Azt valószínűleg sem a Square Enix, sem Nomura Tecuja, a Kingdom Hearts-sorozat rendezője nem gondolta 2002-ben, hogy mekkora siker lesz a program, amelyre sokan azt mondták, hogy halott ötlet. A Disney/Final Fantasy-crossover, a Kingdom Hearts, 2002 karácsonyának legjobban fogyó programja lett, ami garantálta a folytatásokat. Azok pedig folyamatosan jöttek: mára a széria túllépte a 30 milliós eladást, ezzel pedig örökre beírta magát a videójátékok nagykönyvébe.
Ezzel együtt azonban az évek múlásával és a történet hízásával, illetve a részek különböző platformokon történő megjelenésével a széria sokak számára követhetetlenné vált, de semmi baj, hiszen a konzolos gyűjtemény után PC-n is elérhető vált a Kingdom Hearts összes része, méghozzá nem is akármilyen minőségben!
Világok kalandorai
Jelen cikkben ugyan csak a sorozat befejező részéről (a konzolváltozat tesztjét itt olvashatjátok) lesz szó, de azt tanácsoljuk, hogyha kedvet kaptok a vásárláshoz, vegyétek meg az első két pakkot is, különben semmit nem fogtok érteni a játékból, vagyis annak történetéből. Emiatt talán visszatérítést kérnétek, ugyanakkor megfosztanátok magatokat attól a lehengerlő játékélménytől, amit a Kingdom Hearts 3 nyújt.
A történetet nem lehet pár mondatban összefoglalni, azt fel kell fedezni, meg kell érteni. Annyi azonban elmondható, hogy a sorozat záró darabjában a világot egy második kulcsháború fenyegeti. A jók szétszóródtak, a sötétség egyre terjed, az Organisation XIII pedig nem a háttérből szervezkedik, hanem nyíltan fenyeget. Ebben a helyzetben a Kingdom Hearts hőseire, Sorára, Goofyra és Donald kacsára vár a feladat, hogy rendet tegyenek, és megakadályozzák Xehanortot, az Organisation XIII vezérét, hogy tervét végrehajtsa!
Ennek a feladatnak a végrehajtása több tucat játékórát, önfeledt szórakozást jelent. Rengeteg Disney/Pixar-világ helyet kapott a játékban, a Százholdas Pagonytól kezdve Arendelle-en és Koronán át egészen a Toy boxig (Toy Story) és a Karib-tenger kalózaiig. Ez azonban a játék helyszíneinek csak kevesebb mint fele. Mindegyik világban tonnányi tennivaló, valamint rengeteg ismert és szeretett Disney-karakter vár. Többek között Aranyhaj, Elsa és Anna, Woody és Buzz, akik nemcsak a saját történeteiket mondják el, de a harcban is segítenek.
Ezer ellenfél ezeregy helyen
Erre a segítségre pedig a hősöknek szükségük is van, hiszen rengeteg ellenféllel kell szembenézniük: a harcra meghatározott taktika nincs. Ahány ellenfél, annyifél szituáció. Van olyan, amelyik könnyen elintézhető, van, amelyik nehezen, van amelyiket egymás után többször is le kell verni. Azonban a harcok sosem válnak unalmassá: ez egyrészt köszönhető a tálalásnak, másrészt annak, hogy rengeteg féle módon lehet eliminálni a szívteleneket, a senkiket, és az Organisation XIII többi teremtményét. Lehet a Titanfallban megismert módon küzdeni, lehet nyílpuskával, el lehet indítani attrakciókat, melyek különösen látványos, nagy erejű támadások, és ez csak a lehetőségek egy része.
A harc mellett a felfedezés is a játék fontos részét képezi: lehet kvarcjátékokat keresni, a világokban szerencse emblémákat rejtettek a fejlesztők, Twilight Townban Apróséf éttermében lehet főzni, Sora hordókon táncolhat, az űrben utazva harcolhat, ezek a tevékenységek pedig mind-mind különböző jutalmakat jelentenek, így érdemes a legelrejtettebb zugokat is megkeresni, hátha kincset rejtenek.
Persze ez egy Disney-program, így nagyon fontosak azok az érzések, melyeket ezek a mesék közvetítenek, jóságról, egymás segítéséről, szolidaritásról, még akkor is, ha a sötétség témája is szerepet kap a Kingdom Hearts sztorijában. Aranyhaj egyetlen vágya, hogy kiszabaduljon tornyából és megnézhesse a lámpásfesztivált, Anna csak a nővére miatt aggódik, Herkulesnek pedig az isteni lét és a szerelem között kell választania…
Remek játék, remek port
A Square Enix egy konzoljátékból készített egy PC-s portot, és meg kell mondani, hogy ez a változat is remekül sikerült. A fejlesztő-kiadó február közepén tette közzé a játék hivatalos gépigényét, és bár a tesztgépben a videókártya nem érte el az ajánlott követelményt (GTX 1070), még így is teljesen sima, folyamatos játékmenetet kaptunk. Egy 1050 Ti-vel is 45-55 között volt az átlag fps, és még nagy hirigek alkalmával sem esett le vészesen. A Kingdom Hearts magas grafikai beállításokon futott, így melegedést tapasztaltunk, de közel sem akkorát, hogy az megakassza a játékot vagy az átvezető videókat, melyekbe hamarosan ti is bele leshettek az érkező videótesztben.
Megéri?
Egyértelműen igen. Még teljes áron is, de egy akcióban szinte kötelezővé válik minden Disney-rajongónak. A Dark Seeker-saga a Kingdom Hearts 3-mal lezárult, azonban a sorozat remélhetőleg ezzel a résszel nem ért véget. A Kingdom Hearts jövőre lesz 20 éves, így ildomos lenne legalább egy bejelentés. Nomura Tecuja azt nyilatkozta, hogy általában már azelőtt elkezd tervezni egy új játékot, hogy az előzőt befejezné.
Jó lenne az eddig megválaszolatlan kérdésekre választ kapni, de hogy ez mikor történik meg, egyelőre kérdéses. A rajongók nem szívesen hagynák maguk mögött ezt a remek világot, ennek pedig a Square Enix is tudatában van. A labda az ő oldalukon pattog, nekünk, rajongóknak, pedig nincs más dolgunk, mint várni és remélni.