Rosszul indul…
Ami azonnal feltűnt, mielőtt még feltelepítettem volna a szoftvert, hogy mennyire változnak az idők - ez a Disney-adaptáció bizony már megtölt egy kétrétegű DVD lemezt, sőt, a gépigénye sem nevezhető olyan barátinak, mint az általam még kipróbált játékoké. Amint azonban beléptem a menübe - és borsódzni kezdett a hátam a Bullyt idéző, egeret nélkülöző kezelésen - rájöttem, hogy első ránézésre bizony egy igencsak igénytelen porttal van dolgom. Gyorsan vissza is kellett térnem imádott Windowsomba, hogy kívülről állítsam a videóopciókat, mert bizony ingame erre nincs lehetőség. A szörnyülködés persze folytatódott, amikor a jól ismert információk helyett, amelyekben mindig hemzsegnek az olyan shaderek meg effektusok, amelyeket még jómagam is csak hosszas Wikipédiázás, meg hajtépés után ismerek fel, csupán egy csúszka fogadott. Nincs lehetőség a felbontás beállítására a klasszikus, számos módszerben, ezt is, akárcsak az egyéb részleteket tartalmazó beállítást, egy vonalon huzigálva állíthatjuk be, minimumtól maximumig terjedően. Hogy a végeredmény micsoda, azt már csak belépésnél láthatjuk, de fel lehet lélegezni, a program ugyanis, bár takargatja, valójában a szélesvásznú monitorokat is támogatja, még az én elborult 16:10-es arányú masinámat is, szóval valószínűleg képes bármivel megbirkózni.
Hol Bolt, hol nem Bolt...
A játék indítását követően jöhet az újabb sokk, méghozzá kétszeresen: egyrészt, mert az egér, mint olyan, nem létező periféria a két főhős (vagyis a csodakutya Bolt, és barátnője, Penny) tutujgatása szempontjából, másrészt pedig azért, mert korunk trehány portolásaival ellentétben a Bolt egér, sőt, egy méregdrága gamepad nélkül is tökéletesen kontrollálható. Valószínűleg ez annak tudható be, hogy a nehézség főleg a kisebb korosztály számára van belőve, de hiába az amúgy idegesítő minijátékok (amelyek mostanában minden konzolos szoftvert végigkísérnek, és amelyekben a felvillanó billentyűket kell időre lenyomnunk), vagy éppenséggel a San Andreas óta rettegett gyors gombnyomogatás, a jó öreg klasszikus, 101 gombos billentyűzet tökéletesen elég az élvezetes játékhoz. És ha már élvezet: le kell szögezni, hogy a Bolt most pont úgy fest, ahogyan teszem azt az Aladdin tette a maga korában. A Disney abban mindig is ügyes volt, hogy kövesse, sőt, elébe menjen a trendeknek - a minimális poligonfelhasználástól függetlenül pedig a játék dögös. Tökéletes effektusok, remekül kivitelezett, jó eséllyel motion capture mozdulatok tucatjai állnak a rendelkezésünkre, amelyek nem csak a kis lurkókat, de a technikához picit értő szülőt, illetve szülőket is lenyűgözhetik. Komolyan mondom, én vagyok a legjobban megdöbbenve saját magamon, de a Bolt külseje engem nem egyszer szájtátásra késztetett - a programban, rögtön az elején egy esőáztatta villa környékén kell kommandóznunk Pennyvel, a fel-felvillanó villámok pedig tökéletesen tükröződnek vissza a nedves talajról. Tökéletes munka, na!
Így megy ez
Nem Pixar, mégis 3D-s, és Disney?
Igen komoly elvárásokkal indult neki a Disney a Bolt című animációs-filmnek. Mint az köztudott, a cég 3D-s filmjeinek zömét a Pixar alkotta meg, és ez sok befektetőnek igen csak birizgálta a csőrét, így a vállalat, nem első ízben, de megpróbált saját alkotással előállni. Nem spóroltak semmin: a 150 millió dolláros büdzséből még John Travoltát is sikerült leszerződtetni - ráadásul a kritikák, és a nézők is szerették az alkotást. Ez a próbálkozás természetesen a Pixart nem veszélyeztette - a Wall-E alig 30 millióval került többe, és világszinten 600 millió körül hozott - a Bolt úgy néz ki, megállt ennek az alig felénél, amely mindezektől függetlenül igen korrekt eredménynek számít.
Itt a vége, fuss el véle - de előtte ugorj a nyakába, és csapd a földhöz! A Bolt játékváltozata, akár csak a film, meglepően szórakoztató lett. Bár a portolás első ránézésre trehány munkának tűnik, kettő perc próba elég hozzá, hogy az ember rájöjjön, mennyire odafigyeltek a kézre eső irányításra, ami annak tükrében még döbbenetesebb, hogy mindehhez kizárólag a billentyűzetet használták fel - nocsak, nocsak, némi odafigyeléssel így is lehet csinálni? Grafikailag szép, pokoli vicces, és marha szórakoztató - történet ugyan nem nagyon van, de őszintén megmondom, nekem nem is hiányzott. Gyermeteg lelkű felnőtteknek - illetve azoknak, akik, mint én, jó pár billentyűzetet szilánkosra törtek a Prince of Persia nehézségű ügyességi programokon - illetve az akciók vértelensége, valamint humorossága miatt kisdedeknek is tökéletes kikapcsolódás lehet. Komolyan, lepadlózok azon, hogy ezt leírtam, de azon még jobban megdöbbentem, amikor öt óráig folyamatosan nyüstöltem, az asszonnyal harcolva az irányítás jogáért...