor ezek a módosítások, változtatások hihetetlenül sok pénzbe kerülnek, egy új festésért például már a nemzeti ligában is simán elkérhetnek több tízezer dollárt. Szerencsére vannak azért szponzorok, akikkel szerződve és a feltételeket teljesítve komoly pénzekhez juthatunk. Ezt nemcsak újabb versenyeseményekre lehet elkölteni, de személyzet felvételére is. A különböző területekre specializálódott szakemberek a jármű más-más képességeire vannak hatással: egy mérnök például képes megnövelni a motor teljesítményét, de cserébe a bevétel 10 százalékát azonnal zsebre is rakja.

Nagy kár azonban, hogy annak ellenére, hogy sérül a jármű, ez a menettulajdonságokon nem igazán látszik meg. Igaz, hogy a Monster Truck Championship árkád játék, de ha már azt mutatja, hogy a váltó sérült, akkor már hagyjon ki egy fokozatot, vagy legyen valamilyen érezhető hatása a versenyre.

Távolabbra nézni nem élvezet

A versenyek élvezetesek, a járgányok szuperek, a vezetési modell jó (érezhető a járművek több tonnás tömege), mégis, az egész élményt kissé lerontja a versenypályák környezetének kidolgozatlansága. Az épületek, nézők látványa még 10 évvel ezelőtt is nevetséges lett volna, de ha nem erre koncentrálunk, hanem a versenyre, akkor a szórakozás hosszú órákra garantált. A Monster Truck Championship egy hű adaptációja a sportnak, mely talán a teljes, 40 eurós árát nem éri meg, de egy 20 százalékos leértékelésnél már remek ajánlattá válik. Monster truck rajongóknak kötelező, mindenki másnak pedig ajánlott a fenti, csökkentett árcédula mellett…