A Call of Duty: Modern Warfare 2 tesztemnél már emlegettem a multit, amire egész szépen rácsavarodtam, és az újításai egy nagyon jó irányt mutattak (pláne a Vanguardhoz képest). A megjelenés után nem sokkal aztán élesedett a Warzone 2.0, és játékosok milliói szabadultak rá, amit az első napokban eléggé meg is éreztek a szerverek. Konkrétan vagy a matchmaking lassult be iszonyatosan, vagy a Social fülön egyszerűen nem tudtál barátokat hozzáadni a csapathoz, mert inaktívvá vált az opció. Némi ügyeskedéssel persze meg lehetett oldani, de egyik sem tűnt jó ómennek, pláne a Call of Duty-játékok korábbi multis startjait tekintve. Ha be is kerültél egy meccsbe, akkor meg esetenként olyan durva laggal találkozhattál, hogy az felért egy diavetítéssel. Emiatt aztán a játék kapott hideget-meleget, Steamen is lehúzták, és páran kikötötték, hogy akkor sem játszanának vele, ha az életük múlna rajta. A Gurunál is vártunk inkább két-három napot, és csak utána vetettük bele magunkat a battle royale lövölde következő fejezetébe.

Ameddig a szem ellát

Ami tök jó, hogy immár nem kell több GB tartalmat feleslegesen letölteni, Modern Warfare 2-t, meg 25 másik multi-kiegészítőt. Lejön a Warzone 2.0, és mehetsz játszani. Perkekből nyolc van alapból beállítva, és érdemes ezeket megnézni, mert némelyiket nem lehet változtatni. Ami a szokásos Warzone-élményben lényeges újítás, az először is a brutálisan nagy térkép. Al Mazrah tényleg az eddigi legnagyobb, amit egy ilyen műfajú játékban láthattál, és tömve van érdekességekkel. Alapvetően ez egy forró, sivatagos környezet, de a hatalmas épületek, kisebb falvak, olajmezők, szerteszét heverő, kiégett roncsok mellett rengeteg más érdekesség is helyet kapott rajta. Szinte mindegyik épületbe be lehet menni, és kedvedre lootolni. A loadoutok is úgy potyognak, mintha karácsony lenne, és ha pont a közeledbe esik egy, akkor érdemes összeszedni, hiszen általa is hozzájuthatsz új fegyverekhez – természetesen a shopokból vásárlás mellett. Mivel a térkép tényleg óriási, itt sokkal jobban érvényesül, hogy használhatsz járműveket. Ezekre viszont érdemes vigyázni, mert a benzin kifogyhat. Ilyenkor be kell térni egy közeli benzinkútra, ami nemcsak az üzemanyagot tölti újra, de meg is javítja az adott járgányt. Tapasztalataim szerint az alap battle royale módban a többség még mindig kerüli ezeket, mert hangosak, feltűnőek, és kiváló célpontot csinálnak belőled – a DMZ-ben már hasznosabbak, de erről később.

Ha elkezd szűkülni a kör, akkor persze muszáj felvenni a nyúlcipőt, de jópofa, hogy immár több kisebb kör is megjelenhet, amik később válnak egy nagy egésszé. Ez egy kifejezetten érdekes, és meglepő újítás, amivel a Warzone 2.0 igyekszik elkerülni, hogy mindenki azonnal egy központi helyre szaladjon. A loot-rendszer is változott: most már manuálisan kell kipakolni a kívánt cuccokat, ami PUBG-örökség, és PC-n nagyon jól működik, konzolon, kontrollerrel viszont elég körülményes. Meg lehet szokni, de amikor azért kapsz be egy headshotot, mert épp egy juggernaut után szerteszét heverő lootból válogatsz már fél perce, az duplán fájdalmas tud lenni. A slotok helye limitált, szóval a nagyobb tárhellyel bíró táska megszerzése igazi kincs lehet, de egyébként is érdemes átgondolni, hogy mi az, amit mindenképp magaddal akarsz cipelni, és mi az, ami nem létfontosságú. Ami klassz, hogy a Modern Warfare 2-ből ide is átkerült a TPS-nézet, és ahogy ott is, a Warzone 2.0-ban is remekül működik. Taktikai előnye is van, hiszen mondjuk, egy épületben az ablak mellé állva, a kamerát forgatva is ki lehet lesni. Ha kilőnek, és a Gulagra kerülsz, szintén érhet egy kisebb meglepetés, immár ugyanis négyfős csapatokat oszt ki a játék, azaz 2v2 kell helytállnod. Ha itt meghalsz, de a társad lehozza a meccset, akkor is nyert ügyed van. Ha leesik egy juggernaut, és mind a négyen, egymással összefogva kilövitek, akkor mind a négyen visszajuttok, szóval nem muszáj egyből támadni.

