Miután az alapjáték keserű szájízt hagyott bennünk, a soron következő két expanzió kimaradt magazinunkból – nem mintha sokat tudtunk volna róluk mesélni, hiszen pár brutálisan szívatós extra küldetésen kívül nem sok említésre érdemes dolog volt bennük. Hogy most megtörtük a hallgatást, annak két oka van: egyrészt a hírek szerint ez az utolsó kiegészítő (örök optimistaként abban bízom, hogy remélhetőleg nem a franchise-nak lesz vége, hanem talán kapunk egyszer egy olyan Majesty 3-at, ami minden porcikájában élvezhető lesz, méltóan az első részhez), másrészt mert meglehetősen nagy csavart sikerült belecsempészniük a készítőknek.
Ellenségem ellensége...
… a barátom, tartja a régi mondás, és ez áll erre a felvonásra is, hiszen Ardania királyára (azaz ránk) nehéz idők köszöntenek: a nemesek és papok összefognak, elcsórják a koronát, feltámasztják a régi uralkodók szellemét, és őt nevezik ki a birodalom élére, fenséges tenmagunknak pedig, Sean Connery hangú tanácsadónkkal egyetemben, el kell húznunk délre, és új szövetségest keresni, akivel visszaszerezhetjük a trónt – eme szövetséges pedig nem lehet, más, mint az a népség, akikkel eddig harcoltunk: goblinok, patkányemberek, sőt maga a lich főnök, akit még az alapműben fektettünk két vállra. Érdekes koncepció, szent igaz, bár hozzáteszem, sajnos mindez pusztán annyit jelent, hogy az orosz fejlesztők összehánytak pár új (nem túl fantáziadús) épületet, a kószákat púpos hátú, két lábon járó rágcsálókra cserélték, és az új kampány tíz küldetésének nehézségi szintjét ismét fellőtték a lila fejjel anyázós magasságokba, hogy hűek maradjanak eddigi rossz szokásukhoz. Ám az nyilvánvaló, hogy miután sajnos a játék alapmechanizmusa van végzetesen elrontva, nagy csodát nem kell várnunk a pakktól, azt kapjuk, ami miatt sírt a szánk (legalábbis az enyém mindenképp) 2009 őszén: egy üres pályát, minimális pénzösszeget, a térkép minden zugából ránk törő ellenséggel és töketlenül rohangáló saját bagázzsal, akiknek egy olyan gondolata nincs, amivel a játékunkat segítenék. Azt még a csomag védelmében el kell mondanom, hogy a rusnya barátok a multiban is használhatók, ami kétségtelenül új színt visz az egymás elleni, a szólista módnál sokkal fogyaszthatóbb meccsekbe.
Ami nem megy...
...azt ne erőltessük, tartja egy másik mondás, és sajnos én sem tudok mást hozzáfűzni a széria jelenlegi vadhajtásához. Igaz, hogy az időközben megjelent számos folt rengeteg hibát kijavított és új funkciókat is becsempészett a játékba (ilyen a „Randomize” kapcsoló, amely a vadállatok vackait és a spéci épületek helyét megkeveri, ezzel még nehezebbé téve a küldetéseket, hiszen nem lehet betanulni a pályát, vagy épp a térképszerkesztő alkalmazás), de ahogy említettem, itt az alapokkal van baj. Épp ezért, s mert a Monster Kingdom sem önálló (szükséges hozzá az alapmű), egyszerű a summázatom: akinek bejött a Majesty 2, és nem rettent meg az előző két expanzió kegyetlen nehézségétől, annak nyilván kötelező vétel ez a csomag, a többiek pedig, velem együtt, reménykedjenek egy jobb harmadik részben...