Változatlan alapok
Akárcsak az eredeti, az LBP 2 is egy nagyszerű platformer, amely kidolgozott egyjátékos móddal rendelkezik, viszont fontos kiemelni, hogy a játék legnagyobb vonzerejét a kooperatív mód, illetve a pályaszerkesztő jelenti. A főszereplő továbbra is Sackboy, az első pillanattól imádni való figura, akinek feladata a különböző akadályokon való átjutás, valamint a pályákon megtalálható levonók, grafikai elemek és más, később felhasználható tárgyak gyűjtögetése lesz. A teljes egészében háromdimenziós külső mellett a játéktér 2D-s, a térben való mozgás három különböző síkon engedélyezett. A Story mód a fejlesztők által készített pályákat veszi sorra, amely igaz, hogy némi történetet is bemutat, de ezen a területen ne számítsunk semmi igazán kiemelkedőre. Sokkal inkább arról szól ez a rész, hogy megtanuljuk kezelni a játékot, megismerkedünk az irányítással, mindemellett a legfontosabb, hogy látni fogjuk, milyen lehetőségeket rejt a pályaszerkesztő. A különböző világok egy csomó nagyszerű ötletet vonultatnak fel, mindegyik pálya teljesen egyedi, és a játék előrehaladtával folyamatosan egyre nehezebbek lesznek. Igaz, hogy első hallásra a közel 30 pálya nem tűnik kifejezetten soknak, viszont mindegyikük kellően hosszú, emellett a százszázalékos értékelésért komolyan meg kell majd dolgoznunk. Abban az esetben, ha minden apróságot szeretnénk összegyűjteni, garantáltan izzadni fogunk, hiszen a sok-sok rejtett hely megtalálása mellett lesznek igazán komoly feladatok is, melyek próbára teszik az ügyességünket – ezek még a gyakorlott játékosokat is kemény kihívások elé állíthatják. A megszokott platformer részek mellett találkozni fogunk egy sor meglepő újdonsággal is, így például egy méhecskére felpattanva egyik pillanatról a másikra egy lövöldözős játékká változik át a LittleBigPlanet. Több poént természetesen nem szeretnék lelőni a Story módból, mindenkinek meghagyom a felfedezés örömét, viszont annyit mindenképpen el kellett árulnom, hogy milyen meglepő helyzetekbe is tud keveredni a mi Sackboy-unk.
Újdonságok
Az előbb említett egyedi pályarészek mellett lesz egy sor új játékmenetbeli elem is, melyek még érdekesebbé teszik a programot. Az egyik legfontosabb, hogy a felszedhető extrák száma jelentősen kibővült. Lehetőségünk lesz arra, hogy a kilőhető kampó segítségével felkapaszkodjunk bizonyos tárgyakra, a különleges kesztyűnek köszönhetően erősebbek leszünk, és a nagy és nehéz objektumokat is megmozgathatjuk. Természetesen az első részből ismerős tárgyak is visszatérnek: a jetpack, a vizes pályákhoz elengedhetetlen oxigénpalack, illetve a Metal Gear Solid-os letölthető szakaszokon bemutatkozott festéklövő fegyver is a repertoár részét képezi.
A közösségi funkciókat tekintve is jelentősen átszabták az LittleBigPlanetet, hiszen egyszerűbbé vált a keresés, logikusabban lettek kategorizálva a pályák, mindemellett a barátaink ajánlásai is könnyebben érhetők el. A PlayStation Network azonosítónkkal az LBP.me közösségi weboldalra bejelentkezve összeállíthatunk egy listát, melya játék következő elindításánál automatikusan letöltődik. Közvetlenül a számítógépünk böngészőjében válogathatunk a legújabb, illetve a legtöbb pozitív értékelést bezsebelő pályák közül, a fejlesztők ajánlásait szintén itt nézhetjük meg. A közösségi funkciókat tekintve tehát a legapróbb részletre is gondoltak, külön jó pont, hogy minden nagyszerűen működik.
Alkoss!
Mint arról már korábban volt szó, a játék csúcsát nem maga a Story mód, sokkal inkább a Create menüpont jelenti. Itt hozhatjuk létre egyedi pályáinkat, melyeknek csak a kreativitásunk szabhat határt. Már most is rengeteg érdekes aréna és játékmód áll a rendelkezésünkre, melyek sok esetben még csak nem is hasonlítanak az LBP álomszerű univerzumára. Felejtsük el a klasszikus értelemben vett pályaszerkesztőt, és képzeljünk el egy olyan világot, ahol a különböző elemek segítségével nemcsak platformjátékot, hanem sok más dolgot is létrehozhatunk. A mélyebb testreszabhatóságnak köszönhetően a korábban említett 2D-s játékok mellett lehetőségünk van megalkotni akár egy teljes egészében háromdimenziós lövöldözős játékot, felülnézetes versenyjátékot vagy bármilyen egyéb stílusú ügyességi címet. Természetesen akkor sincs probléma, ha nem vagyunk fogékonyak a szerkesztősdire, hiszen a közösségi szekcióban több százezer, sőt, akár millió, mások által létrehozott arénát próbálhatunk ki. Az első rész összes pályáját megkapjuk (ez a szám jelenleg 3,5 millió felett jár), ami mellé naponta százasával érkeznek az újabb darabok. Már most rengeteg arcade játék megkapta a saját LittleBigPlanetben létrehozott klónját, a legendás Pong, a Pac-Man, illetve többfajta léghokis programot és tower defense játékot is kipróbálhatunk.
Tökéletes
Az LBP2 egy fantasztikusan jó játék lett, nem is gondoltuk volna, hogy a fejlesztők képesek lesznek ennyi újdonságot belezsúfolni a programba. A már alapból nagyszerű pályaszerkesztő egy csomó új elemmel lett gazdagabb, új grafikai motort kapott a játék (bár a különbség az első részhez képest nem igazán szembetűnő), az apróbb, de annál izgalmasabb játékmenetbeli újdonságok pedig egy újabb szintre emelték az LBP-élményt. Egyedüli hibának talán csak a kezdeti irányításbeli nehézségeket lehet felróni, viszont idővel mindenki bele tud majd rázódni. Hiba lenne kihagyni, hiszen egy játék áráért egy rendkívül színes univerzumot kapunk, mely sok-sok érdekes játékot rejt.