Napjainkban egyre nagyobb és nagyobb népszerűségnek örvendenek a nem erőszakos játékok: hogy mást ne mondjunk, a GamesIndustry.biz felmérése szerint az idei E3-on bemutatott 349 játékból 115-ben nem kell majd lelőnünk senkit, ha boldogulni szeretnénk. És ezt a pacifista vonalat erősíti a Dél-kaliforniai Egyetem frissen végzett hallgatóiból összeverődött Banana Bird Studios első alkotása, a Beasts of Maravilla Island is. Ebben a játékban ugyanis egy különleges vadállatokkal és szörnyekkel tömött szigetre látogathatunk el, a célunk azonban nem az, hogy kiirtsuk a fura lényeket, hanem hogy lefotózzuk őket.
Nagyapánk nyomában
A Beasts of Maravilla Island főszereplője egy fiatal lány, akinek a nagyapja régen rengeteget mesélt egy különös és varázslatos szigetről, a címben is szereplő Maravilla Islandről. Hősünk felnőtt fejjel persze már nem hisz abban a rengeteg tündérmesében, amit anno az öregtől hallott, de amikor rokona végül elhuny, csak felkerekedik, hogy megkeresse a különös szigetet, és kiderítse, mennyi igazság lapul a régi történetekben.
Talán mondanunk sem kell, hogy Maravilla Island tényleg létezik, és tényleg olyan varázslatos hely, mint ahogy azt főszereplőnk nagyapja állította. Épp ezért megérkezésünk után egyetlen feladatunk lesz: lefotózni minden különleges lényt és növényt, hogy a nagyvilágnak is megmutathassuk, milyen csodákat találni ezen az elfelejtett szigeten.
Ez pedig egy meglehetősen nyugalmas és relaxáló feladatnak mondható. A Beasts of Maravilla Island kampánya során nem vár ránk rengeteg fejtörő, ahogy az ellenfelek vagy az ügyességi részek is teljesen kimaradtak. A Banana Bird Studios alkotása ennek megfelelően leginkább egy sétaszimulátornak mondható, melyben egyetlen feladatunk bejárni a sziget változatos tájait, és lefotózni mindent, ami szembejön velünk. Kameránk szerencsére azt is jelzi, ha sikerült valami újdonságra bukkannunk, így attól sem kell félnünk, hogy valamiről lemaradunk bóklászás közben.
Ez az egyszerű recept pedig igazából egész jól beválik. Persze olyan hatalmas, világmegváltó minőséget nem szabad elvárni a Beasts of Maravilla Islandtől (ezt talán már a játék 8,2 eurós árcímkéje is jelzi), de ha valakit érdekel a természetvédelem, vagy egyszerűen csak szereti ezeket a nyugisabb, sétálgatásra és az ismeretlen(?) felfedezésére épülő címeket, akkor jó eséllyel a Banana Bird Studios alkotásában sem fog csalódni.
Az indie klasszikus azért nem itt kezdődik
Alapjait tekintve a Beasts of Maravilla Island tehát abszolút rendben van, azt azonban sajnos nem lehet elhallgatni, hogy akad pár hibája is, amit alighanem a készítők tapasztalatlanságának és a játék szerény büdzséjének lehet felróni. Az egyes karakterek mozgása például helyenként nagyon darabos, az is feltűnő, ahogy a modellek egymásba csúsznak, és az animációk sincsenek mindig a helyzet magaslatán: hogy mást ne mondjunk, főhősünk a különböző falak megmászása során technikailag az adott felülettől pár centire lebeg, nem kapaszkodik bele.
Fényképezőgépet elő!
De mindez igazából nem mondható olyan súlyos hibának, főleg akkor, ha figyelembe vesszük, hogy egy nagyon fiatal csapat első projektjéről beszélünk. Épp ezért a Beasts of Maravilla Island leginkább azoknak ajánlható, akik szeretik ezeket a nyugisabb, egyszerűbb címeket, és akkor sem riadnak vissza, ha nem minden fronton az AAA kategóriás címektől megszokott minőséget kapják. A stúdió további munkáira pedig mindenképp érdemes lehet odafigyelni, a Beasts of Maravilla Island ugyanis első játéknak egyáltalán nem rossz, csak reméljük, innen azért majd sikerül tovább is lépnie a csapatnak.