Ahányszor csak bejelentenek egy ideiglenesen exkluzív konzol címet, az eredetileg ironikusan elnevezett PCMR általában ironikusnak szánt „kösz a betát”, „addigra jó lesz” felkiáltásokkal próbál úgy tenni, mintha nem bánná, ha 6-12 hónapot kell várnia a portra. Ráadásul pontosan tudjuk, hogy ennyi idő sem garancia semmire, amit legutóbb pl. a Red Dead Redemption 2 startja is bizonyított. Ezek után kisebb szívrohamot okozott, hogy a Death Stranding (innentől DS) nyitó videója, a játékidegen módon könnyedén terepmotorozó Samről egy nagyobb megakadással indult. Csak, hogy aztán semmi hasonlót ne tapasztaljak a következő órák során.
Már-már azon gondolkodtam, hogy ez is csak Hideo valamilyen elmejátéka, de azért a neten akadnak panaszok a gyakoribb mikrofagyásokra és komolyabb gondokra is (ezekhez már javítófolt is érkezett), így talán csak annak a szerencsés többségnek a tagja vagyok, akik ennyivel megúszták. És igen, tulajdonképpen ennyi a TL:DR rész: a port nálam tökéletes, ajánlom mindenkinek – de a biztonság kedvéért, pl. Steamen, ahol 2 órát adnak kipróbálni, hátha valaki belefut valamilyen hardver/szoftverkombinációs gondba.
Gyorsabban, magasabbra, erősebben!
Azért ennyivel nem mehetünk el a tény mellett, hogy akármennyire is jól feladatoptimalizált a PS4, számos PC erősebb nála. Ezért a PC-változatban valamivel magasabbra vehetjük a grafikai minőséget, bár a különbségek nem lesznek túl feltűnőek, talán csak a látótávolságon és a távoli tárgyak élességén, valamint az árnyékok minőségén vehető igazán könnyen észre (no meg a valamiért erősebb színeken). Illetve az RTX különleges felskálázási módját dicsérik sokan, akiknek ilyen kártyájuk van. A legfontosabb azonban az fps, amiről már előre be is hirdették, hogy egekbe emelhető lesz. Megfelelő konfigurációval akár másodpercenkénti 240 képkockát is kaphatunk. A saját rendszerem (i5-8400, 16GB RAM, GTX 1080) 1080p felbontással 100-120 közötti fps-re volt képes, max. beállításokkal. Ebből úgy tűnik, az ajánlott gépigény elég lehet egy szép kerek 60 fps-re. A terepen való botladozás közben azonban minden egyes fps nagy előnynek tűnik, ahogy Sam egyre gyorsabban és pontosabban reagál irányításunkra.
PC-bőrben minden kicsit más
A nagyobb erő (és felelősség?), valamint jobb beállítási lehetőségek mellett a PC előnye az akciójátékoknál a bill+egér irányítással járó pontosabb és gyorsabb célzás. Azt pedig bizton állíthatom, hogy a DS fejlesztői mindent megtettek a logikus billentyűzet-kiosztásért, amit egyébként még testre is szabhatunk, és több módon finomíthatunk a menükben. Akció közben általában nem kell túl messze vándorolnunk a WASD-től, egyedül a gamepadok nyomásérzékeny séta/kocogás váltása, és a menükezelés sikerült egy kicsit felemásra. Előbbi azonban könnyen szokható.
Természetesen használhatunk kontrollert, eleinte talán még ajánlott is. Mind az Xbox hivatalos (vezetékes és mentes) változatait, mint a DualShockot könnyedén kezeli a rendszer, és saját gombkiosztását jeleníti meg az akcióknál. (A DualShock érintőfelületét ugyan nem tudtam használatba venni, de az könnyen lehet, hogy ez az interfész-segédprogram hiányossága, vagy az én bénázásom eredménye). És persze, ha már PC-n és Steamen jelent meg a DS, úgy gondolták, illő kapnunk egy kis extrát. Főként Half-Life- és Portal-utalásokat és poénokat. Lehet, hogy más imádni fogja ezeket a kis kiszólásokat, és némelyik cucc még hasznos is, de bármennyire is értékelem az igyekezetet, a kivitelezést helyenként inkább kínosnak éreztem – bár kevésbé, mint egy bizonyos kameót.
Sem hó, sem eső, sem hőség…
Összességében úgy érzem, ennél jobb portot nem is kaphattunk volna. Talán még egy kicsit engedhettek volna az árból, végtére is, már több mint féléves a cím… ráadásul a 20 000 forint ismét olyan lelki határ, amit nem könnyű áttörni. És akkor még nem beszéltünk bővebben arról, milyen különleges, fura és megosztó a DS (hiszen arra ott az eredeti tesztje), ami miatt nem biztos, hogy mindenkinek sürgősen be kellene szereznie. De ha valaki tudja, mibe vág bele, annak csak ajánlhatom, hogy mielőbb csapjon fel postásnak.