A testvérek kezdetben nincsenek is együtt, Daryl a nagybátyjával szeli az országutat, hogy Merle nyomára bukkanjon. Menet közben persze kénytelenek többször is kitérőt tenni: a The Walking Dead: Survival Instinct alapvetően olyan, mint egy nagy családi vakáció, csak itt bosszúságot nem a hőség, vagy a drága autópályadíj fog okozni, hanem az a pár ezer élőholt, aki örömmel harapna ki egy darabot valamelyikük végtagjából.
Ez az ötlet, illetve a struktúra ismerős lehet azoknak, akik játszottak a nyolcvanas évek egyik hatalmas klasszikusával, az amerikai oktatási rendszer részének szánt „The Oregon Trail”-lel, ahol pár telepes megpróbálta átszelni Amerikát, elérve a nyugati partot, az Újvilág akkori csodáját. Persze nekik nem volt se kocsijuk, se dupla csövű puskájuk, és a vérhas általi halál is jobbnak tűnhetett, mint mikor egy zombi rágcsálja az embert.
A játék alapvetően FPS, vagy inkább belső nézetes akció: lőfegyvereket is használhatunk a zombik irtására, de sokkal gazdaságosabb (és csendesebb), ha közelharci eszközökkel csapunk szét az élőhalottak között. A The Walking Dead: Survival Instinct során túlélők is csatlakoznak hozzánk, akik más-más tulajdonságokkal és szövegkönyvvel igyekeznek változatosabbá tenni a programot.
És egyébként szerintem is Daryl az egyik legjobb szereplője a sorozatnak.
Ennek nincs köze a Telltale játékához.