A játékmenet nem tér el a műfajban megszokottól: itt is egy hőst személyesítünk meg, és különböző szörnyek, varázslatok és fegyverek állnak rendelkezésünkre, hogy ellenfelünk életerejét nullára csökkentsünk, győzelem esetén pedig tapasztalati pontot és aranyat zsebelünk be. Az asztalon sorakozó lények csak arra várnak, hogy harcba küldjük őket a világ túlvégén ülő játékosok ellen, de ha még nem érezzük magunkat elég felkészültnek, akár számítógép irányította kártyapartnert is választhatunk.
A kihagyhatatlan tutorial
A Hearthstone első indítása után azonnal az Azeroth-szerte ismert mágusnő, Janina Proudmore bőrében találjuk magunkat, és miközben legyűrjük a ránk váró hat ellenfelet, szinte észrevétlenül elsajátítjuk a játék alapjait. Minden győzelem után újabb és újabb kártyatípussal ismerkedhetünk meg, a szörnylapok mellett robbanó és fagyasztó csapdák, akár az egész asztalra ható varázsigék, kardok és csatabárdok várják, hogy használatba vegyük őket. Mind a lapok, mind a kijátszásukat kísérő animációk nagyon látványosak: a tűzgolyó például átszáguld a monitorunkon, és hangos csattanással csapódik bele a látszólag denevér és kutya keresztezéséből született lénybe. Mindezek mellett az aktuális hősünkről is kiderül, hogy nem csak a kártyák segítségével tud érvényesülni, de rendelkezik saját képességgel is, például az asztal bármelyik pontjára meg tud idézni egy kisebb robbanást.
Miután végeztünk a tanulással, a következő lépés, hogy megmérkőzzünk a játékban felbukkanó kasztok egy-egy jeles képviselőjével. Ha legyőzünk egyet, akkor már őt is választhatjuk a következő menetre. A World of Warcraft-rajongók csupa ismerőssel találkozhatnak: boszorkánymester, paplovag, tolvaj, druida, sámán, harcos, pap és egy vadász található a hősök listáján. A győzelmek után mágusnőnk tapasztalati pontokat kap, és a szintlépéseket követően újabb kártyalapokkal gazdagodik a paklink. Mindegyik kaszt alapból tíz egyedi kártyával indul, és a hősök fejlődése során további tíz lappal bővül a repertoár, de ezek kasztspecifikusak: csak az adott hős tudja használni őket. A virtuális kártyák nem jelentenek majd újdonságot azoknak, akik korábban megfordultak a Warcraft világában, hiszen csupa ott létező szörny, képesség és varázslat lett átemelve a Hearthstone-ba.
Lap lap után
Miközben azzal vagyunk elfoglalva, hogy minden hősünk elérje a 20-as szintet, a játék időnként tájékoztat arról, hogy teljesítettünk egy küldetést (például valamelyik karakterünk elérte a tízes szintet, iPaden is elindítottuk a játékot, stb.), és jutalomként egy booster pack nevű, öt lapot tartalmazó csomagot kapunk. Persze a pakk kibontása külön menüpontot és grafikus felületet kapott, a funkció Open Packs névre hallgat, és a főmenü alján található. Friss szerzeményeinket végignézve rögtön feltűnik, hogy léteznek neutral típusú, azaz semleges lapok, melyek bármelyik hős által használhatók. Attól függően, hogy milyen gyakorisággal fordulnak elő az adott kártyák, megkülönböztetünk gyakori (common), ritka (rare), nagyon ritka (epic) és ultra ritka (legendary) lapokat. A csomagokban megbúvó öt szerzeményből persze négy szinte minden esetben gyakori kártya. Természetesen magán a kártyán is fel van tüntetve, hogy melyik csoportba tartozik: a név alatt található egy kristály, amelynek színe árulkodik arról, hogy sikerült-e ritkaságra bukkanni. Egy-egy lap értékét erősen befolyásolja az előfordulás valószínűsége, de egyes helyzetekben nem feltétlenül a legendary kártyák használata a legcélravezetőbb. Ha pedig nem lennénk elégedettek az ingyenesen kapott paklik tartalmával, természetesen adott a lehetőség, hogy pénzért tovább hizlaljuk a már meglévő kártyakupacunkat, illetve ha a paklinkban akadnak olyan darabok, melyeket feleslegesnek ítélünk, akkor misztikus porrá alakíthatjuk őket, és amennyiben elég alapanyag összegyűlt, elkészíthetjük azokat a kártyákat, melyekre valóban szükségünk van. Azt persze nem árt tudni, hogy a veszteség ilyenkor igen jelentős, hiszen öt kártya feláldozásával tudunk egy ugyanolyan ritkaságú lapot összerakni.
