Miután átverekedték magukat a démoni hordákon, hősünk és harcostársai megérkeznek a gonosz vezér, Guille tróntermének ajtajához, végső ellenfelük viszont csak a hősnek enged bebocsájtást, mivel fogságban tartja szíve hölgyét. A nagy összecsapás ugyan végül a gonosz pusztulásával ér véget, de a küzdelemben a bátor harcos is halálát leli, azonban hőstettét látva Isten megajándékozza öt egy utolsó nappal az élők között, hogy végső nyugalomra térése előtt még pontot tehessen rendezetlen ügyei végére.
A Japánban 2007-tel kezdve több ízben mobiltelefonokra, majd 2016-ban felújításként PlayStation Vitára is megjelent Hero Must Die most hozzánk is elhozta egy hős síron túli versenyét az idővel. A hagyományos fantasy forgatókönyvvel ellentétben a Hero Must Die. Again cselekménye rögtön a csúcsponton veszi kezdetét, ahogy főszereplőnk ereje teljében vág neki sorsát beteljesítő, világmegmentő utolsó küzdelmének. A siker sajnos az életébe kerül, viszont az égi nagyfőnöknek hála visszatérhet az élők közé, még ha csupán öt napra is. Feltámadása után hősünknek nemcsak a közös ellenség megszűnésével újból felszínre tört népek közti konfliktusokkal, és a háború okozta pusztítással kell szembenéznie, de saját gyengeségével is, ahogy haladéka végéhez közeledve folyamatosan veszít erejéből. Páncélja mázsás súlyként kezd nehezedni rá, egykor játszi könnyedséggel forgatott kardját egyre nehezebben emeli meg, és szörnyek egész sorát leterítő varázslatai is lassan távoli emlékké fakulnak.
Hősünk ötnapos határideje és fokozatos leépülése miatt időnk beosztása tehát kulcsfontosságú, ami egyáltalán nem egyszerű feladat. Nemcsak a különböző helyszínek elérése vesz el belőle hatalmas szeleteket, de a harcosunk romló állapota miatt néha elengedhetetlen pihenésekkel is órákat veszítünk, arról már nem is beszélve, hogy ahogy fogy az ereje, úgy jelentenek számára egyre nagyobb kihívást még a legapróbb szörnyek is. A játék persze nem bestiák céltalan öldökléséből áll, hiszen a birodalmat bejárva összefuthatunk hősünk régi ismerőseivel, akik állapota ellenére újabb terheket rónak rá még megmaradt idejében, legyen az egy ereklye és egy halom pénz felhajtása az egyháznak, egy csupán névleges házasság a hercegnővel, egy gonosz bestia ámokfutásának megfékezése, vagy épp varázsgömbök felkutatása.
A bajban szerencsére nem vagyunk egyedül, ugyanis hősünket utolsó kalandjaira öreg barátja, Thomas is elkíséri, akihez tetteink függvényében mások is csatlakoznak. A körökre osztott küzdelmekben az adott helyszínhez igazodó, változó erősségű ellenfelekkel nézhetünk szembe, melyekből az új funkciók egyikeként a harcosunknál jóval gyengébb példányokon harc nélkül áttaposhatunk. Az összecsapások során idővel egyre nagyobb szerepet kapnak az elemi ellentétek, ezzel pedig a felszerelésünk az adott körülményekhez igazítása is.
A kiszabott öt nap relatíve gyorsan eltelik, melynek végén hősünket a megegyezés szerint (újra) eléri a vég, és utolsó napjainak hőstettei alapján – mintha korábban egyszer már nem mentette volna meg a birodalmat – búcsúznak tőle barátai kedves vagy épp kevésbé nyájas szavakkal, és ugyancsak teljesítményétől függ gyászolói és siratói száma, valamint végső nyughelye is. Ezzel persze nem ér véget a játék, hiszen egyetlen feltámadás alatt esélyünk sincs minden lehetőséget felfedezni és megbízást teljesíteni, így jöhet az öt nap újrakezdése.
A Hero Must Die. Again koncepciója nem mindennapi, de a fejünk felett ketyegő visszaszámláló és hősünk rohamos gyengülése hamar feszült és reménytelen taktikázásba fordul, ami még a legegyszerűbb küzdelmeket is frusztrálóvá teszi. Érdekes továbbá látni a dicső győzelem ellenére keserű fordulatot vett világot és szereplőket, az öt nap újrázása pedig sajnos nem dob akkorát a szavatosságon, különösen, hogy sok esetben egyazon útvonalakat és helyszíneket járjuk be újra és újra. Ha valaki egy a megszokottól eltérő szerepjátékra vágyik, annak megérhet egy próbát.