Kiváló összkép
A trópusi világ tehát él és lélegzik, gyakorlatilag nem tudunk úgy 100 métert megtenni, hogy ne történne körülöttünk valami, vagy ne botlanánk bele valami érdekességbe. Mindezt csak tetézik a váltakozó napszakok, és az olyan nem mindennapi pillanatok, mikor állatok nyomában loholunk, hogy aztán a bőrükből még nagyobb hátizsákot, övet vagy pénztárcát „varhassunk” magunknak.
Habár a sziget nyújtotta nyalánkságokba könnyű belefeledkezni, azért arról sem szabad megfeledkezni, hogy hősünknek komoly küldetése van. A játék erőssége ugyan a szabadon bejárható világ a rengeteg kötetlen elfoglaltsággal, de ennek ellenére a sztori sem hanyagolták el az alkotók. Ugyan az akaratlanul is megállíthatatlan harcossá érő főszereplő „meséje” nem túl hiteles, de nem szabad elfeledni, hogy egy videojátékról beszélünk, ráadásul ezt a gyenge láncszemet tökéletesen palástolják a cselekmény során felbukkanó őrültnél-őrültebb karakterek, a különböző drogok hatása alatt tett „utazások” és az olyan eszement küldetések, mint a gombavadászat egy barlang mélyén, drogültetvények felperzselése lángszóróval vagy a barátnőnk kimenekítése egy lángoló hotelből, robbantgatós autós üldözéssel megspékelve...
A játékélmény és a ránk váró történet tekintetében tehát nem nagyon lehet panaszkodni, és bár a Far Cry 3-nak is megvannak a maga gyengeségei (egykaptafa kalózok és őslakosok, gyönyörű, de nem túl változatos környezet), az biztos, hogy idén FPS ilyen közel még nem került a tökéletességhez.
Vas, na az kell neki
És a Far Cry 3 nem csak játékmenetében emelkedik a műfaj 2012-es kínálata felé, de látványában is. Amit a játék alatt futó Dunia Engine 2 a monitorjainkra varázsol, az valami egész elképesztő. Gyönyörű színek, éles textúrák, hihetetlenül jól kidolgozott jármű és karaktermodellek, remek animációk, valóban életszerű környezet, több kilométeres látótávolság, látványos robbanások, továbbá normális fizika, mind a fegyverek, mind a vezethető járművek esetében. Idén grafikailag csak a Max Payne 3 nyújtott ennél többet, ám ennek a minőségnek ára is van, a PC Guru szerkesztőségében nem is akadt olyan gép, ami Full HD felbontásban, Ultra beállítások mellett képes lett volna értékelhető FPS-értéket produkálni a játék futtatása közben – 720p-ben szerencsére már nem volt gond, ahogy azt a teljesítménytesztünkben is láthatjátok.
Persze az igények (vagy a felbontás) csökkentésével itt is el lehet érni a folyékony játékmenetet, és összességében elmondható, hogy csak a legmagasabb beállításokhoz kell atomerőmű, a motor alapvetően jól optimalizált, és a részletes beállításoknak köszönhetően azért össze lehet hozni olyan egy kompromisszumot, amivel tűrhető látvány érhető el szaggatás nélkül.
Azt pedig külön ki kell emelni, hogy a szintén a Ubisoft istállójából szalajtott Assassin’s Creed III-mal ellentétben a Far Cry 3-ban az igen hosszúra nyúló tesztelés során egyetlen buggal sem találkoztunk, pedig nekünk még csak az 1.0-ás verziót volt lehetőségünk tesztelni.