Téged is vár a pakligyár
Minden gyűjtögetős kártyajáték a pakli összeállításával kezdődik, és nincs ez másként a Hearthstone esetében sem. Kezdésnek ki kell választani, melyik hőst akarjuk győzelemre vezetni, majd a rendelkezésünkre álló lapokból 30 darabot összerakunk egy kupacba. Minden kártyából maximum kettő azonos lehet egy pakliban, és összesen kilenc különböző csomag elmentésére van lehetőségünk, azonban ezeket később szabadon módosíthatjuk.
Gépi játékos ellen játszva két nehézségi szint áll rendelkezésünkre, és egy kis gyakorlást követően bárki összemérheti a tudását és paklijának erejét hús-vér emberekkel is – erre több lehetőség adódik. Az egyik, hogy casual, vagyis alkalmi partnert keresünk, ilyenkor az adott játszma kimenetele nem jelenik meg a statisztikáink között. Ha viszont több adrenalinra vágyunk, akkor ott a ranked mód, ahol az elért eredményeink alapján kapunk ellenfelet, és a győzelemtől/kudarctól függően előre- vagy hátralépünk a ranglistán. Ez nemcsak azért jó, mert így mindig a képességeinknek megfelelő játékossal kerülünk párba, de azért is, mert a megfelelő szintet elérve akár a Blizzard által rendezett meghívásos versenyekbe is bekerülhetünk.
Gladiátort a gladiátoriskolából
Persze adott más megmérettetés is, ha már unjuk a processzorok elleni küzdelmet. A képességeinket az arénában is lemérhetjük, ahová 150 aranyért válthatunk belépőt (pénzt a ranked meccsek során szerezhetünk, minden harmadik győzelmünk után 10 arany üti a markunkat). Itt teljesen véletlenszerű összeállítással kell játszanunk, hármasával kapjuk a lapokat, és nekünk kell kiválasztani, melyiket illesztenénk a paklinkba. Ha pedig megvan a 30 kártya, akkor már bele is csaphatunk a lecsóba. Az arénázás addig tart, míg három játékot el nem veszítünk, vagy el nem érjük a 12 győzelmet. A jutalmunk a nyert játékok függvényében néhány tucat arany, vagy akár több extra pakli, és hozzá epic ritkaságú lap – persze csak akkor, ha elég ügyesen szerepeltünk.
A kiegészítő kiegészítőjének kiegészítője?
Ahogy azt a Blizzardtól már megszokhattunk, a csapat emberei folyamatosan fejlesztik és bővítik a játékaikat, és ez most sincs másképp, hiszen a cikk készültének hetében jelent meg a Curse of Naxxramas névre hallgató expanzió. Ennek keretében egy, az élőholtak nekropoliszában játszódó egyjátékos kampányt kapunk, ahol a város negyedeit „bebarangolva”, és az ott található főbb ellenfeleket legyőzve kell megtisztítani a területet. Minden győzelem után egy-egy korábban még nem látott lapot kapunk, azonban csak az első kerület ingyenes, ha a maradék négyet is fel akarjuk fedezni, akkor vagy a játékban összegyűjtött aranyunkból áldoznunk a kiegészítő többi részére, vagy a bankkártyánkról kell némi pénzt csorgatni a Blizzard számlájára.
Rókabőr is, meg nem is
A Hearthstone a Warcraft-univerzumon alapszik, és bár a kártyázást illetően nem igazán találkozhatunk játékmechanikai újdonsággal, de a két témát sikerült úgy összeházasítani, hogy a kecske is jóllakott, és még a káposzta is megmaradt. A játék alapjait az is gyorsan el tudja sajátítani, aki még sosem próbálkozott hasonló programmal, egy-egy parti nem tart tovább tíz percnél, és már megjelent az iPad-verzió is, így szinte bárhol nekiállhatunk játszani. Ugyanakkor hosszú órákat el lehet tölteni a tökéletes pakli összeállításával és a megfelelő játékstratégia kidolgozásával, mert bár a szabályok egyszerűek, akár egyetlen lapon is múlhat egy-egy meccs végkimenetele.
Szinte minden nap játszok vele egy keveset néha többet.
A teszt elég reális lett.
Szerintem lehetne akár több lap is. De ami lényegesebb, hogy meglehetősen drágán mérik a lapokat, és nincs lap piac(persze nyilván ennek is megvan az oka).