A Golden Boat fedélzetén összegyűlve a Golden Force ádáz zsoldosai pár kupa ser mellett tervezgetik következő lépésüket. Legutóbbi dorbézolásuk során minden tartalékokat felélték, így most igazán nagyot kell szakítaniuk ahhoz, hogy elkerüljék legszörnyűbb rémálmukat: a pénzügyi csődöt. Aranytallérok, drágakövek és más kincsek reményében végül Muscle Island felé veszik az irányt, ami a démon nagyúrhoz tartozik és állítólag elérhetetlen, a sziget partjaihoz vezető utat ugyanis egyik tábornoka, egy hatalmas, hajófaló polip védelmezi. Ez azonban nem tántorítja el az elszánt harcosokat, akik sokkal jobban rettegnek a földönfutóvá válástól, mint a kegyetlen szörnyek seregétől. Az arany csábítása mindent felülír!
Kong a malacpersely
A klasszikus akció-platformerek nyomdokaiba lépve a Golden Force pixelstílusban bont vitorlát négy hősével, a kicsit Link beütésű szőke kardforgatóval, a vasöklű öregemberrel, a baltás sárkányharcossal, valamint látszatra Shantae egy eltitkolt rokonával. A karakterek mindegyike más-más fegyverrel aprítja fel vagy épp zúzza szét a szörnyek hordáit, de ezek inkább csak külsőségek, gyakorlati hatásuk nincs a játékmenetre, így alapvetően jelentősége sem, hogy melyiküket választjuk, ráadásul a pályák között kedvünkre cserélgethetjük is őket. A játékmenet elég egyszerű, de ettől még egyáltalán nem könnyű, sőt bőven tartogat kontrollert ropogtató pillanatokat. A szigetek tematikus, oldalnézetes pályáin többnyire három gombot fogunk alaposan elkoptatni: az ugrást, a támadást és a speciális támadást, melyekből utóbbi egy plusz löketet is ad, ezért többször is kapóra jön a végtelen szakadékok és tűerdők feletti átjutásnál, mint a harcban. A következő ellenőrzőpontért imádkozva furcsa, koponyát viselő vakondok, esetlen teknőclények, hatalmas rovarok, pókhordák és szárnyas csontvázharcosok egyaránt megpróbálják utunkat állni, de az ellenfelek változatossága inkább csak szigetenként tér el és ott is mindössze pár példányban, néhány állandó egyeddel kiegészítve.
A pályák számos titkot rejtenek, de nemcsak aranyérméket, hanem többek között átmenetileg elementális hatást biztosító vagy életerőnket visszatöltő tárgyakat, valamint pályánként három aranyrudat és egy csigaházat is. Utóbbi kettőt nemcsak a maximalistáknak érdemes gyűjtögetni, mivel ezekkel növelhetjük életerőnket és támadásunk sorozatainak számát, amik túlélési esélyeinket is alaposan megdobják. A Golden Force pályatervei néhol ötletesek, néhol ismerősek, gyakran pedig roppant gonoszak, így még ha csupán 22 pályát is tartogat a játék, ügyességtől függően azért el lehetünk velük egy darabig – főleg, ha tényleg mindent össze akarunk gyűjteni. A főellenfelekkel való összecsapások szintén egész mókásra sikerültek, bár sajnos hibák is jutottak a zsoldosok kalandjába: textúrákon átesés, beragadás és nem újraépülő platformok, csak hogy párat említsek.
Tartsd meg az aprót
A Golden Force igazság szerint hozza az elvárhatót, még ha kissé tökéletlenül is. Egy időnként izzasztó, de szórakoztató kis pixelkaland, ami ugyan nem igazán mutat fel újdonságot, viszont garantáltan leköti az embert egy időre, a kooperatív lehetőségnek köszönhetően pedig akár egy baráttal együtt is élvezhető.