A Sad Square csapata egy pszichológiai horrort készített, amiben a rettegést nem vásári ijesztgetéssel igyekeznek megteremteni (nincs a szekrényből előugró mumus), hanem lassan, a játékosokra rátelepedő rémülettel és nyomasztó hangulattal, és szürreális helyszínekkel. Ráadásképpen védtelenek vagyunk, fegyverek nélkül kell kiállnunk a borzalmakat, miközben az általunk ért stresszt is kordában kell tartanunk, ez ugyanis befolyásolja a játékmenetet, ahogy az is, hogy bizonyos sötét lényekkel kapcsolatba léphetünk.
A szörnyekkel való találkozás mellett a Visage point-and-click kalandjátékokat idéző elemeket is tartalmaz. A nagyfokúan interaktív világban kulcsfontosságú tárgyak megtalálása az egyik feladatunk -- ezekkel valóságos módon, a fizika törvényei szerint léphetünk kapcsolatba: felemelheted a különböző berendezéseket, fel-le kapcsolhatod a világítás és így tovább, körülbelül úgy, mint az Amnesia és a Penumbra játékokban.