Pakolom a szekrényt, te pakold a hűtőt!

Igazság szerint nem is ezek a Warzone 2.0 leglényegesebb pontjai, hiszen mindenki, aki játszott a 2020-ban megjelent előddel, tudhatta, hogy a fejlesztők nem fogják alább adni azt a bizonyos szintet. Ehhez mérten a játék egy kiváló battle royale FPS (vagy TPS) lett, hatalmas bejárható térképpel, rengeteg tennivalóval, napi kihívásokkal és folyamatosan érkező, új tartalmakkal – pont, ahogy számítani lehetett rá. Az igazi újdonság a DMZ. Ezt az Escape from Tarkov inspirálta, és épp emiatt én is erre voltam a leginkább kíváncsi. Annyi a lényege, hogy úgy boldogulj Al Mazrah vidékein, ahogy jónak látod. Bár vannak valódi játékosok, főként botokkal fogsz találkozni (ezekből is vannak táposabbak, sőt bossok is). Felszerelést, pénzt, kiegészítőket és egyéb jóságokat kell lootolnod, aztán eljutni egy kivonási pontra, hívni a helikoptert, felpattanni és meglépni. Továbbra is limitált slotokkal dolgozhatsz, azaz figyelni kell, hogy mit szedsz össze és hogy az mennyit ér. 4-5 darab 20 dolláros ásványvizet például nem annyira éri meg kivinni, ellenben a pénztárgépeket mindig, minden esetben érdemes kifosztani. A pénzt szerencsére automatikusan felveszi a karakter.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A Warzone 2.0 teljes mértében szabad kezed ad a portyázásban, azaz úgy haladhatsz és lootolhatsz, ahogy csak kedved tartja. Óvatosan, lopakodva jársz be egy kerületet és minden épületből összeszeded a javakat? Esetleg rögtön betámadod az egyik erődöt (Stronghold), ahol a legfinomabb loot (meg rengeteg bot) vár? Te döntesz. Érdemes haverokkal menni, mert felhúzhatnak, ha valaki menet közben kilő, illetve az XP is jobban gyűlik, ha segítenek neked. Különféle feladatokat is teljesíthetsz, például alkatrészeket vagy vizet kell gyűjteni, leszedni pár elit ellenfelet, és így tovább. Ezek mind-mind két kézzel szórják az XP-t. Azért arra érdemes figyelni, hogy a jobb loot reménye általában táposabb botokat is takar, szóval ne lepődj meg, ha egy brutális juggernaut, vagy egy vegyi gránátokat dobáló NPC áll eléd – ilyenkor még jobb, ha többen vagytok. 25 perced van egy-egy nekifutásra. Ha eljutsz a kivonási pontra, jön a helikopter, felpattansz, és ha minden csapattársad is felszáll, akkor 30 helyett 5 másodpercen belül elhúzhattok az összeszedett cuccokkal.

A jövő itt van, és sosem lesz vége

A DMZ egyelőre béta fázisban van, tehát a fejlesztők figyelik a visszajelzéseket. A közösségen múlik, hogy mit változtatnak meg, vesznek ki, vagy tesznek be a játékmódba, és bár az Escape from Tarkov koronája nincs veszélyben, a folyamatos bővítésekkel egy masszív, jól működő szegmense lehet a Warzone 2.0-nak. Számomra jelenleg a játék legélvezetesebb pontja, és nagyon bízom benne, hogy az Infinity Ward pár hónap után sem fogja elengedni. A Battle Pass-rendszer teljesen megújult. Bár továbbra is a 100-as a maximum szint, azonban eldöntheted, hogy miket szeretnél előbb kioldani. Nyilván a kimaxoláshoz minden kell, de ez jópofa, hogy magad választhatod meg, hogy miket preferálsz, illetve hogy mennyi valódi pénzt költesz a játékra, ugyanis a tokenekért ingyenes cuccokat (például XP boostot) is be lehet húzni. Összességében a Call of Duty: Warzone 2.0 egy remek battle royale lövölde lett, amely – ha nem tudnád – teljes mértékben ingyenes, bárki számára játszható (PC-n a gépigényből is visszavettek), támogatja a cross-play-t, és a DMZ bétája az élő példa rá, hogy a fejlesztők nyitottak a közösség véleményére, ami lényegében a siker receptje is egyben. Ha technikai oldalról sikerül helyre tenni a játékot, akkor még nagyobb sikereket érhetnek el vele, azonban az már most is jól látszik, hogy rengetegen kattantak rá, és ennek bizony megvannak a maga okai.