Irány a trópusok
Habár sejtettük, hogy a Far Cry harmadik rész nem csak kijavítani fogja a második rész hibáit, hanem túl is lép majd azon, a végeredmény még így is lenyűgözte a szerkesztőség tagjait. Habár az eredetiség „vádjával” nem nagyon lehet illetni a programot, a Ubisoft Montreal olyan ügyesen házasította az RPG-elemeket és a máshol már bejáratott funkciókat az FPS műfajjal, hogy az egerünk összes gombját megnyaltuk utána. Tartalom és összetettség szempontjából a Far Cry 3 single player része közelít a múlt hónapban éltetett Assassin’s Creed III-hoz, és akárcsak ott, itt sem kell megelégednünk a single player nyújtotta örömökkel, hiszen a hagyományos multiplayer mellett találkozhatunk egy sztoriközpontú, több pályán átívelő, négy fős kooperatív móddal is – ez utóbbiról bővebben egy külön boxban olvashattok.
Habár működő szerverek hiányában a multiba még nem sikerült beásnunk magunkat, annyi már most biztos, hogy a Far Cry 3 többszereplős módja is megér a figyelmet, hiszen nem csak egyedi és csapatalapú játékmódokkal, de egészen különleges és brutális extrákkal, továbbá megnyitható és fejleszthető fegyverekkel, képességekkel és felszerelésekkel várja majd a játékosokat. És ha ez még mindig nem lenne elég, akkor az előző részhez hasonlóan most is kapunk egy pályaszerkesztőt a program mellé, amivel – kellő lelkesedés mellett – egészen fantasztikus dolgokat lehet létrehozni.
Nem túlzás, a Far Cry 3 nem csak az idei év egyik legjobb FPS-e, de 2012 egyik legjobb játéka is egyben, egy olyan alkotás, ami tökéletes felüdülés lehet azok számára, akik már unják az agyonscriptelt játékmenettel bíró, vagy a kizárólag multira fejlesztett, csökevényes single player rendelkező lövöldéket. Ha szeretnétek egy emlékezetes kalandot, akkor csomagoljatok, és irány a trópusok!
Kezdem a pozitívumokkal. A hangulat, a karakterek nagyon jók, a szinkronszínészek remek munkát végeztek, a zene elsőrangú. Amikor a drogültetvényt kellett felgyújtani, az a Damian Marley-Skrillex szám egyszetűen telitalálat. A térkép hatalmas és van mit felfedezni.
Ami a hátrányokat illeti sajnos az is van bőven. Először is, a nyílt világú játékok gyakori hibája, az ismétlődő mellékküldetések. Egy kezemen meg tudom számolni, hányféle akad. Ez csutkára kiakasztva 50 órányi játékidőnél már nagyon zavaró. Már a felénél elnehezül a játék és csak a hangulat tartott bent. Ha nem lennék maximalista, hagytam volna a fenébe.
A másik open world gyengeség a gyűjthető vackok. Ebben három van, abból kettő még egész jó, a memóriakártyák és a levelek, de a reliceket ki is hagyhatták volna belőle.
A harmadik nagy probléma a quick time eventek. Bár ebben nem lettek frusztrálóan nehezek, én rühellem ezt a játékelemet.
Ami a többit illeti, az AI nem teljesít rosszul harcokban, gránátozik, bekerít, ha pozícióváltás nélkül mesterlövészkedsz, megtalál, tud mindent, ami elvárható, de azon kívül rémesen ostoba. Őrjáratozás közben felakad a terepjárókkal, csónakokkal, beszorulnak, vízbe ölik magukat, mert ugye a játékoson kívül csak a krokodilok tudnak úszni a játékban. Emellett a játék bugos. Nem játszhatatlanul, de azért nem ritkán fut bele az ember akár egy feladat bukásába kerülő hibába. Volt, hogy egy vízesésről leugorva átestem a folyó fenekén és beszorultam. Mivel épp küldetés közben voltam, ez természetesen buktát és halált jelentet. Egyébként fast travellel ki lehet szabadulni.
82%-ot adok rá.
Néhol meg kicsit unalmas és nem köt le órákra.
FPS-eket tudom ajánlani.
Csak ajánlani tudom mindenkinek aki szereti az FPS játékokat!!!
Szerintem megérdemli a 95%-ot.